Gå til innhold

veier jeg for mye?

Gjest lettere sjokkert jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk meg litt av et sjokk da jeg skulle gå på vekta på legekontoret i dag. vekta viste 60 kilo, for knapt to måneder siden så viste den 50

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har slitt med spiseforstyrrelser og har hatt et vanskelig forhold til kropp og vekt. Jeg har klart å akseptere og synes det er greit at jeg nådde 50 kilogrensen som jeg har gjort før også, men når vekta viser 60 ( jeg hadde jakke, genser og tjukke vitersko på) så fikk jeg rett og slett panikk og angsten for å bli tjukk setter seg hos meg.. jeg spiser forresten heller ikke noe særlig fastfood, ikke noen særlig sjokolade pga allergier. Så det er mye mat jeg unngår. Kan ikke helt se at jeg spiser noe anderledes enn for noen måneder siden heller. sykler en halv time til skolen gjør jeg også..

jeg er 1.60 høy og har alltid vært spinkel i benbygningen. Hvor ca er det vanlig at jeg skal ligge vektmessig. Er 25 år også, hvis det har noen betydning?

håper noen vil svare meg...

Skrevet

Du har en BMI på ca 23, hvilket betyr normalvektig. (Sannsynligvis er du egentlig nærmere 22 i BMI siden du veide deg med klær og sko på.) Ifølge BMI-tabellen - som gir en pekepinn ang. riktig vekt - er en person som er 1,60 høy normalvektig fra noen-og-femti kilo til ca. 65. For de fleste på din høyde vil altså 50 kg være i minste laget.

Skrevet

Du har en BMI på ca 23, hvilket betyr normalvektig. (Sannsynligvis er du egentlig nærmere 22 i BMI siden du veide deg med klær og sko på.) Ifølge BMI-tabellen - som gir en pekepinn ang. riktig vekt - er en person som er 1,60 høy normalvektig fra noen-og-femti kilo til ca. 65. For de fleste på din høyde vil altså 50 kg være i minste laget.

takk:)

hva går denne BMI-modellen ut på? Tar den høyde for forskjeller i benbygning også?

Skrevet

Nei du er ikke overvektig.

hvordan regnes BMI ut?

og er den helt pålitelig?

Gjest "normal"
Skrevet

Jeg er 166 og 50kg, men alikevell ikke tynn-kommer helt an på beinbyggninga og muskelmasse. Ergo-jeg har ikke muskler, bare fett ;)

Skrevet

Jeg vil si du er helt normal =)

takk:) men dere trenger ikke å si at jeg er på normalen bare for å berolige meg. Ønsker helst ærlige svar.

Skrevet

takk:)

hva går denne BMI-modellen ut på? Tar den høyde for forskjeller i benbygning også?

BMI er egentlig bare tøys.

Selv er jeg undervektig i forhold til den, selv om magen min ikke lenger er helt flat, og rumpa mi bare vokser og vokser =p

Og kjæresten min, som har stram og trent og flott kropp, fikk enten overvektig eller ganske overvektig eller noe sånt noe på den.

Gjest M.Angelica
Skrevet

takk:) men dere trenger ikke å si at jeg er på normalen bare for å berolige meg. Ønsker helst ærlige svar.

Jeg er ærlig. Sier aldri sånne ting for å berolige folk

Skrevet

Syntes vel 60kg høres nokså normalt ut, men spørsmålet er jo igrunn hvor kiloene sitter - hvis det er utseéndet du tenker på, og det er det vel til en viss grad siden dette har opptatt deg og fremdeles opptar deg.

Er du firkantet, pæreformet, eller timeglassformet?

BMI er ikke så veldig mye å gå etter - som noen påpeker her, snarere en pekepinn, men ingen fasit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...