Gå til innhold

Voldtekt my ass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

" Kanskje er det deg, kanskje er det meg, kanskje er det tralala."

Det heter ikke tralala, men tralalei. ;)

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

11

• snø

10

• DarkPink

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Foreslår du leser artikkelen.

Det står faktisk intet i artikkelen om at "kjæresten" også er barn.

Nei, i den forstyrrede verden du lever i har du vel neppe fått med deg at tenåringsjenterjenter (som er tidligere mentalt utvilet enn gutter) normalt er sammen med gutter som er etpar år eldre. Et lite matematisk eksempel: 13+2 er lik 15.

Artikkelen begrenser seg forøvrig ikke til 13 år gamle jenter med skriver NED til den alderen, og omhandler like mye de over.

Var det vanskelig for deg? Eller velger du fortsatt å fantasere om 50 åringer som har kjærester på 13?

Skrevet

Sex med en 13 åring er et overgrep, Grip.

Uansett om den som utførte det var, f. eks. 15 år, så er det fremdeles ulovlig. Selvsagt. Dog vil straffereaksjon vanligvis bortfalle i slike tilfeller.

Nettopp. De blir ikke straffet. Av mange grunner, blandt annet at 15 årige gutter er omtrendt like mentalt utviklet som 13 årige jenter.

Allikevel sitter du her å voldtektsstempler, perverter og sviner dem til uten annen grunn enn at de er gutter, slik jeg skrev innledningsvis.

Skrevet

" Kanskje er det deg, kanskje er det meg, kanskje er det tralala."

Det heter ikke tralala, men tralalei. ;)

Takk, det er behørig notert tralalei ;)

Skrevet

Nei, i den forstyrrede verden du lever i har du vel neppe fått med deg at tenåringsjenterjenter (som er tidligere mentalt utvilet enn gutter) normalt er sammen med gutter som er etpar år eldre. Et lite matematisk eksempel: 13+2 er lik 15.

Artikkelen begrenser seg forøvrig ikke til 13 år gamle jenter med skriver NED til den alderen, og omhandler like mye de over.

Var det vanskelig for deg? Eller velger du fortsatt å fantasere om 50 åringer som har kjærester på 13?

15-åringer er over straffealderen.

13-åringer er fremdeles barn.

Det sagt - det er neppe to 13-åringer som er sammen det siktes til i artikkelen.

Vanskeligere er det ikke. Ikke engang for deg.

Skrevet

Nettopp. De blir ikke straffet. Av mange grunner, blandt annet at 15 årige gutter er omtrendt like mentalt utviklet som 13 årige jenter.

Allikevel sitter du her å voldtektsstempler, perverter og sviner dem til uten annen grunn enn at de er gutter, slik jeg skrev innledningsvis.

Foreslår du leser artikkelen. Det står ingenting om at de sakene hun refererer til handler f. eks. om to 14 åringer som er sammen.

Det du skriver er lavmål. Selv for deg.

Skrevet

Takk, det er behørig notert tralalei ;)

Litt saklighet måtte da tross alt tilføres denne diskusjonen.

Skrevet

Foreslår du leser artikkelen. Det står ingenting om at de sakene hun refererer til handler f. eks. om to 14 åringer som er sammen.

Det du skriver er lavmål. Selv for deg.

Det står jenter NED til 13 års alder og eldre kjærester, som normalt i den virkelige verden er etpar år eldre.

Din fantasiverden med gamle griser som er sammen med 13-åringer for å misbruke dem er ikke tema for denne tråden, selv om du som vanlig på død og liv skal diskutere HELT andre ting enn topic.

Skrevet

Vel, det er jo alldeles ikke noe nytt at det kalles voldtekt om man blir tvunget til å ha sex man egentlig ikke vil ha da.... Hvordan definerer du det da?? Er det kun voldtekt om noen kaster seg over deg på gata? Må du skrike og hyle for at det skal være voldtekt?

Å ha sex med 13-åringer er jo til og med ulovlig i utgangspunktet, om det er aldri så frivillig! Det er en grunn til at man har satt den seksuelle lavalder til 16 år - det har noe med modenhet å gjøre. Jenter (og gutter!!) på 13 år er langt fra modne nok til å ha sex.

Men igjen, jeg er litt interessert i din definisjon av hva som er voldtekt. Er det mulig å bli voldtatt av noen man kjenner - kjæreste eller ektemann? Eller mener du at man er forpliktet til å ha sex med en partner? Må man nødvendigvis skrike og sloss under samleiet, er man ikke voldtatt om man ikke gjør det?

Jeg mener faktisk at om en 13-åring har sex fordi h*n ikke våger å si nei, så er det voldtekt, om h*n ligger aldri så stille mens det skjer.

Og igjen: sex med 13-åringer er ulovlig i utganspunktet!

Beste hilsen fra

Det er sjelden jeg er uenig i dine innlegg, snø (sne (he he)), men jeg følger deg ikke på det juridiske mht at det er en voldtekt når en eldre gutt har sex med en 13-åring dersom hun er edru og ikke motsetter seg dette fysisk eller verbalt. Man må ikke nødvendigvis skrike og sloss under samleiet, men det må komme frem på en eller annen måte at det er mot pikens vilje. Dersom hun er i stand til det, da. En pike som er overstadig beruset er ikke nødvendigvis i stand til å motsette seg det, så det kan være voldtekt uten at hun sier noe.

MEN det er et OVERGREP om det er en eldre gutt som forgriper som på en 13-åring. Og det er jammen meg alvorlig nok. OG det er MORALSK forkastelig selv om det ikke nødvendigvis er en voldtekt. Jussen er vel heller ikke hveodpoenget i denne artikkelen. Poenget er at det skjer MANGE overgrep mot unge jenter.

Mvh

Skrevet

15-åringer er over straffealderen.

13-åringer er fremdeles barn.

Det sagt - det er neppe to 13-åringer som er sammen det siktes til i artikkelen.

Vanskeligere er det ikke. Ikke engang for deg.

Er du korka i skallen, eller later du bare som du ikke begriper de enkleste ting selv om du får dem med teskje?

Skrevet

Litt saklighet måtte da tross alt tilføres denne diskusjonen.

Ja, og igjen takk..

Skrevet

Det står jenter NED til 13 års alder og eldre kjærester, som normalt i den virkelige verden er etpar år eldre.

Din fantasiverden med gamle griser som er sammen med 13-åringer for å misbruke dem er ikke tema for denne tråden, selv om du som vanlig på død og liv skal diskutere HELT andre ting enn topic.

Så fint at du tror du vet hva hun uttaler seg om.

Skrevet

Er du korka i skallen, eller later du bare som du ikke begriper de enkleste ting selv om du får dem med teskje?

Der forsvant du, ja.

Skrevet

Ja, finner jeg igjen artikkelen om rettspraksisen på dette skal jeg poste den. I mellomtiden kan jo du hoste opp en link der noen i tilsvarende situsjon har blitt dømt. Burde vel ikke være så vanskelig å finne hvis du mener at det skjer så ofte.

Vi snakker da om personer i et par\kjæresteforhold.

Jada...bare snu spørsmålet og svar med et angrep - du er deg selv lik.

Det var et _spørsmål_, "turbohjerne" - jeg påsto ikke det motsatte.

"............................................"

Skrevet

Så fint at du tror du vet hva hun uttaler seg om.

Hun uttaler seg omtrendt like idiotisk som deg i sitt misbruk av voldtektsbegrepet, som skal, må og bør forbeholdes helt andre situasjoner enn to tenåringer som har sex i et gjensidig kjærlighetsforhold.

At sex i så ung alder på ingen måte er ønskelig sett fra samfunnets og foreldrenes side er en helt annen sak, som de fleste voksne selvsagt er enige om.

Skrevet

Ok, men hovedtemaet her handler vitterlig om sex mellom 13-åringer og eldre kjærester, noe som Morsk tydeligvis ikke klassifiserer som voldtekt.

Men vi to er kanskje ikke så uenige, forbudt er det uansett.

Hvis en kvinne har sex med "gubben" for å slippe maset uten at mhun egentlig har noe særlig lyst, er det vel ingen som anmelder det som voldtekt, og man får neppe senskader av det. Hvis gubben maser på en slik måte at det er truende og hun føler hun må så er det selvfølgelig i grenselandet mot voldtekt, avhengig av alvorlighetsgraden i truslene.

Ja, jeg er selvfølgelig enig i at f.eks en 18-åring som har sex med en 13-åring skal straffes, uansett om hun er høyrøstet samtykkende.

".........................................."

Skrevet

Hun uttaler seg omtrendt like idiotisk som deg i sitt misbruk av voldtektsbegrepet, som skal, må og bør forbeholdes helt andre situasjoner enn to tenåringer som har sex i et gjensidig kjærlighetsforhold.

At sex i så ung alder på ingen måte er ønskelig sett fra samfunnets og foreldrenes side er en helt annen sak, som de fleste voksne selvsagt er enige om.

Det er DU, ikke henne, som påstår at det er snakk om to likeverdige tenåringer. Det er neppe de tilfellene hun sikter til, og det vet du godt.

Du bagatelliserer voldtekter.

Skrevet

Det er sjelden jeg er uenig i dine innlegg, snø (sne (he he)), men jeg følger deg ikke på det juridiske mht at det er en voldtekt når en eldre gutt har sex med en 13-åring dersom hun er edru og ikke motsetter seg dette fysisk eller verbalt. Man må ikke nødvendigvis skrike og sloss under samleiet, men det må komme frem på en eller annen måte at det er mot pikens vilje. Dersom hun er i stand til det, da. En pike som er overstadig beruset er ikke nødvendigvis i stand til å motsette seg det, så det kan være voldtekt uten at hun sier noe.

MEN det er et OVERGREP om det er en eldre gutt som forgriper som på en 13-åring. Og det er jammen meg alvorlig nok. OG det er MORALSK forkastelig selv om det ikke nødvendigvis er en voldtekt. Jussen er vel heller ikke hveodpoenget i denne artikkelen. Poenget er at det skjer MANGE overgrep mot unge jenter.

Mvh

Bare kjekt når folk er uenige, det er det som skaper debatt. Hadde vært himla kjedelig om alle var enige her inne ;o)

Ja, kanskje er det mer ett overgrep enn en voldtekt om man har sex med barn på 13 år, som er for redde til å si nei. Rett er det uansett ikke :-(

Jeg ble bare litt oppgitt av at Morsk bagetaliserer at det er noen som føler seg tvunget til å ha sex når de egentlig ikke vil det. I motsetning til ham så tror jeg nemlig ikke at artikkelen tar for seg 15-åringer som har seg med sin et par år yngre kjæreste.

Ellers så holder jeg fast med at voldtekt ikke nødvendigvis bare skjer med hyl og skrik i en bakgate, det er vel forsket ganske kraftig på at de fleste som blir voldtatt, blir voldtatt av folk de kjenner. Og jeg vil tro at en god del av de voldtektene skjer i etablerte forhold, der den ene parten rett og slett ikke respekterer et nei.

Men kanskje er dette også bare "overgrep", siden det ikke er vold med i bildet? Uansett, overgrep og voldtekt er to sider av samme sak og det ikke ene ikke særlig mye bedre enn det andre :-(

Og alle over 16 bør være såpass folkeopplyst at de vet at de ikke skal ha seg med 13-åringer.

Og bare for å oppklare det en gang for alle: Jeg mener ikke at all sex som skjer med 13-åringer er voldtekt (selv om det er overgrep). Men hvis en 13-åring må overtales til å ha sex, så er det nærme nok voldtekt for meg. Ingen barn skal måtte overtales til å ha sex. Da er det ikke mye frivillighet med i bildet lengre

Beste hilsen fra

Skrevet

Jada, voldtekt er tvang, men definer tvang? Hvis man er så redd at man ikke våger å si nei (fordi man feks vet at man vil bli slått gul og blå) - er det da ikke tvang, selv om man ikke protesterer der og da?

Og som gullfisk sier - hva med barn, som blir manipulert til å gjøre noe de egentlig ikke vil. Er dette da ikke voldtekt, fordi de ikke ble tvunget, etter vanlig definisjon av tvang?

Beste hilsen fra

"Jada, voldtekt er tvang, men definer tvang? Hvis man er så redd at man ikke våger å si nei (fordi man feks vet at man vil bli slått gul og blå) - er det da ikke tvang, selv om man ikke protesterer der og da?"

Selvfølgelig. "Tvang" behøver ikke være fysisk. Desverre er det imidlertid mye vanskeligere å påvise psykisk tvang enn fysisk tvang. Men ja - voldtekt er det åkke som.

Og når det gjelder barn, så synes jeg ikke man skal skille på det til fordel for den som er eldre. Om en 13-åring tredde seg nedover meg (hvordan jeg nå en skulle havnet i en slik situasjon), så har jeg plikt til å være voksen nok til å hindre henne. Hvorvidt en 13-14 åring er villig eller ikke er helt uinteressant - er man voksen så har man ikke lov til å ha sex med et barn.

"........................................."

Skrevet

Du skriver så mye vås. Først om Nokas-saken og skyting og nå dette... Imponerende.

Det er forøvrig ganske irriterende med den der påtatte "med vennlig hilsen" etter innleggene dine.

"Du skriver så mye vås."

...kom det fra en som hadde....så mye fornuftig å si.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...