Gå til innhold

Å plutselig dø i senga si....

Anbefalte innlegg

Gjest kollega
Skrevet

Hvordan går det an å være ei helt normal, frisk 38 år gammel jente, trebarnsmor, lykkelig gift og i fin form om dagen, gå og legge seg, og så bare være død i løpet av natten???? En ting er ulykker, kreft, sykdom osv, det skjønner man på en måte, men dette... Nei, grip dagen, klisjeen har virkelig noe for seg! Slutt å bry dere med bagateller, ta vare på hverandre, og gjør verden til et bedre sted vær så snille.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• Jeg er en annen

3

• snø

3

• Aryane

3

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Spurte du om hvordan det går eller vet du hvordan det gikk til? Vet om to meget unge mennesker som døde uten forvarsel; en i senga si og en mens han var på fest (sistnevnte var min onkel og han var 27 år).

Begge disse fikk hjerneblødning og det er noe som kan ligge latent og som man som regel ikke vet noe om heldigvis.

Skrevet

Det er alltid tragisk når sånt skjer, men selv om et menneske både føler seg og ser helt frisk ut, kan det desverre være ting som ligger latent som man ikke aner noe om.

En jeg kjente forberedte bursdagsbesøk for datteren sin neste dag, hun hadde bakt, pyntet kake og strøket duker og var sikkert fornøyd da hun gikk og la seg og tenkte på hvor glad datteren ville bli når hun fikk den store gaven som stod ved siden av sengen, desverre fikk hun aldri oppleve det, for hun våknet aldri.....og for en liten jente fikk ordet bursdag en helt annen mening......

Skrevet

Dette bør vi gjøre til en vane, dumt at en må få seg en oppvekker før en tenker slik.

Jeg har mistet flere av mine nærmeste brått og uventet ....

ei venninne, 32 år, hjerneblødning

en venn, 37 år, hjerteinfarkt

tre unge venner i forskjellige bilulykker

et søkenbarn, 28 år, epilepsianfall

ei tante, 63 år, hjerteinfarkt

+ flere som har hatt kreft

Livet får et annet perspektiv når en opplever dette ..... dessverre glemmer en det innimellom også ......

Skrevet

Det er alltid tragisk når sånt skjer, men selv om et menneske både føler seg og ser helt frisk ut, kan det desverre være ting som ligger latent som man ikke aner noe om.

En jeg kjente forberedte bursdagsbesøk for datteren sin neste dag, hun hadde bakt, pyntet kake og strøket duker og var sikkert fornøyd da hun gikk og la seg og tenkte på hvor glad datteren ville bli når hun fikk den store gaven som stod ved siden av sengen, desverre fikk hun aldri oppleve det, for hun våknet aldri.....og for en liten jente fikk ordet bursdag en helt annen mening......

Åh herregud så sørgelig!

:o(

Skrevet

Åh herregud så sørgelig!

:o(

Ja, det var det :o( Kjente henne ikke veldig godt, men trist er det uansett. I dag har jeg en sånn sippedag, får tårer i øynene av alt jeg leser. Så en dødsannonse i avisen i morges og da begynte jeg nesten å hulke. Det var en 4 år gammel gutt som var død, og nederst i annonsen stod det "Hiv og hoi skatten vår"....huff da så jeg for meg en liten gutt i Sabeltannutstyr. Husker jeg snakket med Terje Formoe en gang og da sa han at Sabeltannsangen ofte ble spilt i barnebegravelser.

Huff.....det er godt man ikke alltid vet hva livet bringer.

Jeg er en annen
Skrevet

Å dø på denne måten må vel være en av de aller beste måtene å dø på.

Skrevet

Noen har sannelig mere flaks enn andre. Det må jo være den perfekte måten å dø på.

Jeg er en annen
Skrevet

Noen har sannelig mere flaks enn andre. Det må jo være den perfekte måten å dø på.

Så enig, så enig.

Skrevet

...men ikke for dem som sitter igjen....

Og de er neppe perfekt å dø i en alder av 38 år da!

Men rent bortsett fra det er jeg enig i konklusjonen ;-)

Beste hilsen fra

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke når man er 38 år vel?

Skrevet

...men ikke for dem som sitter igjen....

Og de er neppe perfekt å dø i en alder av 38 år da!

Men rent bortsett fra det er jeg enig i konklusjonen ;-)

Beste hilsen fra

Nei, det er ikke greit å dø når man er 38 år men tenk på alle de andre måtene man kan dø i den alderen.

Kreft, slag, en nevrologisk syksom som piner en ihjel, altzheimer osv osv. Uansett alder er det best og dø fort og gæli, ikke langsomt og pinefullt. Mye større belastning på familien også.

Skrevet

Er det bedre å dø av kreft eller andre sykdommer så man blir pint ihjel når man er 38 år?

Gjest kollega
Skrevet

Å dø på denne måten må vel være en av de aller beste måtene å dø på.

Ja, det er jo ikke synd på den som dør egentlig, etter mitt syn er man da ferdig med den saken... Men jeg tenker på de som sitter igjen, minstemann på tre år, og resten av familien.

Skrevet

Uff så trist!

Svigermor døde også på denne måten.

Hun var ute å syklet og var i toppform kvelden før,på morgenen fant vi henne død i sengen.

fei1365380229
Skrevet

Ja det må det faktisk, men for barna og de pårørende så er det nok ikke det når vedkommende er 38 år.

Skrevet

Ja det må det faktisk, men for barna og de pårørende så er det nok ikke det når vedkommende er 38 år.

Nei, jeg er enig at 38 år er for tidlig å dø men heller dø slik enn å bli pint ihjel over lang tid, det tror jeg er en større belastning for familien også.

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, det er jo ikke synd på den som dør egentlig, etter mitt syn er man da ferdig med den saken... Men jeg tenker på de som sitter igjen, minstemann på tre år, og resten av familien.

Ja, det er selvsagt noe annet.

Skrevet

Vi kan dø når som helst alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...