Gå til innhold

I egoismens handling

Gjest er litt annonym nå ja

Anbefalte innlegg

Gjest er litt annonym nå ja
Skrevet

Hvordan kan en mor ta barnet sitt med seg og flytte tl verdens ende Australia bare p.g.a en forelskelse? Barnet har så og si vokst opp med besteforeldrene fordi mor var så ung da hun fødte. Barnet går nå på skolen. Hun har på ingen måte vært en dårlig mor, bare fått lov til å leve ungdomstiden. Men nå skal hun da rive barnet bort fra alt det har kjært for å flytte med kjæresten. Familien sitter helt maktesløse. Jeg får så vond i meg at hun ikke kan tenke på andre enn seg selv. Kan ikke helt forstå kjærestens hensikter heller, bare det å spørre om hun kan bryte alle bånd bare for å komme med ham. Egoistisk av dem begge å bare tenke på sin egen lykke.

Gode råd og ord tas mot med takk

Skrevet

Har desverre ingen råd, siden mor er voksen nok kan hun jo flytte hvor hun vil.

Men ja, jeg er helt enig med deg.

Som foreldre er det mye vi bør forsake til fordel for våre barn.

Desverre er det altfor mange egoistiske foreldre rundt omkring som kun tenker på seg selv...da kan man jo til å begynne med se på saker som ødelegging av samvær, bruk av barn mot annen forelder osv.

Når det er sakt så er barn veldig flinke til å innstille seg på nye levemåter. Slik at barnet kan nok meget vel ha det bra der, få venner og et flott daglig liv.

Synd at daglig kontakt med familie ikke lar seg gjennomføre, men hvis man er flinke til å ringe, maile, sende bilder og brev, og få til et besøk i ny og ne så er jo ikke alt borte da.

Håper ting løser seg for dere.

Skrevet

Uff, trist for barnet og familien!

Men barn er jo som kjent tilpasningsdyktige, og kan nok komme til å trives godt i Australia...----

...kanskje.

Skrevet

For en egoistisk analyse. Av deg.

Hvorfor er det negativt å flytte? Kanskje ungen synes det er spennende? Jeg vet om mange unger som synes det er veldig spennende å se andre land, nye kulturer, osv.

Ja, man ser mindre av noen venner, men til gjengjeld får man nye.

I tillegg får man kunnskap om nye kulturer, nytt språk, og masse annet positivt.

Med vennlig hilsen

skorpionfisken
Skrevet

Barn er utrolig tilpasningsdyktige. Det viktigste for et barn er å få være sammen med glade og harmoniske foreldre.

Hvis det er sånn at hun elsker en mann som bor på den andre siden av jorden, i et sivilisert land med mange muligheter skjønner jeg ikke at dere skal mene at hun skal gi opp denne mannen og en god framtid og heller sitte sidrumpa her som enslig alenemor bare fordi familien synes det.

Barnet vil nok ikke lide noen nød. Det kan til og med være at barnet får en mye bedre framtid der, det kan dere ikke vite. Barnet vil i allefall få den fordelen foran mange barn i norge at det blir tospråklig, og en racer på engelsk.

Hvem vet, kanskje kommer de hjem igjen om noen år, full av opplevelser og kunnskap.

Verden er ikke sånn lengre at man av hensyn til familien gir opp det livet man helst vil leve. De fleste tror at de har bare ett liv, og lever det deretter.

Gjest litt annonym nå ja
Skrevet

Barn er utrolig tilpasningsdyktige. Det viktigste for et barn er å få være sammen med glade og harmoniske foreldre.

Hvis det er sånn at hun elsker en mann som bor på den andre siden av jorden, i et sivilisert land med mange muligheter skjønner jeg ikke at dere skal mene at hun skal gi opp denne mannen og en god framtid og heller sitte sidrumpa her som enslig alenemor bare fordi familien synes det.

Barnet vil nok ikke lide noen nød. Det kan til og med være at barnet får en mye bedre framtid der, det kan dere ikke vite. Barnet vil i allefall få den fordelen foran mange barn i norge at det blir tospråklig, og en racer på engelsk.

Hvem vet, kanskje kommer de hjem igjen om noen år, full av opplevelser og kunnskap.

Verden er ikke sånn lengre at man av hensyn til familien gir opp det livet man helst vil leve. De fleste tror at de har bare ett liv, og lever det deretter.

Denne mannen hennes er nok ikke en engel. Han har med viten og vilje søkt på jobber for å dra. De har tidligere vært sammen og brutt opp. Da ville han ikke ha noe med barnet å gjøre, og besteforeldrene hadde barnet hver helg, mens mor var med kjæresten. Dette i seg selv synes jeg ikke kvalifiserer til gode utsikter for barnet. At kjæresten nå vil ha med seg barnet er for meg utrolig. Det skal også nevnes at kjæresten har gjort mye for å splitte familien tidligere (noe jeg ikke skal nevne for mye om her) og har klart det kun med hell at mor har vært blind av forelskelse. Utroskap har også forekommet.

At en kvinne velger en mann som i seg selv ikke er snill mot henne må bli hennes valg, men jeg frykter så mye at dette ikke ender godt for barnet. Hadde kjæresten vært god mot ungen og vært ønsket inn i varmen av familien vill jeg ha sagt lykke til. Men har en slik tung klump i magen at dette ikke ender godt.

Skrevet

Tror du det er så mye verre å vokse opp i Australia enn i Norge?

Jeg forsvarer ikke nødvendigvis det moren gjør, men har en mistanke om at det er besteforeldrenes syn som kommer frem i innlegget ditt?

For alt du vet kan barnet få det aldeles fantastisk der nede!

Skrevet

Denne mannen hennes er nok ikke en engel. Han har med viten og vilje søkt på jobber for å dra. De har tidligere vært sammen og brutt opp. Da ville han ikke ha noe med barnet å gjøre, og besteforeldrene hadde barnet hver helg, mens mor var med kjæresten. Dette i seg selv synes jeg ikke kvalifiserer til gode utsikter for barnet. At kjæresten nå vil ha med seg barnet er for meg utrolig. Det skal også nevnes at kjæresten har gjort mye for å splitte familien tidligere (noe jeg ikke skal nevne for mye om her) og har klart det kun med hell at mor har vært blind av forelskelse. Utroskap har også forekommet.

At en kvinne velger en mann som i seg selv ikke er snill mot henne må bli hennes valg, men jeg frykter så mye at dette ikke ender godt for barnet. Hadde kjæresten vært god mot ungen og vært ønsket inn i varmen av familien vill jeg ha sagt lykke til. Men har en slik tung klump i magen at dette ikke ender godt.

Da, ser du, får vi et litt mer helhetlig bilde av situasjonen.

Om de hadde flyttet til Flekkefjord, hadde jo situasjonen vært nesten lik!

At mannen ikke er snill mot barnet - og mora - setter jo saken i et helt annet lys!

Skrevet

Tror du det er så mye verre å vokse opp i Australia enn i Norge?

Jeg forsvarer ikke nødvendigvis det moren gjør, men har en mistanke om at det er besteforeldrenes syn som kommer frem i innlegget ditt?

For alt du vet kan barnet få det aldeles fantastisk der nede!

Nå ser du dette kun i fra ei side. Barnet får det helt sikkert ikke noe vondt i Australia, men saken har da flere sider enn som så.

Skrevet

For en egoistisk analyse. Av deg.

Hvorfor er det negativt å flytte? Kanskje ungen synes det er spennende? Jeg vet om mange unger som synes det er veldig spennende å se andre land, nye kulturer, osv.

Ja, man ser mindre av noen venner, men til gjengjeld får man nye.

I tillegg får man kunnskap om nye kulturer, nytt språk, og masse annet positivt.

Med vennlig hilsen

Men hva med barnets far? Slik jeg leser det, mulig jeg tar feil, så er ikke kjæresten far til barnet.

Hvis så er tilfelle får heller ikke barnest far lenger kontakt. En slik sak har mange sider som må tenkes i gjennom av alle parter.

Skrevet

Ser du har fått flere svar fra folk som mener du er egoistisk som ikke unner henne dette, men jeg må si meg enig med deg. Spesielt siden det virker som forholdet til denne mannen er noe ustabilt.

Det er ikke bare bare å rive et barn opp fra trygge omgivelser og flytte avgårde til noe man ikke på forhånd vet helt hva er.

Man kan gjerne flytte utenlands med barn og bo langt vekke fra venner og familie uten at det er noe galt i det, men da må man jo vite på forhånd at det er trygt.

Jeg har kjæresten min på andre siden av landet, men jeg kunne aldri tenke meg å ta barna med og flytte dit, selv om jeg vet vi ville fått det både godt og trygt der. De har jo både venner og familie her, besteforeldre som de har så og si daglig kontakt med og ikke minst faren sin. Skulle jeg liksom ta fra dem alt det bare for min egen del?

Jeg syns det er altfor egoistisk.

Skrevet

Men hva med barnets far? Slik jeg leser det, mulig jeg tar feil, så er ikke kjæresten far til barnet.

Hvis så er tilfelle får heller ikke barnest far lenger kontakt. En slik sak har mange sider som må tenkes i gjennom av alle parter.

Hei,

Siden barnet har bodd hos besteforeldre, regner jeg med at barnets far har vært fraværene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det første jeg tenker er stakkars, stakkars beste foreldre. Men på en annen side, hva skal jente gjøre om hun er forelsket og vil bo sammen med kjæresten? Må hun ikke tenke litt på seg selv også?

skorpionfisken
Skrevet

Ok, hadde jeg visst det du skrev her, hadde kanskje svaret mitt vært annerledes. Det er jo en helt annen historie. Du framla det som ille at de, som en liten familie flyttet til Australia, som om det å flytte vekk fra familien var det verste de kunne finne på.

Nå framstiller du det slik at de flytter sammen med en ustabil mann som man ikke kan stole på, som heller ikke vil være god mot og glad i stebarnet sitt. Det er en helt annen historie, og da er det ille enten de flytter til Australia eller til Alta for den saks skyld.

Men dere kan ikke annet en å apellere til hennes fornuft når det gjelder den ustabile mannen, ikke trekk inn at det er så fælt at de flytter langt. Det er fælt at de flytter med den mannen, om det så var i nabohuset de flyttet inn.

Skrevet

Nå ser du dette kun i fra ei side. Barnet får det helt sikkert ikke noe vondt i Australia, men saken har da flere sider enn som så.

Nå kom det til flere momenter etter at jeg svarte på innlegget ser jeg og da blir saken en helt annen.

Skrevet

Hei,

Siden barnet har bodd hos besteforeldre, regner jeg med at barnets far har vært fraværene.

Med vennlig hilsen

Kanskje, men det er ikke sikkert. Så lenge barnet har bodd hos besteforeldrene så vil ikke dette være noe bedre for de, selv om de ikke er barnets foreldre. De vil føle savnet like mye som om de var foreldrene til barnet.

Barnet vil også nærmest se på besteforeldrene som foreldre også, med alt det savnet en slik flytting vil medføre.

Derfor mener jeg du svarte altfor lettvint.

Det er mange sider i en slik sak.

Skrevet

Nå kom det til flere momenter etter at jeg svarte på innlegget ser jeg og da blir saken en helt annen.

Kanskje, men de så heller ikke jeg før jeg svarte deg første gangen.

Besteforeldrene har tross alt vært som foreldre til barnet, men alle de savn det vil medføre både for dem og for barnet.

Barnet vil jo nesten se på dem som foreldre.

Men ingen kan jo nekte barnets mor å ta med seg barnet og flytte.

Ikke vet vi noe om barnets far heller.

Det jeg forsøker å si er at dette er svært vanskelige spørsmål, som man ikke kan svare lettvint på.

Skrevet

Du ber om gode råd, men hvem er du i denne historien da? Er du besteforelder /slektning /ekskjæreste /barnets far /venn av besteforeldrene?

Uansett er det neppe noe du kan gjøre, moren er voksen og gjør som hun vil. Dere (familien, venner) får appelere så godt dere kan om dette er riktig gjennomtenkt, og om eventuelt barnet kan få bli boende hos besteforeldrene, i hvertfall til de er etablert i Australia og vet at det er varig (du sier ingen ting om hvor lenge dette oppholdet er ment å vare).

Hvis denne kjæresten virkelig oppfører seg dårlig mot barnet, er jo det et sterkt argument.

Skrevet

Det hørs ut som du mener det er ulovlig og helt villt det hun gjør - unger blir ikke REVET vekk om de må flytte. Se det heller på som en berikelse at barna kan lære et nytt språk og se verden. besteforeldre har ingen krav på barnebarna -(selv om vi gjerne ville...)

Mange følger kjærligheten, og mange lykkes også - snu det til noe positivt - vel og merke så lenge du vet at hun er en god mor!

Skrevet

Kanskje, men det er ikke sikkert. Så lenge barnet har bodd hos besteforeldrene så vil ikke dette være noe bedre for de, selv om de ikke er barnets foreldre. De vil føle savnet like mye som om de var foreldrene til barnet.

Barnet vil også nærmest se på besteforeldrene som foreldre også, med alt det savnet en slik flytting vil medføre.

Derfor mener jeg du svarte altfor lettvint.

Det er mange sider i en slik sak.

...man svarer jo kun utfra de opplysninger innskrver gir. - ellers kan man jo strengt tatt ikke svare på noe som helst her på DOL :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...