Gå til innhold

Voldtekt my ass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"og det er rettspraksis på at 19 åringer har sluppet straff for sex med kjærester på 14."

Med "rettspraksis" så mener du at det er vanligere at de slipper straff enn at de straffes...? Hadde vært morsomt å se dokumentasjon på dette.

"............................................."

Ja, finner jeg igjen artikkelen om rettspraksisen på dette skal jeg poste den. I mellomtiden kan jo du hoste opp en link der noen i tilsvarende situsjon har blitt dømt. Burde vel ikke være så vanskelig å finne hvis du mener at det skjer så ofte.

Vi snakker da om personer i et par\kjæresteforhold.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

11

• snø

10

• DarkPink

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg snakker om to ting - hva som er voldtekt i seg selv, og det faktum at det uansett er ulovlig å ha sex med en 13-åring.

Om to 15-åringer (eller om den ene parten har passert 16 med noen måneder) frivillig har sex med hverandre ville ingen finne på å tiltale noen for voldtekt. Sannsynligvis vil ingen finne ut at de har hatt sex en gang ;-)

Men om en 19-åring har sex med en 13-åring, som ikke har vett eller til å si nei, så er det ulovlig. Og om jenta blir presset til å ha sex hun egentlig ikke vil ha, men ikke tørr å si nei til, så er det voldtekt i tillegg.

Ellers så svarte du ikke på mitt spørsmål, som gikk på hva som er voldtekt - uavhengig av alder. Mener du virkelig at det kun er voldtekt om man blir overfalt av en ukjent, at man ikke kan bli voldtatt av ektefelle eller kjæreste? At man må sloss og gjøre beviselig motstand for at det skal være voldtekt?

Det finnes tilfeller den ene parten er for kuet til å si nei til sex, og har sex mot sin vilje - selv om h*n ikke yter fysisk motstand. Dette er like mye voldtekt som den som skjer på gata.

Og jeg oppfattet artikkelen i avisen som å omhandle et (økende?) problem med at ygre jenter har forhold til eldre gutter/menn, og har sex med dem. Sex de _egentlig_ ikke vil ha, men som de ikke våger å si nei til fordi de føler det forventes av dem. Man gjør mye for dem man er glad i, også ting man ikke har lyst til...

Jeg snakket altså ikke om situasjoner hvor to jevngamle 13-åringer eller 15-åringer har sex, men situasjoner hvor eldre menn (eller damer!) utnytter små jenter.

Beste hilsen fra

Eller små gutter!!

Skrevet

Eller små gutter!!

Ja, det skulle det selvfølgelig stå også :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Herregud, da. Jeg regnet ikke med at jeg var nødt til å presisere at det selvfølgelig gjelder mellom voksne (eller ihvertfall lovlige) folk. Sex med barn er forbudt - så enkelt er det. Hvorvidt det klassifiseres som voldtekt eller noe annet er ikke så interessant.

"............................................"

Ok, men hovedtemaet her handler vitterlig om sex mellom 13-åringer og eldre kjærester, noe som Morsk tydeligvis ikke klassifiserer som voldtekt.

Men vi to er kanskje ikke så uenige, forbudt er det uansett.

Hvis en kvinne har sex med "gubben" for å slippe maset uten at mhun egentlig har noe særlig lyst, er det vel ingen som anmelder det som voldtekt, og man får neppe senskader av det. Hvis gubben maser på en slik måte at det er truende og hun føler hun må så er det selvfølgelig i grenselandet mot voldtekt, avhengig av alvorlighetsgraden i truslene.

Gjest guroland
Skrevet

Vel, det er jo alldeles ikke noe nytt at det kalles voldtekt om man blir tvunget til å ha sex man egentlig ikke vil ha da.... Hvordan definerer du det da?? Er det kun voldtekt om noen kaster seg over deg på gata? Må du skrike og hyle for at det skal være voldtekt?

Å ha sex med 13-åringer er jo til og med ulovlig i utgangspunktet, om det er aldri så frivillig! Det er en grunn til at man har satt den seksuelle lavalder til 16 år - det har noe med modenhet å gjøre. Jenter (og gutter!!) på 13 år er langt fra modne nok til å ha sex.

Men igjen, jeg er litt interessert i din definisjon av hva som er voldtekt. Er det mulig å bli voldtatt av noen man kjenner - kjæreste eller ektemann? Eller mener du at man er forpliktet til å ha sex med en partner? Må man nødvendigvis skrike og sloss under samleiet, er man ikke voldtatt om man ikke gjør det?

Jeg mener faktisk at om en 13-åring har sex fordi h*n ikke våger å si nei, så er det voldtekt, om h*n ligger aldri så stille mens det skjer.

Og igjen: sex med 13-åringer er ulovlig i utganspunktet!

Beste hilsen fra

Du skriver så mye vås. Først om Nokas-saken og skyting og nå dette... Imponerende.

Det er forøvrig ganske irriterende med den der påtatte "med vennlig hilsen" etter innleggene dine.

Skrevet

Du skriver så mye vås. Først om Nokas-saken og skyting og nå dette... Imponerende.

Det er forøvrig ganske irriterende med den der påtatte "med vennlig hilsen" etter innleggene dine.

Bare hyggelig å være til irritasjon ;o)

Superduper vennlig hilsen og sånn fra

Skrevet

Ja da blir det trivelig. Skriftlig kontrakt for hvert møte og hver berøring?

Skrevet

Herregud, til alle tider har jenter i den alderen debutert med eldre kjærester. Han har vært grisekåt og tatt for seg, og de har vert litt sånn fnis-fnis-vet-ikke. Skal man nå plutselig kalle dette for "grusom hemmelighet" og arrestere disse kjærestene? Med en gang første gang er over så hiver de seg jo plutselig over ham, og skal ha mer-mer.

Ja, selvsagt skal de arresteres og bringes inn for retten. Det er ulovlig å ha sex med barn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mulig du ikke har fått det med deg, men sex med barn er forbudt.

Skrevet

Mulig du ikke har fått det med deg, men sex med barn er forbudt.

Takk, det har jeg fått med meg, liksom at du definerer stort sett enhver kjønnslig omgang mellom mennesker uansett alder og omstendigheter som voldtekt.

Ellers noe nytt i dag?

Skrevet

Takk, det har jeg fått med meg, liksom at du definerer stort sett enhver kjønnslig omgang mellom mennesker uansett alder og omstendigheter som voldtekt.

Ellers noe nytt i dag?

Nei, jeg definerer voldtekt iht den norske Straffeloven.

Din bagatellisering av voldtekt av barn er syk.

Skrevet

Nei, jeg definerer voldtekt iht den norske Straffeloven.

Din bagatellisering av voldtekt av barn er syk.

Nei, du definerer som vanlig frivillig sex som voldtekt, og er som vanlig ute etter å avstumpe og ufarliggjøre sterke ord.

Skrevet

Nei, du definerer som vanlig frivillig sex som voldtekt, og er som vanlig ute etter å avstumpe og ufarliggjøre sterke ord.

Et barn har ikke "myndighet" til å avgjøre om sex er "frivillig" - og det vet du godt.

Et voksent menneske kan overtale et barn til det meste.

Igjen bagatelliserer du overgrep mot barn.

Skrevet

Et barn har ikke "myndighet" til å avgjøre om sex er "frivillig" - og det vet du godt.

Et voksent menneske kan overtale et barn til det meste.

Igjen bagatelliserer du overgrep mot barn.

Til din opplysning: Artikkelen tar for seg frivillig sex melllom kjærestepar i tenårene.

Les eller hold kjeft med ditt off-topic bullshit om voksne griser.

Skrevet

Til din opplysning: Artikkelen tar for seg frivillig sex melllom kjærestepar i tenårene.

Les eller hold kjeft med ditt off-topic bullshit om voksne griser.

Det handler om barn, Morsk. En 13-åring er et barn.

Skrevet

Nettopp, barn er hva artikkelen handler om - barn som er kjærester.

Allikevel instisterer du på å vrøvle om voksne som forfører og misbruker barn.

Skrevet

Det er underlig at du slipper unna webmasters blikk med all denne tilgrisingen av tråder du driver med. Du gjentar ganske grove insinuasjoner om at enkelte nick forsvarer overgrep mot barn, uten at du har dekning for det.

Dette er ekkelt og vanskelig å forsvare seg mot. Det kan bli utrivelige tilstander her inne hvis man skal drive med den slags beskyldninger i hytt og pine.

Skrevet

Det er underlig at du slipper unna webmasters blikk med all denne tilgrisingen av tråder du driver med. Du gjentar ganske grove insinuasjoner om at enkelte nick forsvarer overgrep mot barn, uten at du har dekning for det.

Dette er ekkelt og vanskelig å forsvare seg mot. Det kan bli utrivelige tilstander her inne hvis man skal drive med den slags beskyldninger i hytt og pine.

Grove besyldninger hentet fra løse lufta er vel stort sett det eneste denne stakkars taperen fra Stavanger får til i dette livet.

En gang var det halve DOL som ble beskyldt for å legitimere overgrep mot barn, fordi de støttet en rettskraftig dom i en norsk rett som han ikke likte, Mannen mangler jo takk og pris enhver injurierende kraft.

Skrevet

Sex med en 13 åring er et overgrep, Grip.

Uansett om den som utførte det var, f. eks. 15 år, så er det fremdeles ulovlig. Selvsagt. Dog vil straffereaksjon vanligvis bortfalle i slike tilfeller.

Skrevet

Nettopp, barn er hva artikkelen handler om - barn som er kjærester.

Allikevel instisterer du på å vrøvle om voksne som forfører og misbruker barn.

Foreslår du leser artikkelen.

Det står faktisk intet i artikkelen om at "kjæresten" også er barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...