Hønemoren Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Litt nord i landet. Herlig med skikkelig vinterstemning, inne som ute. Det er sant, koselig med snø når det først er vinter. Det verste jeg vet er barfrosten og glatte veier. Da går jeg nesten i hi. Kan jeg finne fram langrennskia da er det koselig med vinter, men dessverre her i Osloområdet er det ikke ofte skiføre. Får vente til vinter og påskeferie og ta turer til fjells. Ser fram til dem allerede...! 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Det er lenge siden! Det blir så fort slaps... Det er akkurat det. De gode barndomsminnene med iskald, smeltende sne i votter og nedover ryggen, engler i sneen, spark, krig og borg og alt det der... Det er som bondegårder for barn i Oslo. Men her er det ordentlig vinter, altså. Så barna her får slike barnsdomsminner. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Hvem er det som sier "sner"?? Hvor bor du da?? Og jeg sier sner og jeg er fra Oslo øst, 0 Siter
tussetrollet Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 ..og forsvinner 2. januar..? Det blir så mørkt og trist med frost, mørk asfalt og sur vind. Bedre med bitende kulde og vindstille! Det er jeg enig i. Men her jeg bor er det ikke ofte det skjer. Kommer snøen, så regner det en dag eller to etterpå, og veiene består av speilblank hulkete is... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Det sner det sner tiddelibom det er det det _gjer_ tiddelibom *S* Nei i denne sangen bruker vi snør her ihvertfall. snø betyr snø ikke sne.. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Kan jo være fra Tromsø og bosette seg lenger nord eller øst. ;o) Tenker du kommer fra svalbard jeg *LOL* 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Tenker du kommer fra svalbard jeg *LOL* Du er på sporet av noe. ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Her pissregner det akkurat nå, og tåka ligger grauttjukk rundt husveggene. Ville myyyye heller hatt skikkelig snø, ja! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Det er akkurat det. De gode barndomsminnene med iskald, smeltende sne i votter og nedover ryggen, engler i sneen, spark, krig og borg og alt det der... Det er som bondegårder for barn i Oslo. Men her er det ordentlig vinter, altså. Så barna her får slike barnsdomsminner. Bor du langt der nord? 0 Siter
TorneROSA1365380904 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Du er på sporet av noe. ;o) Kommer snart SNØ her også Er minus 7 grader om morgenen. Men det har vært strålende sol her hele uken. Kommer det nedbør blir det som snø ja:) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Så koselig! Vi var på hytta forrige helg, da fikk vi se sny, men den la seg ikke. Men den kommer nok snart ;o) 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Så koselig! Vi var på hytta forrige helg, da fikk vi se sny, men den la seg ikke. Men den kommer nok snart ;o) Det er jo gjerne det at den ikke ligger med en gang. Men det er jo gøy med denne kramme sneen, da, som kommer og går. Og barnas enorme glede over ny årstid. 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Bor du langt der nord? Ja, jeg gjør det. Helt fantastisk her nord! 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Her pissregner det akkurat nå, og tåka ligger grauttjukk rundt husveggene. Ville myyyye heller hatt skikkelig snø, ja! Jeg har ikke bodd sååå langt nord i såååå mange år, og har blitt bare mer og mer glad i vinteren. 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Kommer snart SNØ her også Er minus 7 grader om morgenen. Men det har vært strålende sol her hele uken. Kommer det nedbør blir det som snø ja:) OK, det var da kaldt uten snE! ;o) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Ja, jeg gjør det. Helt fantastisk her nord! Jeg har lyst til å reise nordover en gang! (Jeg har faktisk ikke vært særlig langt nord...) Nyt det flotte været, så får vi nyte høsten... 0 Siter
Maggi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Jeg har lyst til å reise nordover en gang! (Jeg har faktisk ikke vært særlig langt nord...) Nyt det flotte været, så får vi nyte høsten... Takk det samme! En skikkelig høst er heller ikke å forakte. ) Og du må absolutt ta deg en tur nordover. Folkelynnet, roen, naturen, lyset... Det er veldig spesielt nordpå! Mvh 0 Siter
TorneROSA1365380904 Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Så koselig! Vi var på hytta forrige helg, da fikk vi se sny, men den la seg ikke. Men den kommer nok snart ;o) Ja er ganske kaldt her uten snØ Gleder meg til snØen kommer, for da virker det ikke så kaldt. Blir litt lunere;) 0 Siter
Gyda Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Her i Oslo regner det bare. Men i morra skal jeg til Fageråsen i Trysilfjellet. Tro om det er snø der ... Noen som vet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Det er sant, koselig med snø når det først er vinter. Det verste jeg vet er barfrosten og glatte veier. Da går jeg nesten i hi. Kan jeg finne fram langrennskia da er det koselig med vinter, men dessverre her i Osloområdet er det ikke ofte skiføre. Får vente til vinter og påskeferie og ta turer til fjells. Ser fram til dem allerede...! Vinter ja, men det er da bare midten av oktober ennå!!!! Nei, snøen kan vente til 1. desember og forsvinne igjen 1. mars. Basta. Men det kan snø halvannen meter første uka på desember og så bli -7 konstant frem til 1. mars. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.