Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller _daglig_ fortelle _mye_ om alle problemene og idiotene på jobben sin, til en som selv ikke jobber der?

Selvsagt et helt tilfeldig valgt eksempel.

Ja, selvsagt heeelt tilfeldig. For dette opplever vi jo aaaaalrdi! ;-)

Skrevet

Du behøver ikke å gjøre noen ting. Det er kjæresten din som er furten. Det går over, dette var tross alt en ørliten filleting. Si du synes det var søtt av han å tenke på å kjøpe det, og la saken ligge. Og ikke lever det tilbake, hvorfor i all verden skulle du det? Slik at han skal kunne kjøpe det til deg? _Det blir for dumt. (Hvis ikke dere har ekstremt dårlig råd.) Glem hele saken, det gjør nok han snart også.

Skrevet

Hvis man bare skal fortelle partneren sin informasjon som den andre kan _bruke_, hvorfor kan gutter/menn skravle i vei i det lange og det breie om alle mulig detaljer om sport, biler etc? ;-)

Det blir noe helt annet å snakke generelt om noe, men når man "tilfeldigvis" snakker masse om et smykke man så og hadde kjempelyst på, men ikke kjøpte selv om det var billig, så tar jeg det som et hint. Hadde hun sagt at hun likte slike og sånne smykker så hadde jeg ikke tatt det som et hint, men evt brukt kunnskapen ved neste gavekjøp til bursdag e.l.

Ørkenvandreren
Skrevet

Han ble vel furten fordi du ymtet frempå at du ønsket deg det, hvilket han tok som et hint om at han burde kjøpe det. Den muligheten tok du fra ham.

Jeg synes ikke du skal gjøre noen ting. Gutter og menn har kort hukommelse, og ting har en herlig tendens til å gå over helt av seg selv. Helt motsatt av dere kvinner. :-)

Skrevet

Du ser et smykke, det koster bare 200 kr, men framfor å kjøpe det så forteller du kjæresten din hvor mye du har lyst på smykket. Er ikke dette et hint om at han skal kjøpe smykket så vet ikke jeg.

Når du så kjøper det selv så skjønner jeg at han ble skuffet, han hadde jo planlagt å kjøpe det til deg.

Neste gang hinter du ikke om at han skal kjøpe det for så å kjøpe det selv etterpå.

Det kan også være et ønske om å få bekreftet at det er greit å bruke penger på det.

Skrevet

Det er vel IKKE hinting! Hver bidige gang jeg har sett pene ting eller kommer på noe jeg har lyst tilå ha, noe som hadde sett kult ut på meg o.l så forteller jeg det til folk..Særlig til kjæresten om jeg har.

Det er skravling og deling det, ikke hinting! Gud så slitsomt om folk skulle oppfatte sånt som hinting!

Jeg sier sånn Åh..Den var tøff, og DEN hadde vært fin i stua,og sånn kjole MÅ jeg ha osv, hver gang jeg går i en gate som har butikker! Eller forteller om hva jeg har sett hjemme.

At folk forteller meg at de har sett noe fint tar jeg heller ikke som noe hint eller krav om øyeblikkelige innkjøp, selvom jeg kan skrive mewg bak øre noe om smak & stil til nærmeste jul, bursdag eller overraskelse.

Problemet med mange menn det der, de klarer jo pokkerr ikke å skravle/dele helt uforpliktende, de tror jo alltid at en vil en noe! Det er grrr! Fatter er et kroneksempel, han sier alltid at den er dyr/trenger du ikke o.l om jeg forteller at en ting er fin, og at "hva vil du jeg skal gjøre med det!" på en sint måte om jeg forteller om noe problem av en ellewr annen art.

Litt digresjon dette altså, men seriøst, kan ikke dere menn lære dere at det er sånn at damer PRATER med dere, det betyr ikke at det er et stilt noe krav til øyeblikkelig handling av noe slag.

:-)

Helt enig! De får jo prestasjonsangst når vi forteller om alt det flotte "der ute" - enda vi er da i fullt stand til sjøl å kjøpe det om vi vil ha det. DELE, ja, det er det vi gjør! :-)

Skrevet

Som tidligere nevnt så er kvinner noe jeg ikke skjønner meg på. Men jeg kunne sverget på at kvinner liker gaver og hinter til oss menn om hva de vil ha.

Hvilken interesse skulle vi ha av å vite hva dere liker ellers?

Vi deler med oss av ønsker, og opplevelser for å DELE opplevelsen for å vise "hvem vi er" - skal vi ikke det da?

Skrevet

Det kan også være et ønske om å få bekreftet at det er greit å bruke penger på det.

Akkurat det jeg også tenkte!

Skrevet

Jupp! Det må jo være stress å faktisk tro at det allminneligste stykke skravl skulle måtte bety at en må fikse noe!

:-)

Ikke rart kvinner lever lenger -mannfolka dauer jo tidlig av infarkt i ren prestasjonsangst.

Skrevet

Akkurat det jeg også tenkte!

Selv om man ikke trenger det heller -så vil man at de liker det man selv vil -på en måte -hehe

Skrevet

Ikke rart kvinner lever lenger -mannfolka dauer jo tidlig av infarkt i ren prestasjonsangst.

*LOL* Veldig bra!

Skrevet

Kvinner og menn må slutte å tolke hverandre i hjel å heller si tingene som de er.

Jeg blir GAL av venninner som piper om at kjæresten ikke skjønte dette og dette hintet. Og av kompiser som blir dønn frustrerte over at de mistolker hint eller rett og slett ikke tar hintet sånn det var ment.

Get real og slutt å pip!

(ja, jeg litt pissed i dag, ikke ta det personlig, jeg snakker generelt her.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...