Gå til innhold

Bake på bestilling?

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på!
Skrevet

Jeg er flink til å bake, og får mye skryt for det jeg lager.

Tenkte litt på om jeg skulle sette inn en annonse i lokalavisa om at jeg bakte på bestilling. Noe sånt som: Lyst på hjemmebakst, men har ikke tid eller ork til å bake selv? Jeg baker på bestilling. Ring: xxxxxxxx"

Kunne dette blitt bra? Må man ha noen tillatelse fra mattilsynet/næringsmiddeltilsynet for dette??

Jeg er snart ferdig med fødselspermisjonen min, og har bare en deltidsjobb å gå tilbake til. Tenkte dette kunne være en måte å spe litt på inntekten......hvis jeg kan gjøre det, hvor mye kan jeg ta for det f.eks.??

Skrevet

Syns det er en god ide. Folk har dårlig tid, men god råd. Tror mange vil se dette som en fin løsning.

Leverer du gode bakverk, så vil jungeltelegrafen gå.

Lykke til.

Gjest Det lurer jeg på!
Skrevet

Syns det er en god ide. Folk har dårlig tid, men god råd. Tror mange vil se dette som en fin løsning.

Leverer du gode bakverk, så vil jungeltelegrafen gå.

Lykke til.

Men må jeg ha noen tillatelse til dette? Hva med hjemmeside??

Hvilke priser kan man ta???

Skrevet

Dette har jeg også selv tenkt på, så jeg lurer også...

Gjest Det lurer jeg på!
Skrevet

Dette har jeg også selv tenkt på, så jeg lurer også...

Skal vi slå oss sammen og lage en nettside??? ;)

Skrevet

Skal vi slå oss sammen og lage en nettside??? ;)

Hehe... Hadde vært en god idè, men jeg bor i Danmark. :-)

Skrevet

Men må jeg ha noen tillatelse til dette? Hva med hjemmeside??

Hvilke priser kan man ta???

Tilatelse trenger du ikke men hvis du lykkes bra så vil nok skattemyndighetene være interessert i deg. Prisene må du sette sjøl, men de må sammenlignes med prisene til det lokale bakeriet.

Skrevet

Tilatelse trenger du ikke men hvis du lykkes bra så vil nok skattemyndighetene være interessert i deg. Prisene må du sette sjøl, men de må sammenlignes med prisene til det lokale bakeriet.

Det stilles vel en god del krav fra næringsmiddeltilsynet dersom man skal selge fødevarer? Eller?

Skrevet

Neida, ikke på det nivået.

Gjest Shira12
Skrevet

Hadde du kunne svingt sammen en fancy sjørøverskute-kake eller noe i den duren, hadde jeg gladelig kjøpt!

Er ikke flink til slike ting, og guttungen ønsker seg jo en mer avansert kake etter som årene går.

Skrevet

Det stilles vel en god del krav fra næringsmiddeltilsynet dersom man skal selge fødevarer? Eller?

Neida, ikke på det nivået.

Skrevet

Hva med å begynne med å henge opp en lapp i lokalbutikken? Du trenger ikke tillatelse på det nivået, men hvis dette blir big business så må du nok det etterhvert. Sett i gang og prøv;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...