Gå til innhold

Dette går ikke an! (Sykepleierene i Tromsø)

Anbefalte innlegg

TorneROSA1365380904
Skrevet

Fy søøøøren! *tårene triller*

Jeg har selv jobbet på sykehjem og jeg kan ikke forstå hvordan dette kan skje!

Tenk å vite at din egen mor blir behandlet på denne måten! Og når hun endelig har funnet ut av det, så dør moren! Så forferdelig trist!

*sjokket selv*

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, helt forferdelig lesing.

Stakkars, stakkars menneske.

Skrevet

Det der var aldeles grusomt. Håper de to får sparken og får sin sykepleierlisens inndratt (om de var sykepleiere da).

Skrevet

Ja, dette går ikke an. Mitt sykepleiehjerte blør og jeg kan ikke fatte at noen kan få seg til å gjøre noe sånt. Helt grusomt!

Skrevet

De involverte pleierne i denne saken bør bli fratatt sin rett til å arbeide som sykepleiere/hjelpepleiere i all fremtid. I tillegg bør ledelsen få en smekk. En kraftig en.

Dette er grovt.

Mvh

skorpionfisken
Skrevet

Ja helt grusomt. Så om det på TV i går. Kanskje flere pårørende burde skaffe seg sånne MP3-opptakere om de mistenker noe som de ikke finner ut av.

Gjelder jo ikke bare gamle, men mange er overlatt til andre helt uten selv å kunne påvirke hva som skjer. Små barn hos dagmamma, psykisk utviklingshemmede...

Men overskrifta di er feil. Det var ikke i Tromsø, men utafor Harstad. Det er sånn ca 40 mil fra Tromsø det.

Skrevet

Er ikke ord for å beskrive.

Det er så ille at gamle skal måtte ha så nedverdigende siste tid av livene sine.

Jeg får skikkelig vondt av slike historier.

Skrevet

Dette er tragisk, helt forferdelig. Dette skjedde ikke i Tromsø, men i Harstad. Vet det siden jeg bor der.

Skrevet

Ja, helt grusomt, men det er nok dessverre ikke enestående. Håper at denne tragiske saken gjør at det blir satt fokus på mishandling /trakasering av mennesker på institusjon.

Forøvrig er dette fra Harstad og ikke Tromsø. Litt viktig for meg å poengtere som kommer fra Tromsø

Skrevet

jeg synes det er helt utrolig hvis det virkelig er tilfelle. jeg vet at det jobber en del sære folk på eldrehjem men at to stykker skulle gå sammen om dette, og at ingen av dem har vettet i behold? Kanskje det var et uheldig sammentreff, at feks to psykopater var på vakt samtidig?

Tragisk

Gjest fritidsproblemer22222
Skrevet

jeg synes det er helt utrolig hvis det virkelig er tilfelle. jeg vet at det jobber en del sære folk på eldrehjem men at to stykker skulle gå sammen om dette, og at ingen av dem har vettet i behold? Kanskje det var et uheldig sammentreff, at feks to psykopater var på vakt samtidig?

Tragisk

nå har du litt å skrive om tror jeg

Skrevet

nå har du litt å skrive om tror jeg

?? Hva mener du med det?

Skrevet

Ja, helt grusomt, men det er nok dessverre ikke enestående. Håper at denne tragiske saken gjør at det blir satt fokus på mishandling /trakasering av mennesker på institusjon.

Forøvrig er dette fra Harstad og ikke Tromsø. Litt viktig for meg å poengtere som kommer fra Tromsø

Ja, stemmer det:) Så det etterpå... Så bare at det sto harstad/Tromsø...:)

Gjest hospitanten
Skrevet

Desverre er det vanlig at pleietrengende mennesker blir behandlet dårlig. Jeg hadde praksis på en pleieavdeling for 20 år siden, og det var helt forferdelig å se hvordan de eldre ble behandlet.

De ble hånet - en slagpasient uten språk, men jeg kunne se på øynene hennes at hun fikk med seg alt som foregikk - ble hånet fordi hun før var "fin dame på byen - se hvordan hun endte!".

En annen pleiepasient med språk ba gjentatte ganger om å få gå på do, pleierne nektet henne, " du har jo akkurat vært på do". "Nå må du slutte og mase" Etter en stund klarte ikke damen å holde seg mer og gjorde fra seg i senga (og fikk skjenn for det!)

Bading uten skjerming, nakne, tynne kropper lagt i laken og båret av to pleiere opp i badekaret, jeg glemmer aldri de redde øynene. Åpne dører, ikke noe privatliv.

Og midt i det hele, pleiere vel fornøyd med sin egen arbeidsinnsats!

Jeg tviler på at det har blitt bedre etter alle kuttene i kommunesektoren.

Jeg tenkte da at jeg aldri skulle jobbe i pleie og risikere å bli like kald og kynisk som disse pleierne var. Det var ikke enkeltunntak, hele avdelingen var gjennomsyret av denne kyniske holdningen til gamle, hjelpeløse mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...