Gå til innhold

Windows mediaplayer, bufering og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått noe svar på åpent så da prøver jeg her også.

Når jeg skal spille filmklipp, for.eks. fra ting som står i VG så bruker jeg windows mp.

Filmklippet begynner, stopper opp, buferingen "lader seg" og så går kanskje filmen litt til før det samme skjer.

Om jeg kjører klippet på nytt så kan det gå noe bedre - lenger tid før buferingen "lader".

Det er litt kjedelig det der, og utålmodig som jeg er så er det slettes ikke alltid jeg gidder å vente, og gir det heller opp.

Er det automatisk slik? Er det feil i min wind.mp, eller er det andre spillere som laster bedre?

Pc`n er av det nyere og bedre slaget så det kan vel ikke være det.

Håper noen har tips. Takker.

Skrevet

Dette kommer an på hastigheten mellom deg og serveren. For at filmen skal vises hakkefritt må dataene overføres raskere enn de vises. Det kan være du som har for treg linje inn, eller det kan være serveren som sender for tregt (pga mye trafikk eller fordi de har for dårlig linje).

En løsning kan være å sette filmen på pause til den er ferdig å laste inn data. Hvor godt dette fungerer avhenger av bufferstørrelsen. I noen programmer kan du stille inn dette, jeg vet ikke hvordan det er i ditt program.

Skrevet

Dette kommer an på hastigheten mellom deg og serveren. For at filmen skal vises hakkefritt må dataene overføres raskere enn de vises. Det kan være du som har for treg linje inn, eller det kan være serveren som sender for tregt (pga mye trafikk eller fordi de har for dårlig linje).

En løsning kan være å sette filmen på pause til den er ferdig å laste inn data. Hvor godt dette fungerer avhenger av bufferstørrelsen. I noen programmer kan du stille inn dette, jeg vet ikke hvordan det er i ditt program.

Takker for svar.

Husker ikke hastigheten inn - har adsl gjennom Telenor - men iconet nede her viser omtrent konstant 54 Mbps.

På VG. for.eks. så er jo vinduet oppe - gir beskjed om at en må ha wind.mp.

Skjønner at pågang/trafikk mm. på server kan ha mye å si, men det er så sjelden jeg får se hele klippet sånn med en gang så da lurte jeg på om det godt kunne være problemer hos meg.

:)

Skrevet

Har sjekket nå og farten er pr.d.d på 700/100.

Den skal endres til 1000/200.

Skrevet

Takker for svar.

Husker ikke hastigheten inn - har adsl gjennom Telenor - men iconet nede her viser omtrent konstant 54 Mbps.

På VG. for.eks. så er jo vinduet oppe - gir beskjed om at en må ha wind.mp.

Skjønner at pågang/trafikk mm. på server kan ha mye å si, men det er så sjelden jeg får se hele klippet sånn med en gang så da lurte jeg på om det godt kunne være problemer hos meg.

Ikonet viser kapasiteten til nettverkskortet, ikke den faktiske hastigheten på linjen :)

Skrevet

Har sjekket nå og farten er pr.d.d på 700/100.

Den skal endres til 1000/200.

700kbit ned burde holde lenge for å se vanlige filmklipp. Men det er ofte den andre enden som er flaskehalsen.

Skrevet

Ikonet viser kapasiteten til nettverkskortet, ikke den faktiske hastigheten på linjen :)

Når du nå sier det så ligger det liksom litt bak der i knotten ;)

Kjapp i svingene veitdu *ler*

Vel, som du ser på mitt andre svar til deg så er der en hastighet nå, og så skal de oppdattere fortløpende til kundene sine, så da blir det noe bedre etterhvert.

Kan det være det tror du?

Skrevet

700kbit ned burde holde lenge for å se vanlige filmklipp. Men det er ofte den andre enden som er flaskehalsen.

Okey, sånn å forstå.

Men kunne ikke de andre DOLerne sakt : "sånn er det hos meg og"...da :(

;)

Skrevet

Okey, sånn å forstå.

Men kunne ikke de andre DOLerne sakt : "sånn er det hos meg og"...da :(

;)

"Men kunne ikke de andre DOLerne sakt : "sånn er det hos meg og"...da :("

Det kunne jeg sagt, hvis jeg hadde fått med meg spørsmålet :-)

Store nettsteder som VG har ofte mye trafikk, og videofeeds vil ofte bli trege og hakket uansett hvor mange megabits linje du har selv.

"..........................................."

Skrevet

Når du nå sier det så ligger det liksom litt bak der i knotten ;)

Kjapp i svingene veitdu *ler*

Vel, som du ser på mitt andre svar til deg så er der en hastighet nå, og så skal de oppdattere fortløpende til kundene sine, så da blir det noe bedre etterhvert.

Kan det være det tror du?

Kanskje noen av valgene i Win MP, under Tools - Options - Performance kan endres for å bedre streamingen.

Skrevet

Kanskje noen av valgene i Win MP, under Tools - Options - Performance kan endres for å bedre streamingen.

Nå så jeg på et klipp fra VG i går som var et av de jeg så på når jeg sendte spørsmålet...

Nå jeg fulgte en link så kom der opp det vinduet som står "fast" og som viser klippet...det gikk sakte, og hakket.

Når jeg fulgte en annen link til det samme klippet så dukket "min" wmp. opp og der var klippet helt topp.

Så det er nok som Prozak sier...et problem som oppstår for de fleste kanskje, at vinduet som står fast på sidene går tregt og at det går bedre når klippet lastes ned til sin egen spiller :)

Takk for svar.

Skrevet

"Men kunne ikke de andre DOLerne sakt : "sånn er det hos meg og"...da :("

Det kunne jeg sagt, hvis jeg hadde fått med meg spørsmålet :-)

Store nettsteder som VG har ofte mye trafikk, og videofeeds vil ofte bli trege og hakket uansett hvor mange megabits linje du har selv.

"..........................................."

*ler*

Takker :)

Kom meg til samme klippet via to forskjellige linker...den ene gangen ble det spilt av på vinduet som står fast på avissiden...det går da tregt, og hakker mm.

Via en annen link så ble klippet spilt på min egen spiller, altså min spiller poppet opp, og da var det helt bra uten et eneste hakk.

Så du har nok helt rett :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...