Gå til innhold

Voldtekt my ass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endret vel begrepet til overgrep i et svar til Maggi. Det er kanskje ikke voldtekt å ha seg med en 13-åring, som _egentlig_ ikke vil, men ikke våger å si nei, men det er helt klart et overgrep. Og ikke mindre alvorlig enn en voldtekt.

Og de aller, aller fleste vet at den seksuelle lavalderen er 16 år. Og de aller, aller fleste vet alderen på den de er sammen med. Så det finnes i grunnen fryktelig få unnskyldninger for å ha sex med småjenter (eller gutter!) på 13 år.

Beste hilsen fra

Det er jeg enig med deg i! :)

Det var vel også ordet VOLDTEKT som Morsk reagerte på -en voldtektsforbyter må jo liksom få sjangs til å vite at han driver og voldtar.....

Er han over 16 og har seg med en under 16 så VET han at det er et overgrep - - - det er det mange kjærestepar som vet...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

11

• snø

10

• DarkPink

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kan bli svært vanskelig for en gutt å skjønne at jente egentlig ikke vil om hun ikke sier noe. Det at de har sex med 13- års gamel jenter er noe annet, det er heller ikke lov. Men å kalle det voldtekt er å gå vel langt.

Skrevet

Det er jeg enig med deg i! :)

Det var vel også ordet VOLDTEKT som Morsk reagerte på -en voldtektsforbyter må jo liksom få sjangs til å vite at han driver og voldtar.....

Er han over 16 og har seg med en under 16 så VET han at det er et overgrep - - - det er det mange kjærestepar som vet...

Det er sant :-) Men jeg synes fremdeles at de litt eldre guttene (jeg så ikke for meg 15-åringer, slik som Morsk, men gutter opp mot 19-20) burde vite bedre. Og at sannsynligheten for at 13-åringen ble presset til noe hun ikke var klar til, er til stede.

Jeg klarer liksom ikke å se for meg at denne damen som "laget" saken snakker helt ut av det blå, men at hun sannsynligvis baserer det på erfaringer fra virkelighetens verden.

Konklusjonen må vel være at 13-åringer ikke bør ha eldre kjærester...?

Og jeg har bare en ting å si, og det er nåde den stakkarsen som får lokket min framtidige 13-åring i seng - frivillig eller ikke...

Beste hilsen fra

Skrevet

Det kan bli svært vanskelig for en gutt å skjønne at jente egentlig ikke vil om hun ikke sier noe. Det at de har sex med 13- års gamel jenter er noe annet, det er heller ikke lov. Men å kalle det voldtekt er å gå vel langt.

Enig i alt dette. Misbruket av voldteksbegrepet var hele mitt poeng med dette, da det vil stemple uhorvelig mange tenåringer som voldtekstforbrytere, noe jeg syns bør forbeholdes dem som virkelig er det.

Skrevet

Gidder ikke å lese hele tråden, men jeg forstår det slik at saken handler om at unge jenter lar seg presse til å ha sex med kjærestene sine.

"Hvis du virkelig elsker meg, ligger du med meg. Hvis ikke, er jeg nødt til å finne en annen."

Den slags trusler er veldig effektive på unge jenter.

Fyren er ikke særlig oppvakt hvis han i et sånt tilfelle er uvitende om at jenta egentlig ikke vil. For ikke å snakke om at det er ulovlig å ha sex med noen under 16 år.

Skrevet

Det er sant :-) Men jeg synes fremdeles at de litt eldre guttene (jeg så ikke for meg 15-åringer, slik som Morsk, men gutter opp mot 19-20) burde vite bedre. Og at sannsynligheten for at 13-åringen ble presset til noe hun ikke var klar til, er til stede.

Jeg klarer liksom ikke å se for meg at denne damen som "laget" saken snakker helt ut av det blå, men at hun sannsynligvis baserer det på erfaringer fra virkelighetens verden.

Konklusjonen må vel være at 13-åringer ikke bør ha eldre kjærester...?

Og jeg har bare en ting å si, og det er nåde den stakkarsen som får lokket min framtidige 13-åring i seng - frivillig eller ikke...

Beste hilsen fra

Datra mi ble 14 her om dagen......og jeg har låst døra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...