Dory Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108583 jeg må gråte når jeg ser det.. *rystet* 0 Siter
TorneROSA1365380904 Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Fy søøøøren! *tårene triller* Jeg har selv jobbet på sykehjem og jeg kan ikke forstå hvordan dette kan skje! Tenk å vite at din egen mor blir behandlet på denne måten! Og når hun endelig har funnet ut av det, så dør moren! Så forferdelig trist! *sjokket selv* 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, helt forferdelig lesing. Stakkars, stakkars menneske. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Det der var aldeles grusomt. Håper de to får sparken og får sin sykepleierlisens inndratt (om de var sykepleiere da). 0 Siter
flowy Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, dette går ikke an. Mitt sykepleiehjerte blør og jeg kan ikke fatte at noen kan få seg til å gjøre noe sånt. Helt grusomt! 0 Siter
kari71 Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 ja dette er for j.. jeg er hjelpepleier 0 Siter
RZO Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 De involverte pleierne i denne saken bør bli fratatt sin rett til å arbeide som sykepleiere/hjelpepleiere i all fremtid. I tillegg bør ledelsen få en smekk. En kraftig en. Dette er grovt. Mvh 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja helt grusomt. Så om det på TV i går. Kanskje flere pårørende burde skaffe seg sånne MP3-opptakere om de mistenker noe som de ikke finner ut av. Gjelder jo ikke bare gamle, men mange er overlatt til andre helt uten selv å kunne påvirke hva som skjer. Små barn hos dagmamma, psykisk utviklingshemmede... Men overskrifta di er feil. Det var ikke i Tromsø, men utafor Harstad. Det er sånn ca 40 mil fra Tromsø det. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Er ikke ord for å beskrive. Det er så ille at gamle skal måtte ha så nedverdigende siste tid av livene sine. Jeg får skikkelig vondt av slike historier. 0 Siter
org Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Uff, grusomt!!! Håper de skyldige får sin straff! 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Dette er tragisk, helt forferdelig. Dette skjedde ikke i Tromsø, men i Harstad. Vet det siden jeg bor der. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, helt grusomt, men det er nok dessverre ikke enestående. Håper at denne tragiske saken gjør at det blir satt fokus på mishandling /trakasering av mennesker på institusjon. Forøvrig er dette fra Harstad og ikke Tromsø. Litt viktig for meg å poengtere som kommer fra Tromsø 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 jeg synes det er helt utrolig hvis det virkelig er tilfelle. jeg vet at det jobber en del sære folk på eldrehjem men at to stykker skulle gå sammen om dette, og at ingen av dem har vettet i behold? Kanskje det var et uheldig sammentreff, at feks to psykopater var på vakt samtidig? Tragisk 0 Siter
Gjest fritidsproblemer22222 Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 jeg synes det er helt utrolig hvis det virkelig er tilfelle. jeg vet at det jobber en del sære folk på eldrehjem men at to stykker skulle gå sammen om dette, og at ingen av dem har vettet i behold? Kanskje det var et uheldig sammentreff, at feks to psykopater var på vakt samtidig? Tragisk nå har du litt å skrive om tror jeg 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 nå har du litt å skrive om tror jeg hæ? 0 Siter
Dory Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 nå har du litt å skrive om tror jeg ?? Hva mener du med det? 0 Siter
Dory Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Ja, helt grusomt, men det er nok dessverre ikke enestående. Håper at denne tragiske saken gjør at det blir satt fokus på mishandling /trakasering av mennesker på institusjon. Forøvrig er dette fra Harstad og ikke Tromsø. Litt viktig for meg å poengtere som kommer fra Tromsø Ja, stemmer det:) Så det etterpå... Så bare at det sto harstad/Tromsø... 0 Siter
Gjest hospitanten Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Desverre er det vanlig at pleietrengende mennesker blir behandlet dårlig. Jeg hadde praksis på en pleieavdeling for 20 år siden, og det var helt forferdelig å se hvordan de eldre ble behandlet. De ble hånet - en slagpasient uten språk, men jeg kunne se på øynene hennes at hun fikk med seg alt som foregikk - ble hånet fordi hun før var "fin dame på byen - se hvordan hun endte!". En annen pleiepasient med språk ba gjentatte ganger om å få gå på do, pleierne nektet henne, " du har jo akkurat vært på do". "Nå må du slutte og mase" Etter en stund klarte ikke damen å holde seg mer og gjorde fra seg i senga (og fikk skjenn for det!) Bading uten skjerming, nakne, tynne kropper lagt i laken og båret av to pleiere opp i badekaret, jeg glemmer aldri de redde øynene. Åpne dører, ikke noe privatliv. Og midt i det hele, pleiere vel fornøyd med sin egen arbeidsinnsats! Jeg tviler på at det har blitt bedre etter alle kuttene i kommunesektoren. Jeg tenkte da at jeg aldri skulle jobbe i pleie og risikere å bli like kald og kynisk som disse pleierne var. Det var ikke enkeltunntak, hele avdelingen var gjennomsyret av denne kyniske holdningen til gamle, hjelpeløse mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.