Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan du regne ut hvor mye koffein du får i deg hver dag.

http://www.caffeineawareness.org/calcu.php

Hva som regnes som et akseptabelt minimum, aner jeg ikke, men storkonsumenter av kaffe kjenner nok fenomenet abstinenser og vet at de er avhengige.

Jeg kom ut med ca 600 mg, men da la jeg inn max-koffein for en dag.

Skrevet

Jeg la også inn max-koffein og endte på 450mg, sikkert altfor mye... Men nå er jo koffeinfri Cola Light kommet tilbake på det norske marked, så jeg tenkte jeg skulle gå over til den, sist de solgte det i Norge var i -92 og da klarte jeg helt å kutte ut cola light etter å ha gått over til koffeinfri.

Skrevet

Jeg pælmer i meg 560 jeg også, men jeg inntar dette frem til lunch. Deretter er det kun smånapping til halvkald kaffe, som rent vedlikehold av koffeinbalansen.

Skrevet

Jeg pælmer i meg 560 jeg også, men jeg inntar dette frem til lunch. Deretter er det kun smånapping til halvkald kaffe, som rent vedlikehold av koffeinbalansen.

Her er forresten foranledningen til at jeg dumpet borti koffein-kalkulatoren:

http://www.caffeineweb.com/NASA%20Study.htm

Skrevet

Her er forresten foranledningen til at jeg dumpet borti koffein-kalkulatoren:

http://www.caffeineweb.com/NASA%20Study.htm

Det så jo ikke bra ut i det hele tatt. Den LSD-webben så bra ut, men det blir vel litt too much av andre årsaker.

Driver du og finner alternativer til kaffe ? :-)

Skrevet

Det så jo ikke bra ut i det hele tatt. Den LSD-webben så bra ut, men det blir vel litt too much av andre årsaker.

Driver du og finner alternativer til kaffe ? :-)

Hehe, nei for all del, det skulle tatt seg nydelig ut.

Jeg er i grunnen ingen kaffedrikker i utgangspunktet, men det har tiltatt siste to-tre årene. Nå har jeg imidlertid reversert, og inntar en eller to kopper om dagen. Drikker plain, svart te istedet, det er smekk full av de attraktive antioksidanter, et fenomen jeg som kvinne selvsagt er oppdatert på.

Skrevet

Jeg er i grunnen ingen kaffedrikker i utgangspunktet, men det har tiltatt siste to-tre årene. Nå har jeg imidlertid reversert, og inntar en eller to kopper om dagen. Drikker plain, svart te istedet, det er smekk full av de attraktive antioksidanter, et fenomen jeg som kvinne selvsagt er oppdatert på.

Antioksidanter sies å være kroppens rustfjerner, så noen hver kunne ha nytte av slikt.

Når du sier svart te, er det vanlig te du mener? Er det antioksidanter i den?

Skrevet

Antioksidanter sies å være kroppens rustfjerner, så noen hver kunne ha nytte av slikt.

Når du sier svart te, er det vanlig te du mener? Er det antioksidanter i den?

Ja, helt alminnelig svart te. Uten blomster, fruktbiter og alskens tøv.

Darjeeling, så klart.

Grønn te er enda bedre mht antioksidanter, men den er jo for mer spesielt interesserte.

Vel... antioksidanter er vel i te med fruktbiter og blomster også, men da snakker vi ikke om :te:, synes jeg.

Skrevet

Ja, helt alminnelig svart te. Uten blomster, fruktbiter og alskens tøv.

Darjeeling, så klart.

Grønn te er enda bedre mht antioksidanter, men den er jo for mer spesielt interesserte.

Vel... antioksidanter er vel i te med fruktbiter og blomster også, men da snakker vi ikke om :te:, synes jeg.

Akkurat nå får man kjøpt minteblader til å koke sammen med den grønne teen og det blir jo så nydelig.

Jeg bruker 100 Dragons som jeg koker opp sammen med sukker og minteblader og lar det trekke en stund.

Skrevet

Hmmm...1354 milligram om dagen for min del - for en normal dag.

Hvilket vil si at jeg enkelte dager er oppe i rundt 4000 milligram om dagen.

Ut fra hvordan koffein sies å virke, er det i grunn merkelig at jeg aldri har noen problemer med å sovne ;-)

Skrevet

http://www.kaffe.no/presse240501.htm

Skrevet

Hmmm...1354 milligram om dagen for min del - for en normal dag.

Hvilket vil si at jeg enkelte dager er oppe i rundt 4000 milligram om dagen.

Ut fra hvordan koffein sies å virke, er det i grunn merkelig at jeg aldri har noen problemer med å sovne ;-)

Det hørtes MYE ut!? Men noen drikker jo kaffe som andre skifter sokker eller hvordan det nå var. 4000 mg vil vel si kanskje 6,5 x mitt forbruk:

To kaffe, to te og sjokolade (som jeg selvsagt ikke spiser hver dag) = ca 600 mg max-inntak.

... Altså 30 kopper på en dag på deg! Eller 20 kopper og resten ymse drikker eller noe sånt.

Nei, dette går ikke opp? Har du tid til andre ting?

Skrevet

Det hørtes MYE ut!? Men noen drikker jo kaffe som andre skifter sokker eller hvordan det nå var. 4000 mg vil vel si kanskje 6,5 x mitt forbruk:

To kaffe, to te og sjokolade (som jeg selvsagt ikke spiser hver dag) = ca 600 mg max-inntak.

... Altså 30 kopper på en dag på deg! Eller 20 kopper og resten ymse drikker eller noe sånt.

Nei, dette går ikke opp? Har du tid til andre ting?

Drikker kaffe i krus (kopper omtales som fingerbøl her i gården).

Har et forbruk som varierer mellom 0 (sjeldent) til 3 (sjeldent) fulle traktere om dagen.

Som regel går det med en trakter; eller en drøy liter; hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...