Gå til innhold

Akutt neseblod

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Skriver her jeg, siden det er stor aktivitet og dere kan alt mulig :-)

Hva kan en akutt neseblødning komme av? Slik at blodet spruter.

Dette er hos ett eldre menneske, som aldri har slitt med og blø neseblod, og personen er ikke forkjøla.

Noen som har noen tips på hva som kan ha forårsaket det?

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å foreslå diagnose, men jeg ville bedt om fornyet legeundersøkelse.

Skrevet

Det kan blant annet komme av psykisk stress, om hun går på Abyl E (blodfortynnende), av at hun har kommet borti noe som har ligget i nesen og gnaget litt (en hard busemann, som minsta mi sier) slik at den har åpnet opp...

Dersom man først begynner å blø neseblod i en periode, kan det være lett å få det tilbake igjen også inntil ting er som vanlig igjen der inne.

Dersom det er snakk om at hun fossblør neseblod ofte, kan det være lurt å ta en tur til legen for å evt få fikset på de små årene som forårsaker dette...

Gjest få legetime
Skrevet

Lite søvn? Mannen min får neseblødning av og til når han jobber natt og snur døgnet. Det sliter på kroppen.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å foreslå diagnose, men jeg ville bedt om fornyet legeundersøkelse.

Tror nok lege er det beste ja. Takk for svar.

Gjest Shira12
Skrevet

Det kan blant annet komme av psykisk stress, om hun går på Abyl E (blodfortynnende), av at hun har kommet borti noe som har ligget i nesen og gnaget litt (en hard busemann, som minsta mi sier) slik at den har åpnet opp...

Dersom man først begynner å blø neseblod i en periode, kan det være lett å få det tilbake igjen også inntil ting er som vanlig igjen der inne.

Dersom det er snakk om at hun fossblør neseblod ofte, kan det være lurt å ta en tur til legen for å evt få fikset på de små årene som forårsaker dette...

Takk for svar.

Han går nok ikke på slik medisin, men stress som du er inne på, kan være en mulig årsak.

Gjest Shira12
Skrevet

Lite søvn? Mannen min får neseblødning av og til når han jobber natt og snur døgnet. Det sliter på kroppen.

Har sovet lite ja. Bør nok få han til legen slik som di sier. Takk for svar.

Gjest Shira12
Skrevet

Høyt blodtrykk?

Det tror jeg ikke, han sjekket blodtrykket for ikke så lenge siden, og da var det fint.

Men takk for svar.

fuji1365380447
Skrevet

Neseblod kan være helt uskyldig og ikke bety noe som helst, men det kan også være symptom på noe mer farlig.

Min mor lider av en skjelden type lymfekreft, og måten hun oppdaget det på var stadig kraftige og umotiverte neseblødninger..

Men som sagt - mente ikke å skremme deg, ville bare fortelle at det kan være alvorlig, men at det 99% sikkert bare er en bagatell.

Gå til legen er nok det beste rådet...

Gjest Shira12
Skrevet

Neseblod kan være helt uskyldig og ikke bety noe som helst, men det kan også være symptom på noe mer farlig.

Min mor lider av en skjelden type lymfekreft, og måten hun oppdaget det på var stadig kraftige og umotiverte neseblødninger..

Men som sagt - mente ikke å skremme deg, ville bare fortelle at det kan være alvorlig, men at det 99% sikkert bare er en bagatell.

Gå til legen er nok det beste rådet...

Oldemoren min fikk også plutselig en neseblødning, hun hadde da akkuratt fått konstantert bukspyttkjertel kreft.

Vet at det ofte er ufarlig, men her er det snakk om en eldre mann, hvor det er flere symptomer.

Må få han til legen ja, men han er jo så forbanna sta *sukk*

Tror han vet noe er galt, men redd for hva det kan være.

Men nå drar jeg hans snart etter ørerene, jeg orker ikke å gå rundt og bekymre meg mer for han.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...