Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nord i landet. Herlig med skikkelig vinterstemning, inne som ute.

Det er sant, koselig med snø når det først er vinter.

Det verste jeg vet er barfrosten og glatte veier. Da går jeg nesten i hi. Kan jeg finne fram langrennskia da er det koselig med vinter, men dessverre her i Osloområdet er det ikke ofte skiføre. Får vente til vinter og påskeferie og ta turer til fjells. Ser fram til dem allerede...!

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

34

• hare1365380455

5

• Hønemoren

3

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er lenge siden! Det blir så fort slaps...

Det er akkurat det. De gode barndomsminnene med iskald, smeltende sne i votter og nedover ryggen, engler i sneen, spark, krig og borg og alt det der... Det er som bondegårder for barn i Oslo.

Men her er det ordentlig vinter, altså. Så barna her får slike barnsdomsminner.

Skrevet

Hvem er det som sier "sner"?? Hvor bor du da??

Og jeg sier sner og jeg er fra Oslo øst,

Skrevet

..og forsvinner 2. januar..?

Det blir så mørkt og trist med frost, mørk asfalt og sur vind. Bedre med bitende kulde og vindstille!

Det er jeg enig i. Men her jeg bor er det ikke ofte det skjer. Kommer snøen, så regner det en dag eller to etterpå, og veiene består av speilblank hulkete is...

Skrevet

Det sner det sner

tiddelibom

det er det det _gjer_

tiddelibom

*S*

Nei i denne sangen bruker vi snør her ihvertfall.

snø betyr snø ikke sne..

Skrevet

Kan jo være fra Tromsø og bosette seg lenger nord eller øst. ;o)

Tenker du kommer fra svalbard jeg *LOL*

Skrevet

Tenker du kommer fra svalbard jeg *LOL*

Du er på sporet av noe. ;o)

Skrevet

Her pissregner det akkurat nå, og tåka ligger grauttjukk rundt husveggene.

Ville myyyye heller hatt skikkelig snø, ja!

hare1365380455
Skrevet

Det er akkurat det. De gode barndomsminnene med iskald, smeltende sne i votter og nedover ryggen, engler i sneen, spark, krig og borg og alt det der... Det er som bondegårder for barn i Oslo.

Men her er det ordentlig vinter, altså. Så barna her får slike barnsdomsminner.

Bor du langt der nord?:)

TorneROSA1365380904
Skrevet

Du er på sporet av noe. ;o)

Kommer snart SNØ her også;) Er minus 7 grader om morgenen. Men det har vært strålende sol her hele uken. Kommer det nedbør blir det som snø ja:)

Skrevet

Så koselig! Vi var på hytta forrige helg, da fikk vi se sny, men den la seg ikke.

Men den kommer nok snart ;o)

Skrevet

Så koselig! Vi var på hytta forrige helg, da fikk vi se sny, men den la seg ikke.

Det er jo gjerne det at den ikke ligger med en gang. Men det er jo gøy med denne kramme sneen, da, som kommer og går. Og barnas enorme glede over ny årstid.

Skrevet

Bor du langt der nord?:)

Ja, jeg gjør det. Helt fantastisk her nord!

Skrevet

Her pissregner det akkurat nå, og tåka ligger grauttjukk rundt husveggene.

Ville myyyye heller hatt skikkelig snø, ja!

Jeg har ikke bodd sååå langt nord i såååå mange år, og har blitt bare mer og mer glad i vinteren.

Skrevet

Kommer snart SNØ her også;) Er minus 7 grader om morgenen. Men det har vært strålende sol her hele uken. Kommer det nedbør blir det som snø ja:)

OK, det var da kaldt uten snE! ;o)

hare1365380455
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Helt fantastisk her nord!

Jeg har lyst til å reise nordover en gang! (Jeg har faktisk ikke vært særlig langt nord...) Nyt det flotte været, så får vi nyte høsten...:)

Skrevet

Jeg har lyst til å reise nordover en gang! (Jeg har faktisk ikke vært særlig langt nord...) Nyt det flotte været, så får vi nyte høsten...:)

Takk det samme! En skikkelig høst er heller ikke å forakte. :o)

Og du må absolutt ta deg en tur nordover. Folkelynnet, roen, naturen, lyset... Det er veldig spesielt nordpå!

Mvh

TorneROSA1365380904
Skrevet

Ja er ganske kaldt her uten snØ:) Gleder meg til snØen kommer, for da virker det ikke så kaldt. Blir litt lunere;)

Skrevet

Her i Oslo regner det bare.

Men i morra skal jeg til Fageråsen i Trysilfjellet. Tro om det er snø der ...

Noen som vet?

Skrevet

Det er sant, koselig med snø når det først er vinter.

Det verste jeg vet er barfrosten og glatte veier. Da går jeg nesten i hi. Kan jeg finne fram langrennskia da er det koselig med vinter, men dessverre her i Osloområdet er det ikke ofte skiføre. Får vente til vinter og påskeferie og ta turer til fjells. Ser fram til dem allerede...!

Vinter ja, men det er da bare midten av oktober ennå!!!! Nei, snøen kan vente til 1. desember og forsvinne igjen 1. mars. Basta. Men det kan snø halvannen meter første uka på desember og så bli -7 konstant frem til 1. mars. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...