Gjest Timari Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 En veninne av meg som er 30 får stadige innkallelser om å være meddommer i diverse rettsaker. Hun har måttet ty til legeerklæring etc for å få slippe men nå følte hun at hun måtte bidra, at det var hennes borgerplikt jeg har aldri hørt om noen andre utenom henne som har fått innkallelse til dette. Har dere fått innkallelse? Kan man melde seg frivillig eller er det bare sånn at de kontakter deg? Og selv om meddommerne skal være valgt av folket så må de vel testes på et vis? For de velger vel ikke en narkoman og en alkoholiker til å representere folket? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Dattera mi på 20 har vært meddommer et par ganger allerede og mannen til venninna mi. Så det er nok mange som blir innkalt. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Dattera mi på 20 har vært meddommer et par ganger allerede og mannen til venninna mi. Så det er nok mange som blir innkalt. i min familie er det ingen som har blitt inkalt. Kan jo hende at det er pga at de bor i Oslo øst (øst) 0 Siter
Sofline Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg kjenner en som stadig blir innkalt. De skal vel ha plettfri vandel.... 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Svigerfar er den eneste jeg vet som er blitt innkallt som meddommer. 0 Siter
muriel Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg vet bare om èn bekjent som har vært meddommer, og det i et enkelttilfelle. 0 Siter
fresja Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Nei. Meddommere er lekdommere som er oppnevnt av kommunene. Det foreligger en liste som meddommere i hver enkelt sak plukkes fra (eller trekkes fra, kanskje). En venninne av meg havnet på en sånn liste. Det ble for mye for henne, så hun søkte seg fritatt etter en tid. 0 Siter
tonie Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Har aldri fått innkalling, selv om jeg har plettfritt rulleblad. Broren min har fått det to ganger. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 i min familie er det ingen som har blitt inkalt. Kan jo hende at det er pga at de bor i Oslo øst (øst) Det gjør jo dattera mi også da ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.