Gå til innhold

er sluttet å glede meg til helgene

Anbefalte innlegg

Gjest ensom og litt deppa
Skrevet

Er enslig mor og jobber i barnehage. har alltid gledet meg til helgene, men etter å hatt mange triste og ensomme helgener så gleder jeg meg ikke til dem lengre, synes hverdagene er best da har jeg ikke tid til å være ensom.

Denne helga er barnet hos sin pappa og da blir det iallefall stille.

Har noen venninner, men det er nå seks uker siden jeg har snakket med de, vi småprater skjelden på tlf eller går på besøk til hverandre. Møtes avogtil på kafe eller for å gå ut på byen.

Har noen guttevenner, de er mye flinkere til å holde kontakten og kommer gjerne på besøk etc, men savner vel både det å ha gode venninner og kjæreste.

Føler meg tom innvendig og har ingen lyspunkter å se fram til i løpet av helga, blir nok data, lesing og husarbeid på meg. Pleie å trene litt, men er litt småsyk, så da er nok ikke det så lurt.

Skulle gjerne hatt noe meningsfult å se fram mot i helgene.

Skrevet

hei

forstår godt at helgene er vonde for deg, at du blir ensom.

kanskje en løsning blir å finne seg en forening av noe slag? Hvor man da går ut og gjør noe istedenfor å belage seg på veninner som har nok med sitt?

Vet ikke hva som er aktuelt for deg, hva du interesser deg for, eller hva du tenker om det.

Av erfaring så vet jeg at jo mer man stresser med å få venner jo mer kunstig blir det. Det er selvsagt lett å si, og noen fremstøt må man gjøre når man forsøker å utvide nettverket sitt. Forsøk å se om du kan finne venner som du også kan ha det gøy med uten at du i førsteomgang skal bli invitert hjem til dem, eller ha en veninnekveld. Ofte er folk så opptatt med sitt at de har lite tid til veninnekvelder..

Gjest ensom og litt deppa
Skrevet

hei

forstår godt at helgene er vonde for deg, at du blir ensom.

kanskje en løsning blir å finne seg en forening av noe slag? Hvor man da går ut og gjør noe istedenfor å belage seg på veninner som har nok med sitt?

Vet ikke hva som er aktuelt for deg, hva du interesser deg for, eller hva du tenker om det.

Av erfaring så vet jeg at jo mer man stresser med å få venner jo mer kunstig blir det. Det er selvsagt lett å si, og noen fremstøt må man gjøre når man forsøker å utvide nettverket sitt. Forsøk å se om du kan finne venner som du også kan ha det gøy med uten at du i førsteomgang skal bli invitert hjem til dem, eller ha en veninnekveld. Ofte er folk så opptatt med sitt at de har lite tid til veninnekvelder..

Takk for svar, du har nok rett med at jeg kanskje bør finne meg ei forening eller noe å bli opptatt av, men vet ikke helt hva det skulle være. Ofte er sånne foreninger full av folk som kjenner hverandre og det kan være vanskelig å komme alene, er ikke sjenert, men vet at man ofte kan føle seg enda mer ensom sammen med masse folk som tydelivis kjenner hverandre fra før. Har tenkt litt på å snakke med bymisjon og kunne hjelpe noen som trenger det, sånn homekotakt eller hva det heter.

Skrevet

Takk for svar, du har nok rett med at jeg kanskje bør finne meg ei forening eller noe å bli opptatt av, men vet ikke helt hva det skulle være. Ofte er sånne foreninger full av folk som kjenner hverandre og det kan være vanskelig å komme alene, er ikke sjenert, men vet at man ofte kan føle seg enda mer ensom sammen med masse folk som tydelivis kjenner hverandre fra før. Har tenkt litt på å snakke med bymisjon og kunne hjelpe noen som trenger det, sånn homekotakt eller hva det heter.

ja det kan være en god ide å kanske kontakte bymisjonen eller noe annet sted hvor du kan være til hjelp.

Noen foreninger er nok sånn at det er mange som kjenner hverandre fra før. Andre ganger vil det føles sånn i en fase før man blir kjent...Men bare du vet hva som føles riktig for deg..

Men tror det er viktig å få fokuset på noe annet enn ensomheten.

Gjest noen forslag
Skrevet

Hva med å melde deg på et kurs? Du kan gå på biblioteket og låne bøker/film/musikk. Du kan gå i svømmehallen! Ring en venninne/kompis du ikke har sett på noen uker og spør om hun vil komme på besøk til deg. Vær med å hjelp til i søndagsskolen!

Hadde jeg hatt tid ville jeg tatt et matlagingskurs eller tegnekurs.

Du kan bli med i frivillighetssentralen og besøke eldre i helgen.

Du kan være avlaster (personlig assistent)/støttekontakt en helg i måneden.

Skrevet

Jeg "jobber" som frivillig på et av Kirkens bymisjon sine bo og omsorgssentre og har veldig stor glede av det selv.

Vi frivillige blir så godt tatt vare på, blir tilbudt kurs, det arrangeres treff for oss frivillige hvor vi blir kjent med flere koselige mennesker, blir invitert på tilstelninger, julelunsj, julebord etc. Blir behandlet som en ansatt.

Vet ikke om det er like bra overalt, men der jeg er så er de kjent for å få til veldig mye.

Det er opp til oss hvor mye vi vil "jobbe" og hva vi vil gjøre der.

Skrevet

Du er ikke alene om å ha det slik. Du får sitte og dole i kveld.

Skrevet

Kanskje du skal prøve å ta kontakt med vennene dine?

Eller nyt stillheten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...