Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article478237.ece

Saken er under politietterforskning, og sykehusledelsen "har ikke kunnskap om noen lydopptak"?

"Ingen grunn til å suspendere", sier de. Ærlig talt - enten dødsfallet er mistenkelig eller ikke, så er dette klar tjenesteforsømmelse. Det eneste riktige ville vært å supendere disse sykepleierne.

"......................................."

TorneROSA1365380904
Skrevet

Totalt enig med deg! Blir så provosert av dette! Det er en stor skam!

Skrevet

Jeg skjønner ikke at ikke folk reagerer mer jeg, Helsenorge er så elendig at det er helt utrolig, Og hver gang folk leser i avisen så tror de at det er et engangstilfelle, mens det i virkeligheten er realtiteten hele tida.

Ingenting funker jo og det som funker tar flere år.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva de nøler med.

Enten de har tatt livet av henne eller ikke, så er lydbåndopptaket så grovt i seg selv, at det finnes ingen grunn til ikke å si dem opp.

Skrevet

Kanskje kommunen føler at de er medskyldig i dette?

Utbrente pleiere blir kynisk og kald, de har for lengst innsett at drømmen om å gi omsorg og varme drukner i alle kravene, stadige nedskjæringer, større krav, mer bevisste brukere som vet å stille krav osv.

Men du verden - jeg forsvarer dem ikke, de burde ikke fått lov til å fortsette i jobbene sine.

Mest av alt synes jeg det er uendelig trist at mange eldre uten språk og mulighet til å si ifra blir behandlet sånn. Maten stappes i dem til de spyr, travle pleiere har ikke tid til å vente på at de skal svelge unna. De ligger altfor lenge i senga og gjør fra seg der fordi ingen har tid til å følge dem på do.

Jeg håper jeg dør fort og brutalt og slipper å råtne bort på et sykehjem.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skjønner ikke at ikke folk reagerer mer jeg, Helsenorge er så elendig at det er helt utrolig, Og hver gang folk leser i avisen så tror de at det er et engangstilfelle, mens det i virkeligheten er realtiteten hele tida.

"Og hver gang folk leser i avisen så tror de at det er et engangstilfelle, mens det i virkeligheten er realtiteten hele tida."

At det er realiteten hele tida er kanskje litt drøyt. Jeg jobbet selv på alders og sykehjem på forskjellige avdelinger gjennom flere år. og dette er selvfølgelig ikke realiteten.

Skrevet

"- Uansett hvilket ansvar som måtte ligge hvor, så har vi en soleklar plikt til å ta vare på de ansatte, sier ordfører Halvar Hansen (Ap) i Harstad kommune til TV 2 Nyhetene. "

I min enfoldighet trodde jeg kommunen hadde en soleklar plikt til å ta vare på innbyggerne, og at de ansatte var verktøyet som ble brukt.

Det må da være problem når kommuner knytter seg så hardt til Kommuneforbundet som mange gjør.

Skrevet

"- Uansett hvilket ansvar som måtte ligge hvor, så har vi en soleklar plikt til å ta vare på de ansatte, sier ordfører Halvar Hansen (Ap) i Harstad kommune til TV 2 Nyhetene. "

I min enfoldighet trodde jeg kommunen hadde en soleklar plikt til å ta vare på innbyggerne, og at de ansatte var verktøyet som ble brukt.

Det må da være problem når kommuner knytter seg så hardt til Kommuneforbundet som mange gjør.

"I min enfoldighet trodde jeg kommunen hadde en soleklar plikt til å ta vare på innbyggerne, og at de ansatte var verktøyet som ble brukt."

...eller at et sykehus, med leger, sykepleiere og gud-vet-hva, har en edsvoren plikt til å ta seg av pasientene...

".........................................."

Skrevet

Vel. At det er mye rart tviler jeg ikke på. Men om det er så mye rart i forhold til hvor mye bra det er, er jeg ikke sikker på.

"............................................."

Skrevet

"I min enfoldighet trodde jeg kommunen hadde en soleklar plikt til å ta vare på innbyggerne, og at de ansatte var verktøyet som ble brukt."

...eller at et sykehus, med leger, sykepleiere og gud-vet-hva, har en edsvoren plikt til å ta seg av pasientene...

Dette var vel ikke et sykehus, men dersom de ansatte var helsepersonell så har de om ikke en edsvoren plikt, så iallefall en plikt etter loven.

Skrevet

Vel. At det er mye rart tviler jeg ikke på. Men om det er så mye rart i forhold til hvor mye bra det er, er jeg ikke sikker på.

Jeg trodde det var unikt når det var både for lite mat og sunn mat på sykehuset i sommer men nå ser jeg samme fenomenet på gamlehjemmet der mora mi er. Folk blir behandlet helt uten respekt, de fikk ikke stemme ved valget, de blir dopa ned, altfor få ansatte. Mora mi har glemt å snakke på tre mnd der osv osv. Ja, du vet hvor flink jeg er til å klage over helsevesenet.

Skrevet

Jeg trodde det var unikt når det var både for lite mat og sunn mat på sykehuset i sommer men nå ser jeg samme fenomenet på gamlehjemmet der mora mi er. Folk blir behandlet helt uten respekt, de fikk ikke stemme ved valget, de blir dopa ned, altfor få ansatte. Mora mi har glemt å snakke på tre mnd der osv osv. Ja, du vet hvor flink jeg er til å klage over helsevesenet.

"Ja, du vet hvor flink jeg er til å klage over helsevesenet."

Joda :-) Og jeg protesterer ikke på det du sier om det heller - du har utvilsomt mer erfaring med det enn jeg har.

"de fikk ikke stemme ved valget, de blir dopa ned, altfor få ansatte"

Akkurat det siste der er vel sannsynligvis årsaken til en del av de andre problemene. Og det er jo ikke noe nytt. Jeg mener å huske at det har vært snakk om for lite personell i "alle år".

Skrevet

Dette var vel ikke et sykehus, men dersom de ansatte var helsepersonell så har de om ikke en edsvoren plikt, så iallefall en plikt etter loven.

Ah, stemmer. Men det er vel sammenliknbart med et sykehus de punktene? Det er jo helsepersonell som tar seg av pasienter.

Skrevet

Ah, stemmer. Men det er vel sammenliknbart med et sykehus de punktene? Det er jo helsepersonell som tar seg av pasienter.

Det er forskjell på hvilket lovverk som gjelder, og i tillegg er vel legetettheten veldig forskjellig.

Ille er det uansett. Om det er riktig det som vi har fått beskrevet så er det skrekkelig at slike personer har en jobb i offentlig sektor. Jeg fatter ikke at assistrende rådmann ikke tar innbyggerens parti. Skulle nesten tro at innbyggerne var til for de ansatte og ikke omvendt.

Skrevet

"Ja, du vet hvor flink jeg er til å klage over helsevesenet."

Joda :-) Og jeg protesterer ikke på det du sier om det heller - du har utvilsomt mer erfaring med det enn jeg har.

"de fikk ikke stemme ved valget, de blir dopa ned, altfor få ansatte"

Akkurat det siste der er vel sannsynligvis årsaken til en del av de andre problemene. Og det er jo ikke noe nytt. Jeg mener å huske at det har vært snakk om for lite personell i "alle år".

Dattera mi som blir regnet som ufaglært har ofte 7 senile pasienter i helgene der hun jobber. Det går ikke an, hun sier at hun overhode ikke har tid til å ta seg av mer enn det mest nødvendige.

Skrevet

Dette er helt utenfor tema, men det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke greier å komme på hva det var det en gang for ca hundre år siden stod

".......Her!........."?

Det ser ut som citoyen har gått og lagt seg... Please? Med sukker OG fløte på? :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dattera mi som blir regnet som ufaglært har ofte 7 senile pasienter i helgene der hun jobber. Det går ikke an, hun sier at hun overhode ikke har tid til å ta seg av mer enn det mest nødvendige.

Er hun alene med 7 demente personer?

Jeg skjønner ikke hvordan det kan gå an.

Håper det blir bedre nå med den nye regjeringa.

Skrevet

Dette er helt utenfor tema, men det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke greier å komme på hva det var det en gang for ca hundre år siden stod

".......Her!........."?

Det ser ut som citoyen har gått og lagt seg... Please? Med sukker OG fløte på? :-)

Hæ?

"..................................."

Skrevet

Lurer på om det ikke snart dukker opp flere pårørende som har vært i direkte eller indirekte kontakt med disse pleierne. Som har opplevd grov forsømmelse i arbeidet, men som har blitt imøtegått med den vanlige "påstand mot påstand"-kommentaren fra ledelsen.

Jeg mener først og fremst pleierne skal bli tatt ut av jobb mens dette granskes. Egentlig mener jeg de burde tas fra lisenser, men en granskning kan alltid få frem flere sider enn den media skaper. Videre burde ledelsen få seg en skikkelig skrape. Noen "hoder" burde rulle på det pleiehjemmet.

Lurer også på hva andre pasienter/beboere og pårørende sier om denne pleieren. Hadde jeg vært involvert på noe vis, hadde jeg nektet pleieren å ha noe med mine å gjøre!

Mvh

Skrevet

Lurer på om det ikke snart dukker opp flere pårørende som har vært i direkte eller indirekte kontakt med disse pleierne. Som har opplevd grov forsømmelse i arbeidet, men som har blitt imøtegått med den vanlige "påstand mot påstand"-kommentaren fra ledelsen.

Jeg mener først og fremst pleierne skal bli tatt ut av jobb mens dette granskes. Egentlig mener jeg de burde tas fra lisenser, men en granskning kan alltid få frem flere sider enn den media skaper. Videre burde ledelsen få seg en skikkelig skrape. Noen "hoder" burde rulle på det pleiehjemmet.

Lurer også på hva andre pasienter/beboere og pårørende sier om denne pleieren. Hadde jeg vært involvert på noe vis, hadde jeg nektet pleieren å ha noe med mine å gjøre!

Mvh

Det burde selvfølgelig suspenderes mens saken etterforskes. Dette er noe politiet kan, og burde, pålegge instituasjonen. Inndragelse av lisenser må vente til saken er avgjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...