Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/20/446970.html

Grips offisielle versjon:

"Selvsagt er dette et forkastelig stunt og vi tar alle avstand fra slike upassende angrep på folkets valgte."

Og så den uoffisielle:

Men egentlig synes jeg det var en passende og morsom markering fra ungdom som i fremtiden må betale for sosialistenes løsaktighet. Det er bra det er tak i BI-gutta.

Skrevet

Det er jo innlysende at noe slikt vil få konsekvenser for økt sikkerhetsopplegg rundt framtredende politikere, noe vi i Norge så langt dels har sluppet å tenke noe særlig på.

Men dette har altså ikke slått denne studenten (!), som på den annen side for all del ikke vil karakteriseres som 'slask og småkriminell'. Dessverre, nå har han jo ettertrykkelig bevist at det er det han er.

Sist, men ikke minst, Kristin Halvorsen hadde bekledd ministerposten en - 1 - dag, da kritikken, dvs bløtkaken, haglet. Jaaaavel.

fei1365380229
Skrevet

Og her er versjonen han ga til VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108525

Han må jo være dum !!!

Skjønner ikke hvorfor dette ble oppstuss !!!

Dum er nok det rette ordet, men det er vel ganske mange av dem der han går kan jeg tenke meg.

Enkelte tenker overhodet ikke over konsekvensene av hva de gjør :(

Skrevet

Det er jo innlysende at noe slikt vil få konsekvenser for økt sikkerhetsopplegg rundt framtredende politikere, noe vi i Norge så langt dels har sluppet å tenke noe særlig på.

Men dette har altså ikke slått denne studenten (!), som på den annen side for all del ikke vil karakteriseres som 'slask og småkriminell'. Dessverre, nå har han jo ettertrykkelig bevist at det er det han er.

Sist, men ikke minst, Kristin Halvorsen hadde bekledd ministerposten en - 1 - dag, da kritikken, dvs bløtkaken, haglet. Jaaaavel.

Joda, favn..alt dette har du selvsagt rett i.

Men jeg makter ikke på denne tid av døgnet å mobilisere noen grad av forargelse over historien...ja, som SV-motstander til langt inni beinmargen, tilstod jeg faktisk en snikende følelse av uskikkelig fryd.

Jeg blir visst aldri voksen.

Skrevet

Men jeg makter ikke på denne tid av døgnet å mobilisere noen grad av forargelse over historien...ja, som SV-motstander til langt inni beinmargen, tilstod jeg faktisk en snikende følelse av uskikkelig fryd.

Selv om det er tidlig på en gufsete morgen, må man yte litt desinteresse, dvs sette personelige preferanser til side.

Nå er ikke bløtkaker all verden å gå i bakken for, men det sammen kan man jo si om lekepistol eller pekefinger i jakkelommen under et ran.

For Halvorsen & sikkerhetsfolkene vil selvsagt ikke hverdagen bli den samme på en stund.

Skrevet

Selv om det er tidlig på en gufsete morgen, må man yte litt desinteresse, dvs sette personelige preferanser til side.

Nå er ikke bløtkaker all verden å gå i bakken for, men det sammen kan man jo si om lekepistol eller pekefinger i jakkelommen under et ran.

For Halvorsen & sikkerhetsfolkene vil selvsagt ikke hverdagen bli den samme på en stund.

Det overraskende er at sikkerhetsopplegget er slik at man lar den kakeglade finansminister ivrig møte opp til en vilt fremmed person for overrekkelse av kake.

Om kaken så kan avstedkomme endrede sikkerhetsrutiner, har i alle fall stuntet vært nyttig.

...

En annen ting; når det gjelder fordelingspolitikk, har markedet i løpet av noen få dager ribbet aksjeeiere ("de rike") for rundt 100 mrd. (!)gjennom mini-krakket på Oslo Børs. Forskjellene minker i landet.

Skrevet

Jeg kan jo forsåvidt kjenne meg igjen i følelsen av barnslig fryd. Selv følte jeg det akkurat likedan første gangen jeg hørte at noen hadde kastet egg på Carl Ivar under en 1. mai-tale.

Men dette er dog mange år siden, jeg var ung.

Jeg har faktisk vokst fra det.

Og det håper jeg da inderlig en eks-kjæreste har gjort også (med kraftig understreking av EKS *S*), for han var adskillige hakk verre da han i 1986 mente at selv om det var synd at et menneske døde da Palme ble skutt, så hadde han intet imot at det var en sosialdemokrat som døde!!! (Han selv var UH)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Må si jeg reagerte veldig som deg når jeg hørte dette på radioen.

Syntes i grunn det var veldig artig, samtidig som jeg synes det uhørt å gjøre slik.

Skrevet

Jeg kan jo forsåvidt kjenne meg igjen i følelsen av barnslig fryd. Selv følte jeg det akkurat likedan første gangen jeg hørte at noen hadde kastet egg på Carl Ivar under en 1. mai-tale.

Og det håper jeg da inderlig en eks-kjæreste har gjort også (med kraftig understreking av EKS *S*), for han var adskillige hakk verre da han i 1986 mente at selv om det var synd at et menneske døde da Palme ble skutt, så hadde han intet imot at det var en sosialdemokrat som døde!!! (Han selv var UH)

Det er sikkert greit at det er EKS, ja.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Upps, ja får håpe din eks har vokst i fra det ja. Den var i grunn mange hakk verre.

Selv så frydet jeg meg litt akkurat da jeg hørte om kakekastinga (jada, veldig barsnlig av meg) men synes det er veldig uhørt at slike ting skjer.

Spesielt når man ser ringvirkningene av dem også. Ekstra vakthold som også vil koste ekstra ressurser og penger.

Skrevet

Personlig gir jeg blanke i bløtkakekastingen, men jeg syns det er tamt, uorginalt og ganske dust.

Omtrent på linje som eggkasting på Carl Ivar og maling inn rødhusdøra.

talentløst.

Skrevet

Personlig gir jeg blanke i bløtkakekastingen, men jeg syns det er tamt, uorginalt og ganske dust.

Omtrent på linje som eggkasting på Carl Ivar og maling inn rødhusdøra.

talentløst.

Du utviser en imponerende prinsippfasthet.

For meg er det slik at graden av beskjemmet fryd avhenger av hvem som er offeret.

Skrevet

Du utviser en imponerende prinsippfasthet.

For meg er det slik at graden av beskjemmet fryd avhenger av hvem som er offeret.

Jeg har ingen problemer med å skjønne det Gripp. I mange situasjoner er jeg slik selv :)

Men akkurat når det gjelder politikk mener jeg av prinsipp at politiske meningsuenigheter skal fremmes i debatt og ikke med fysiske stunts.

Skrevet

"så hadde han intet imot at det var en sosialdemokrat som døde!!! (Han selv var UH)"

Det er jo morsomt i sammenheng med at høyreapene brøler og skriker over de onde sosialistene som hater jøder etc. :-)

"............................................."

Skrevet

Jeg syns dette er tåpelig, og reagerer like sterkt enten det er Carl I Hagen eller Kristin Halvorsen.

Vi lever da for pokker i et demokrati! Folk har rett til å gi uttrykk for sine meninger enten de er politikere eller BI-studenter men bløtkakekasting er ikke kommunikasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...