Gå til innhold

Beste sted å bo

Gjest Skal flytte men vet ikke hvor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikornes er bra, men spørsmålet var å fortelle om det beste stedet. I Straumgjerde har du kombinasjonen fjord og sjø, lakseelv og flott deilig vann. I tillegg kanskje Norges best beliggende fotballbane.

Også mye kjekke folk da.

:-)

Joda. Jeg skjønner godt det. men du var så utrolig lokal, og så fikk jeg bare så lyst til å antyde at jeg visste hvor det var.

Straumgjerde er et rart navn å kalle sted, forresten. Tenk over hva det er - et gjerde med straum for å holde dyra innenfor ... :o)

(Har en forresten en fetter som bor i Straumgjerde.)

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

26

• amber sun

21

• hare1365380455

21

• Velouria

4

Skrevet

Jeg er jo enig med hare. Klart det er best her på vestlandet. ;)

Du leste svarte mitt til hare?

Stikkord er:

Vestlandet:

Regn, regn og atter regn, ingen vinter, bare høst, blåst, blåst hele året. Kaldt og surt vær, høststormer og stormer ellers...osv:-)

Østlandet:

Stort sett skikkelig vinter, fine vårdager, mye sol om sommeren, fine høstdager og kvelder, lite vind i forhold til vestlandet.

Ingen stormer, vi ligger i le for det:-)

Det verste er at dette kan dere ikke nekte på en gang, hehe

Skrevet

Jeg liker høstværet! Så det så!;)

Joda, men problemet er at dere har høstvær fra og med august til mai,....i tillegg til enkelte sommerdager også:-)

Skrevet

Der har jeg også bodd, og er helt enig med deg.

:o)

Jeg er skikkelig "hjemme" hver gang jeg er der og flytter tilbake på dagem om jeg får sjansen. Men der jeg føler meg aller mest hjemme er i en liten sjarmerende by i USA, men det er mer sannsynlig at jeg ender opp på "hævven" enn der.

Skrevet

OK, her snakker vi skikkelig urban! :o)

Tja, det er vel det det kalles selvom jeg syns ordet er litt negativt ladet ;)

hare1365380455
Skrevet

Joda, men problemet er at dere har høstvær fra og med august til mai,....i tillegg til enkelte sommerdager også:-)

Er det ikke fint for meg som liker høsten da?:)

hare1365380455
Skrevet

Jeg er skikkelig "hjemme" hver gang jeg er der og flytter tilbake på dagem om jeg får sjansen. Men der jeg føler meg aller mest hjemme er i en liten sjarmerende by i USA, men det er mer sannsynlig at jeg ender opp på "hævven" enn der.

Har du bodd i USA?

Skrevet

Er det ikke fint for meg som liker høsten da?:)

Joda, men jeg tviler på at du liker å ha høst nesten hele året. Men du vil jo selvsagt ikke innrømme det, hehe

hare1365380455
Skrevet

Joda, men jeg tviler på at du liker å ha høst nesten hele året. Men du vil jo selvsagt ikke innrømme det, hehe

Vi har ikke høst nesten hele året, og dessuten så har vi mange milde fine dager her! Men du kan godt innrømme at du ville likt å bo her!

Skrevet

Har du ikke ett krav eller ønske om hvor du skal leve? Det kaller jeg sporty.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har bodd i flere land og byer, og har følgende dommer:

Kristiansand - fantastisk på sommeren, men litt trægt om vinteren.

Bergen: fantastisk studentmiljø og gøy i en periode, men ALT for mye regn for min smak!

Oslo: har helt klart best vær i Norge med både skikkelige vintere (som man ikke får i Kr.sand) og varme fine sommerdager.

København: den mest vidunderlige byen jeg vet om!!! Jeg elsker alt med Køben, sykler, kafeer, shopping, utsikten mot Barsebeck, turer til Christiania, badedager i havnen osv. Men det regner i vinkel om vinteren...

Shanghai - fantastisk metropol, men litt slitsomt for en stakkars vestlig person som ikke snakker kinesisk.

Skrevet

Vi har ikke høst nesten hele året, og dessuten så har vi mange milde fine dager her! Men du kan godt innrømme at du ville likt å bo her!

Døøø, jeg har vært og er veldig mye på vestlandet, det har jeg vært i snart 30 år, så jeg vet utmerket godt hvordan været er der. Været på østlandet kan ikke sammenlignes.

Men det er som du sier, det er jevnere temperatur på vestlandet. Det er ikke råkaldt og sjeldent råvarmt.

Her kan vi ha veldig kalde vintere, men så har vi mange fine og varme sommere også.

Ikke lenge før du ber meg finne ett sted å bo til deg:;-)....men jeg fikser det jeg.

Skrevet

Døøø, jeg har vært og er veldig mye på vestlandet, det har jeg vært i snart 30 år, så jeg vet utmerket godt hvordan været er der. Været på østlandet kan ikke sammenlignes.

Men det er som du sier, det er jevnere temperatur på vestlandet. Det er ikke råkaldt og sjeldent råvarmt.

Her kan vi ha veldig kalde vintere, men så har vi mange fine og varme sommere også.

Ikke lenge før du ber meg finne ett sted å bo til deg:;-)....men jeg fikser det jeg.

Enig med deg. Beste klimaet i Norge mht sol og varme, er i Vestfold omtrent.

hare1365380455
Skrevet

Å nei du! Jeg flytter ikke herfra! Jeg har også bodd her i snart 30 år (jeg har bodd et par år to andre steder). Jeg hadde ikke orket mer varme om sommeren, men en ting jeg ville sluppet var snøslaps.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har bodd i flere land og byer, og har følgende dommer:

Kristiansand - fantastisk på sommeren, men litt trægt om vinteren.

Bergen: fantastisk studentmiljø og gøy i en periode, men ALT for mye regn for min smak!

Oslo: har helt klart best vær i Norge med både skikkelige vintere (som man ikke får i Kr.sand) og varme fine sommerdager.

København: den mest vidunderlige byen jeg vet om!!! Jeg elsker alt med Køben, sykler, kafeer, shopping, utsikten mot Barsebeck, turer til Christiania, badedager i havnen osv. Men det regner i vinkel om vinteren...

Shanghai - fantastisk metropol, men litt slitsomt for en stakkars vestlig person som ikke snakker kinesisk.

Jeg syntes det bare regnet om natten i Danmark....

Skrevet

Enig med deg. Beste klimaet i Norge mht sol og varme, er i Vestfold omtrent.

I og med at det er på østlandet så skal jeg gi deg delvis rett:-) Klimaet er jo det samme der omtrent som her vil jeg tro.

Skrevet

Å nei du! Jeg flytter ikke herfra! Jeg har også bodd her i snart 30 år (jeg har bodd et par år to andre steder). Jeg hadde ikke orket mer varme om sommeren, men en ting jeg ville sluppet var snøslaps.

Mitt argumet er bedre, fordi jeg har tross alt vært på både vestlandet i 30 år og enda lenger på østlandet.

Du har nesten kun opplevd 30 år på vestlandet. Men når man ikke vet bedre så skjønner jeg jo deg godt, hehe.

Skrevet

Mitt argumet er bedre, fordi jeg har tross alt vært på både vestlandet i 30 år og enda lenger på østlandet.

Du har nesten kun opplevd 30 år på vestlandet. Men når man ikke vet bedre så skjønner jeg jo deg godt, hehe.

Hvis du har vært 30 år i vest og enda lengre i øst, er det vel snart på tide med pensjon? Er AFP aktuelt?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"Mitt argumet er bedre, fordi jeg har tross alt vært på både vestlandet i 30 år og enda lenger på østlandet"

Du må jo begynne å trekke på årene:-/

hare1365380455
Skrevet

Jeg har nå i alle fall vært på Østlandet på ferie.... Men jeg ser ingen grunn til å flytte herfra når jeg trives så godt! Jeg har ikke bodd andre steder i Norge da, men.... + her er det venner og familie!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...