Gå til innhold

David fra Internatet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er helt greit med Erna, hun er voksen og kan velge selv, men dattera hennes er på vei til å bli lik og hun syns jeg synd på.

Kanskje mor eller far kunne lest litt om sunt kosthold og prøvd å legge litt om på kostvanene. Det er ikke gøy å være kjempetykk som ungdom.

Så du på "du er hva du spiser" i går?

Der var det ikke bare godord til paret som var med og skulle legge om kostholdet. Ernæringseksperten sa rett ut flere ganger at de burde skamme seg. OG når de lo, så sa hun at dette var ikke noe å le av.

Hadde noen sagt noen tilsvarende bare for 2-3 år siden, så hadde det braket løs i media. Trakkasering osv, selv om jo dette var noe de frivillig var med på, så er det helt sikkert noen som hadde følt seg støtt bare ved å se på.

Nå er jeg klar over at dette er et TV-program, så det er mulig ting har blitt klippet vekk, men det virket ikke slik. Det virket som om de var meget takknemlige for å få den hjelpen de fikk.

De hadde rett og slett ikke peiling på hva de skulle spise og at sunn mat faktisk kan være godt. De hadde en liten sønn - han var vel ca. 5 år og han var ikke overvektig.

Dette paret fikk omtrent sjokk når de så hva de to alene spiste av søppelmat på en uke, og de forsto alvoret. Flott humør hadde de også og gikk ned 10kg hver i løpet av 8 uker.

Kanskje noen burde ha hjulpet Erna også. Hun skulle da i det minste ha alle muligheter til å få hjelp - hvis hun vil.

Det er vel svært få som har bedre muligheter til å få hjelp enn slike som henne - mange må slite med det selv, eller være så heldige å bli plukket ut til å få hjelp.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Ade|ina

7

• anonym abcdefghijklm

6

• fei1365380229

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Herregud, gå ut å mobbe overvektige på denne måte, skikkelig dårlig gjort.

Jeg var både slank og aktiv i min ungdom, og jeg er fortsatt aktiv, men langtifra slank lenger. Og da er det veldig godt å vite at "voksne" mennesker som deg mobber på den måten.

Nei, fy for en ufyslig person du virker som. Og det ikke bare i denne tråden.

Og det er forresten mange byungdommer som er aktive.

Nå må du slappe av litt da. Det jeg hovedsakelig reagerte på var at Erna hadde fett hår og en påkledning som skulle tilsi at hun hadde Kikki Sørum som personlig rådgiver.

Det er ikke det at Erna er overvektig jeg reagerte på - det må hun jo slite med selv. MEN det går vel an å være sånn nogenlunde velstelt når hun skal vise seg på skjermen.

Sitte som ei dame kunne hun jo også gjort. Selv om hun ikke bryr seg om hvordan hun ser ut selv, så går det vel an å se ren og ordentlig ut i det minste - eller hadde hun for dårlig tid igjen.

Det er altså ikke hennes overvekt jeg reagerer på, for det finnes mange flotte store damer. Det er måten hun fremstår på som er lite delikat.

Skrevet

Nå må du slappe av litt da. Det jeg hovedsakelig reagerte på var at Erna hadde fett hår og en påkledning som skulle tilsi at hun hadde Kikki Sørum som personlig rådgiver.

Det er ikke det at Erna er overvektig jeg reagerte på - det må hun jo slite med selv. MEN det går vel an å være sånn nogenlunde velstelt når hun skal vise seg på skjermen.

Sitte som ei dame kunne hun jo også gjort. Selv om hun ikke bryr seg om hvordan hun ser ut selv, så går det vel an å se ren og ordentlig ut i det minste - eller hadde hun for dårlig tid igjen.

Det er altså ikke hennes overvekt jeg reagerer på, for det finnes mange flotte store damer. Det er måten hun fremstår på som er lite delikat.

HELT enig med deg =)

Skrevet

HELT enig med deg =)

Puh! takk for at det er flere som skjønner hva jeg mener :-)

fei1365380229
Skrevet

Så du på "du er hva du spiser" i går?

Der var det ikke bare godord til paret som var med og skulle legge om kostholdet. Ernæringseksperten sa rett ut flere ganger at de burde skamme seg. OG når de lo, så sa hun at dette var ikke noe å le av.

Hadde noen sagt noen tilsvarende bare for 2-3 år siden, så hadde det braket løs i media. Trakkasering osv, selv om jo dette var noe de frivillig var med på, så er det helt sikkert noen som hadde følt seg støtt bare ved å se på.

Nå er jeg klar over at dette er et TV-program, så det er mulig ting har blitt klippet vekk, men det virket ikke slik. Det virket som om de var meget takknemlige for å få den hjelpen de fikk.

De hadde rett og slett ikke peiling på hva de skulle spise og at sunn mat faktisk kan være godt. De hadde en liten sønn - han var vel ca. 5 år og han var ikke overvektig.

Dette paret fikk omtrent sjokk når de så hva de to alene spiste av søppelmat på en uke, og de forsto alvoret. Flott humør hadde de også og gikk ned 10kg hver i løpet av 8 uker.

Kanskje noen burde ha hjulpet Erna også. Hun skulle da i det minste ha alle muligheter til å få hjelp - hvis hun vil.

Det er vel svært få som har bedre muligheter til å få hjelp enn slike som henne - mange må slite med det selv, eller være så heldige å bli plukket ut til å få hjelp.

Nei jeg så ikke på det, men det er utrolig hva oppegående mennesker faktisk kan tro er sunt.

Det er så lite som skal til også egentlig, bytte ut en bolle en pølse med en salat. Droppe all drikke med kalorier (utrolig hvor mye kcal det er i et glass juice).

Jeg mener at hva Erna gjør spiller ingen rolle, men når man ser dattera så er det noe som er riv ruskende galt. Selvfølgelig er det noe som heter arv oppi dette her også, men det fraskriver oss ikke ansvaret som foreldre.

Når jeg så sønnen vår på 13 år begynte å bli småfet så var det enda sunnere middager, sunt brød og pålegg og ikke spising rett før leggetid. I tillegg så er det viktig med fysisk aktivitet, så vi drar han med på dette, men vi har aldri sagt til han at han skal slanke seg.

Skrevet

Du har helt rett Dorthe.

Det er jeg helt sikker på at jeg har ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...