Gå til innhold

Jespersen plasserte de riktig

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, stakkars jeg tenkte det samme. De bare satt og fniste jo.

Hvis det var meningen til Otto, synes jeg det var litt stygt gjort.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• flisa

7

• Prozak

7

• Maggi

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Flystripa
Skrevet

Vel, hvis du får fornavnet til Amundesen, og et fornavn som starter på Quuuuu... og slutter på ...sling på spørsmål om hvem som bodde på Gimble under krigen, tror jeg flertallet av "ungdommen" på disse to jentenes alder tar det.

I denne tråden har du ikke stavet et eneste av navnene riktig på første forsøk - hva har skjedd?

Skrevet

Det var to spørsmål de fleste barenskoleelever enkelt burde tatt.

Det ene svaret var Roald Amundsen. Hintet for å hjelpe dem var "første navnet er Roald".

Det andre svaret var Vidkun Quistling, og hintet for å hjelpe dem var "etternavet begynner på Quuu... og slutter på ...istling".

De klarte dem ikke, selv om Amundsens spørsmål gikk på hans mest kjente ekspedisjon, og spørsmålet vedrørende Quistling gikk på hvem som bodde på Gimble under krigen.

Hun ene svarte til og med vaske-Bakke. :)

Aha, jeg begynte å tro jeg var litt dum her.. Roald Quisling. Hvem i huleste er det liksom? ;-)

Skrevet

I denne tråden har du ikke stavet et eneste av navnene riktig på første forsøk - hva har skjedd?

Jeg tror han dol'er mens han har seg.

Skrevet

Jeg har virkelig sansen for Otto Jespersen. Jeg lo av Rahmadanbukken også.

hehe

Ja, jeg ler av innslagene til Zahid jeg også.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg tror han dol'er mens han har seg.

Det virker sånn, ja ;o)

Gjest rapp tapp
Skrevet

Fagerbakk er egentlig ganske smart. Jo, faktisk. Haraldsen vet jeg ingenting om.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg skylder på kaffen. Det gikk en del.

Skrevet

Uff, jeg syntes nesten litt synd på dem, jeg. Etter det de presterte i går plasserer jeg dem i klasse md Marion Ravn. Jeg oppfattet ikke Barbro Fagerbakk som blåst da hun var med i Farmen, men altså...Jeg trodde da folk flest visste de tingene der.

Skrevet

Det var to spørsmål de fleste barenskoleelever enkelt burde tatt.

Det ene svaret var Roald Amundsen. Hintet for å hjelpe dem var "første navnet er Roald".

Det andre svaret var Vidkun Quistling, og hintet for å hjelpe dem var "etternavet begynner på Quuu... og slutter på ...istling".

De klarte dem ikke, selv om Amundsens spørsmål gikk på hans mest kjente ekspedisjon, og spørsmålet vedrørende Quistling gikk på hvem som bodde på Gimble under krigen.

Hun ene svarte til og med vaske-Bakke. :)

åååå!

En dame på jobben min visste ikke hvem Henry Rinnan var heller - hun er over 40 år. synes sånt er rart jeg! :)

Gjest hendry-h
Skrevet

åååå!

En dame på jobben min visste ikke hvem Henry Rinnan var heller - hun er over 40 år. synes sånt er rart jeg! :)

Hadde ikke han en sørgelig oppvekst da?

Skrevet

Vel, hvis du får fornavnet til Amundesen, og et fornavn som starter på Quuuuu... og slutter på ...sling på spørsmål om hvem som bodde på Gimble under krigen, tror jeg flertallet av "ungdommen" på disse to jentenes alder tar det.

I såfall er mine antakelser korrekte: Ungdommen nå til dags er fullstendig støvsugde mellom ørene. Enda værre enn vi var :-)

På den alvorlige siden: Allmennkunnskap ser ut til å bli dårligere og dårligere hos unge folk. Jeg har en i klassen (som er 25, tror jeg), som faen ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune. Jeg klarte ikke å forklare ham det, fordi jeg ble så paff at jeg ble helt satt ut.

"............................................."

Skrevet

Hadde ikke han en sørgelig oppvekst da?

JO veldig! Og så fikk han sjansen i voksen alder til å ta ut alle sine traumer og frustrasjoner over andre. - det er en forklaring - men ingen unnskyldning. Husker jeg leste boka om Rinnan allerede som barn - jeg må ha vært et rart barn...vi hadde ikke bøker hjemme - så jeg satt mye på biblioteket. Stakkars meg.

Skrevet

åååå!

Helt fantastisk. Det går da ikke an å ha unngått å i det minste høre navnet?

Det blir som gjøken i klassen min som aldri hadde hørt navnet Lillebjørn Nilsen.

"..........................................."

Skrevet

Helt fantastisk. Det går da ikke an å ha unngått å i det minste høre navnet?

Det blir som gjøken i klassen min som aldri hadde hørt navnet Lillebjørn Nilsen.

hehe - -rart!

men så vet ikke jeg om noen fotballspillere etc da

Skrevet

hehe - -rart!

men så vet ikke jeg om noen fotballspillere etc da

Nei, men det er jaggu forskjell på fotballspillere og historiske personer eller personer som har figurert i media de siste 20-30 årene.

Jeg har f.eks absolutt null interesse for fotball, og ser heller på vaskemaskinen enn en fotballkamp. Men jeg kan da likevel ikke unngå å få med meg en del av navnene til spillerne som det mases non-stop om i media.

Jeg har en teori, om at det finnes en spesiell type mennesker som overhodet ikke får med seg noe annet enn det som interesserer dem. Uansett om det er rundt dem hele tiden. Jeg har problemer med å forholde meg til slike folk, og å ta dem alvorlig.

"........................................"

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg skylder på kaffen. Det gikk en del.

ok, men jeg tror nesten litt mere på morsans forklaring ;o)

Skrevet

Nei, men det er jaggu forskjell på fotballspillere og historiske personer eller personer som har figurert i media de siste 20-30 årene.

Jeg har f.eks absolutt null interesse for fotball, og ser heller på vaskemaskinen enn en fotballkamp. Men jeg kan da likevel ikke unngå å få med meg en del av navnene til spillerne som det mases non-stop om i media.

Jeg har en teori, om at det finnes en spesiell type mennesker som overhodet ikke får med seg noe annet enn det som interesserer dem. Uansett om det er rundt dem hele tiden. Jeg har problemer med å forholde meg til slike folk, og å ta dem alvorlig.

"........................................"

Hihi - akkurat som jeg ikke stoler på folk som ikke har bøker.....og da måte jeg stusse litt hjemme hos min søster - der har jeg ikke sett en bok....men jeg vet de leser. *skummelt*

Skrevet

Hihi - akkurat som jeg ikke stoler på folk som ikke har bøker.....og da måte jeg stusse litt hjemme hos min søster - der har jeg ikke sett en bok....men jeg vet de leser. *skummelt*

Jeg stoler ikke på folk som ikke har bredbånd :-)

(Jeg har forøvrig mange bøker :-)

Jeg er en annen
Skrevet

I såfall er mine antakelser korrekte: Ungdommen nå til dags er fullstendig støvsugde mellom ørene. Enda værre enn vi var :-)

På den alvorlige siden: Allmennkunnskap ser ut til å bli dårligere og dårligere hos unge folk. Jeg har en i klassen (som er 25, tror jeg), som faen ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune. Jeg klarte ikke å forklare ham det, fordi jeg ble så paff at jeg ble helt satt ut.

"............................................."

Slike utsagn er det første tegnet på at man begynner å bli gammel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...