Gå til innhold

I egoismens handling

Gjest er litt annonym nå ja

Anbefalte innlegg

Gjest er litt annonym nå ja
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg må si at jeg har ingenting jeg skulle ha sagt i denne situasjonen, siden jeg bare er venn av familien, men har også et godt forhold til dette barnet. Jeg kjenner barnet og vet godt at h*n vil neppe la seg friste med nye kulturer og nye venner. H*n er veldig knyttet til besteforeldrene, onkelen og også oldeforeldre og vil ikke kunne tenke seg et liv der h*n ser dem bare etpar ganger i året. Da onkelen flyttet ut (yngre enn mor) gråt h*n fordi h*n ikke kunne hilse på onkel hver dag og savnet ham, og dette var da bare 15min borte.

Jeg håper inderlig hun kan la seg høre på fornuft, men desverre har hun vist for mange ganger at hun velger kjæresten fremfor barnet. At hun velger å flytte til andre siden av verden gjør ting litt mer komplisert med tanke på kontakt i ferier rent økonomisk. Far er lite med i bildet, men slik jeg har forstått det er han fortsatt far med sin samværsrett.

Skrevet

...man svarer jo kun utfra de opplysninger innskrver gir. - ellers kan man jo strengt tatt ikke svare på noe som helst her på DOL :)

Sant det, men jeg leste kun det første innlegget før jeg svarte Lillemus og Sør.

Det jeg sier at en slik sak er svært vanskelig å svare på og det kan ikke gi noen lettvinne svar, som jeg mener disse to gjorde.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg må si at jeg har ingenting jeg skulle ha sagt i denne situasjonen, siden jeg bare er venn av familien, men har også et godt forhold til dette barnet. Jeg kjenner barnet og vet godt at h*n vil neppe la seg friste med nye kulturer og nye venner. H*n er veldig knyttet til besteforeldrene, onkelen og også oldeforeldre og vil ikke kunne tenke seg et liv der h*n ser dem bare etpar ganger i året. Da onkelen flyttet ut (yngre enn mor) gråt h*n fordi h*n ikke kunne hilse på onkel hver dag og savnet ham, og dette var da bare 15min borte.

Jeg håper inderlig hun kan la seg høre på fornuft, men desverre har hun vist for mange ganger at hun velger kjæresten fremfor barnet. At hun velger å flytte til andre siden av verden gjør ting litt mer komplisert med tanke på kontakt i ferier rent økonomisk. Far er lite med i bildet, men slik jeg har forstått det er han fortsatt far med sin samværsrett.

Faren har ikke foreldrerett da skjønner jeg.

Skrevet

Høres spennende ut å reise til Australia, spør du meg. :-))

Du skal se - hun kommer nok tilbake til familien sin når lengselen og savnet etter familien trykker på, og kjærlighetsforholdet er gått over til et deleregningerforhold (oi, et nytt ord er skapt, ring språkrådet). Og akk, se, ungen har med seg en bagasje de fleste kan unne ham/henne; Flytende engelsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...