Gå til innhold

9% kvinnelige intellektuelle ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg la inn hovedinnlegget var jeg litt fortørnet over at bare 9% kvinner ble funnet verdige til å bli med på lista over de 100 mest intellektuelle i verden, men så leser jeg artikkelen nedenfor og tenker at det kanskje er like greit! ;-)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294061

Skrevet

Historisk kan man fastslå at kvinner i vesten i tiden før ca 1970 ikke ble oppfordret til å studere. Går vi 100 år tilbake i tid, ble sterke intellektuelle kvinner motarbeidet, og fikk dermed sjelden honnør for sine arbeider.

Heldigvis har man forandret syn på kvinner i dag, og det er i dag flere kvinner som starter studier på høyt nivå enn menn. Jeg tror at de neste hundre år med forskning og "pioneerer" vil være førende av flest kvinner.

Mvh

Skrevet

Da jeg la inn hovedinnlegget var jeg litt fortørnet over at bare 9% kvinner ble funnet verdige til å bli med på lista over de 100 mest intellektuelle i verden, men så leser jeg artikkelen nedenfor og tenker at det kanskje er like greit! ;-)

Endelig en brukbar unnskylding for å legge på seg!

;oD

Skrevet

Endelig en brukbar unnskylding for å legge på seg!

;oD

*S*

Skrevet

Blir man tykk av å være smart, eller blir man smart av å være tykk?

-åpner ei cola-

Gjest Elextra
Skrevet

Man kan vel fastslå at oversikten antakelig er laget av menn.

TorneROSA1365380904
Skrevet

*S*

Hehe fy søren så bra artikkel...*ler* da bruker jeg ikke hodet mer i dag...*løper på trening* ;)

Skrevet

Det tenkte jeg også!

Skrevet

Det må jo bli slik, når de fleste som er i posisjoner som er kandidater til en slik oversikt er menn. Det betyr ikke at det ikke kunne vært flere kvinner, men det betyr heller ikke nødvendigvis at det er mannssjåvinistisk.

"............................................"

Gjest Elextra
Skrevet

Det tenkte jeg også!

Skal si du er aktiv doler for tiden, passer du på å få nok søvn? :P

Skrevet

Skal si du er aktiv doler for tiden, passer du på å få nok søvn? :P

*S* Det var da kun i går at jeg skeiet utover kvelden! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*S* Det var da kun i går at jeg skeiet utover kvelden! ;-)

Når man begynner å ha mer enn 5 av de 10 nyeste, er man ganske aktiv, ja :P.

Bare hyggelig det, jeg liker innleggene dine :).

Skrevet

Når man begynner å ha mer enn 5 av de 10 nyeste, er man ganske aktiv, ja :P.

Bare hyggelig det, jeg liker innleggene dine :).

*S*

Skrevet

Blir man tykk av å være smart, eller blir man smart av å være tykk?

-åpner ei cola-

Intelligensen er vel medfødt!

Skrevet

Spiller ingen rolle om det er kvinner eller menn som har laget oversikten. SÅ idiotisk skeivfordelt er det ikke laget fordi det i dag sitter en mann eller to og digger menns arbeid de siste 100 år. Grunnen ligger nok heller i at det faktisk er menn som står for tyngden av vitenskapelige arbeider de siste 100 år (og før det). Men grunnen til DET er en annen diskusjon, og den diskusjonen handler absolutt ikke om at menn er smartere enn kvinner.

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...