Gå til innhold

tredje stryk på førerprøven i dag

Anbefalte innlegg

Gjest førarkort_imbesilen
Skrevet

Uff nå har jeg strøket for tredje gang på førerprøven. Blir deprimert. Ufattelig skuffa. Har vært noe nytt jeg har strøket på hver gang. Forrige gang var det rundtkjøringer og at jeg ikke holdt plasseringen skikkelig men "kortet" av.

I dag var det det at jeg kjørt for passivt. Merkelig nok bestemte jeg meg før prøven for å kjøre veldig forsiktig.. For første gangen jeg kjørte opp trykket sensor på bremsen fordi han mente jeg var iferd med å bryte vikeplikten i en rundkjøring. Så i dag kjørte jeg veldig forsiktig og tok ikke sjanser. Var flere ganger jeg tenkte at søren..den luka der kunne jeg ha tatt.. eller kan ta.. Men tar ingen sjanser.l

Så ble det altså min bane.

lurer på om jeg skal gi opp hele greia..brukt 12000 bare på førerprøvene alt. Har egentlig ikke råd. Men førerkortet er liksom noe man skal ha. Og jeg har en belønning i form av en bil når jeg består. Så vil jo selvfølgelig greie den førerprøven.

Skulle ønske jeg hadde noen som kunne øvelseskjøre med meg. Da tror jeg at jeg hadde blitt sikrere på meg selv i trafikken. Jeg safer alt for mye tror jeg..

Når jeg kom hjem hadde jeg lyst å ta en stor slegge å gå løs på naboen sin bil..hehe..sinna på alt som heter biler og veivesen. Og jeg synes de er så strenge. At de kan stryke meg på å ikke være agressiv nok i trafikken. Er jo tross alt en ny sjåfør. Og kjører opp i oslo om er mye trafikk og vanskelig å kjøre.

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg klarte det på 2. forsøk, og du klarer det nok på neste skal du se! Prøv å øvelseskjøre. Om du ikke har muligheten så sitt foran når du tar bussen og følg med på ALT.

Gjest Miss Meee
Skrevet

Hei :-) jeg tror det må være en av de værste plassene å ta førerbeviset; i Oslo.. kanskje kan du ta det på et biltilsyn utenfor Oslo? Kanskje er det lov? Jeg er glad jeg ikke tok den i Oslo.

Men neste gang klarer du det nok uansett :-)

Lykke til!

Skrevet

Uff, så kjedelig. Høres ut som sensoren din er en god del strengere enn min var. Trodde poenget var at man viser traikkvett i hovudsak, og så kan man terpe litt på de tekniske detaljene etterhvert. Syns ikke han skal stryke deg for at du ikke tok den første luka du kunne!

Jeg kjørte i to timer med kjørelæreren min rett før jeg skulle opp til førerprøven. Det tror jeg gjord eutslaget, for da fikk jeg ristet av meg nervøsiteten, og blitt litt varm i trøya. Kunne det latt seg gjøre?

Gjest førekortnilsen
Skrevet

Jeg klarte det på 2. forsøk, og du klarer det nok på neste skal du se! Prøv å øvelseskjøre. Om du ikke har muligheten så sitt foran når du tar bussen og følg med på ALT.

amatører! Holde dere langt unna veiene i Oslo. :)

Kommer til å hiolde meg langt foran eller bak de med L skilt heretter ;()

Gjest førerkort_imbesil
Skrevet

amatører! Holde dere langt unna veiene i Oslo. :)

Kommer til å hiolde meg langt foran eller bak de med L skilt heretter ;()

tullingen... Mange som har lappen i dag og har hatt den lenge ville slite masse om de skulle kjøre opp i dag.. kravene er skeroet veldig

Skrevet

Neste gang går det, vet du! Lykke til!

Jeg tok lappen for 9 dager siden, og kjørte veeeldig forsiktig.

Fikk beskjed etterpå at jeg kjørte "med lav risiko og etter gjeldende reglement".

Skrevet

Ta for all del noen flere kjøretimer før du kjører opp igjen. En god kjørelærer vil fortelle deg hva du skal jobbe med for å stå, og det er bedre å bruke litt mer på kjøretimer enn å stryke igjen. Fortell hva sensoren har sagt! Lykke til! Alle gode ting er fire.

Gjest Rallyrita
Skrevet

Huff, vet akkurat hvordan du føler deg!!! Jeg strøyk også 3 ganger på oppkjøringene..helt tragisk, du mister selvtilliten helt og lurer alvorlig på om du er riktig i hodet..

MEN det tragiske opp i alt er at du er bare en inntekskrilde til staten, de tjener rått med penger på dette her.

Jeg kunne fint klart det første gangen, sikkert du også. Hele opplegget med førerprøven er kjempeteit. Første gangen kjørte jeg (også i følge kjørelæreren min som satt på) helt prikkfritt, ingen feil og vi skjønte ikke hvorfor sensoren strøk meg. Men i følge han var jeg ikke sikker nok.

2 gangen synes sensoren jeg kjørte litt for fort!!! Noe som også bare var tull!!! 3 gangen kjørte jeg også bra men ble strøket. 4 gangen klarte jeg det MEN da burde jeg egentlig blitt strøket!!! Jeg fikk en kul sensor, en ung jente. Jeg gjorde en kjempeblemme. Kjørte i feil kjørefelt, til og med over i kjørefelt med to gule streker i midten!!! Det kom plutselig en mega stor trailer mot meg og da skjønte jeg at jeg måtte komme meg inn i riktig felt, så i speilet og fikk blinket meg inn på riktig felt. Tenk, at med DEN store feilen, fikk jeg alikevel førekortet!!!

Sensoren sa at jeg hadde gjort det riktig da jeg rettet opp feilen, så hun så ingen grunn til å stryke meg alikevel, jeg kunne jo kjøre! Gid alle sensorer kunne vært som henne!!!

Så oppkjøring handler i bunn og grunn veldig mye om hvilken sensor du får!!

DU kan jo kjøre, det er jo derfor kjørelærenen din har satt deg opp på oppkjøring!!:-)

Ta to kjøretimer rett før oppkjøringen så blir du varm i trøya når du skal kjøre videre med sensoren, det gjorde jeg og gjorde susen! ;-)

Lykke til, dette klarer du!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...