Gå til innhold

Mobbing på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil kjennetegnes som mobbing på DOL? Synes du at det er mye av det, eller er de som poengterer det bare for hårsåre for et diskusjonsforum som dette?

Synes du, for eksempel, Prozaks innlegg til DarkPink på Seksualitet er mobbing, hvor han refererer til noe hun har sagt i en annen tråd og "bruker det mot henne"?

(Jeg bruker Prozak som eksempel her, fordi jeg tror han kan takle denne diskusjonen veldig bra. Det er ikke et angrep på han.)

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

24

• Prozak

18

• Tootsieroll1365380854

16

• Glimtipper

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ikke lest Prozaks innlegg på seksualitet, men jeg mener at folk kan være litt hårsåre her inne til tider.

Hvis ikke folk greier å oppføre seg etter reglene for forumet (troll) bør de faktisk tåle at noen latterliggjør deres oppførsel. (Nei, jeg mener ikke at DarkPink er et troll.) :)

Dessuten er det jo faktisk bare et forum, så man bør ikke ta alt så himla alvorlig her inne hele tiden, heller. :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Uansett hvor du stikker frem nesa på nettet må du kan tegne med at andre er uenig med deg.

På njus f.eks. krangler de så fjæra fyker, de til og med truer hverandre.

Og her er flere som tar alt bokstavelig, de har det sikkert jævlig, dessverre.

fyllesjuk

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis man føler seg mobbet på DOL så bør man nok revurdere om man takler å være her..

Det kjedeligste jeg vet er diskusjoner mellom noen av de gamle traverne. Med uttalelser; "dette sa du for 3 år siden også" og "ja, forundrer meg ikke at DU som er rasist mener dette".

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Kan ikke huske at jeg har lest noe som minner om mobbing (bortsett fra trolle-innlegg), men at det til tider kan være friske diskusjoner, ja. Og så er det jo slik da at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn andre..

Forøvrig synes jeg ikke det er riktig å latterlig gjøre noen for noe de har skrevet, men at man heller kan legge frem sin uenighet på en ok måte.

Skrevet

Hvis man føler seg mobbet på DOL så bør man nok revurdere om man takler å være her..

Det kjedeligste jeg vet er diskusjoner mellom noen av de gamle traverne. Med uttalelser; "dette sa du for 3 år siden også" og "ja, forundrer meg ikke at DU som er rasist mener dette".

Ja, helt enig. De diskusjonene kunne man godt ha vært foruten. Men der er jo også begge parter like gode.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har sett lite til mobbing på dol. Det finnes riktignok noen raringer her inne som stadig føler seg mobbet og forfulgt, med disse nissene er det ingen grunn til å henge seg opp i.

Ellers har jeg ikke fått med meg innlegget du sikter til, men jeg tviler på at Prozak mobber noen. Har i hvert fall ikke sett noe til det. Tvert imot er det vel ofte en del åpenbart forskrudd sjeler som kaster seg over ham med jevne mellomrom.

Skrevet

Jeg synes at når man har ytret en mening, så bør man stå for den, og da kan folk trekke det frem så mye de bare vil, selv om det kan bli litt usaklig til tider.

Når man vrir på det folk har sagt, og legger det frem på sin egen måte, slik at de som leser det tror at det er det som faktisk har blitt sagt, så kan det være litt verre.

Men nå er jo dette bare et forum for folk som antagligvis ikke har noe bedre å ta seg til, så da er det ike så farlig. man kan når som helst lukke vinduet og leve i den virkelige verden igjen =)

Hva mener du selv da?

Skrevet

Har ikke lest Prozaks innlegg på seksualitet, men jeg mener at folk kan være litt hårsåre her inne til tider.

Hvis ikke folk greier å oppføre seg etter reglene for forumet (troll) bør de faktisk tåle at noen latterliggjør deres oppførsel. (Nei, jeg mener ikke at DarkPink er et troll.) :)

Dessuten er det jo faktisk bare et forum, så man bør ikke ta alt så himla alvorlig her inne hele tiden, heller. :)

Men er det nødvendig å påpeke hva andre i diskusjonen har sagt tidligere? Skal man gjøre seg til politi over andres inkonsekvente meninger, eller skal man diskutere ut i fra hva de sier i den aktuelle tråden?

Skrevet

Men er det nødvendig å påpeke hva andre i diskusjonen har sagt tidligere? Skal man gjøre seg til politi over andres inkonsekvente meninger, eller skal man diskutere ut i fra hva de sier i den aktuelle tråden?

Søkefunksjonen finnes jo, så da har man muligheten til å finne ut hva folk har sagt tidligere.

Om det er "unfair play" skal ikke jeg si, men man bør vel være klar over det og kanskje ikke skrive noe man ikke har lyst til å stå for tidligere.

Ellers er det jo alltid lov å skifte mening her i verden, selv om noen av kranglefantene synes det er helt utenkelig. ;)

Skrevet

Jeg mener det ikke er mobbing før de går på person. Når innlegger ikke inviterer til personlige kommentarer, skal man la det være. Rett og slett.

Skrevet

Jeg synes at når man har ytret en mening, så bør man stå for den, og da kan folk trekke det frem så mye de bare vil, selv om det kan bli litt usaklig til tider.

Når man vrir på det folk har sagt, og legger det frem på sin egen måte, slik at de som leser det tror at det er det som faktisk har blitt sagt, så kan det være litt verre.

Men nå er jo dette bare et forum for folk som antagligvis ikke har noe bedre å ta seg til, så da er det ike så farlig. man kan når som helst lukke vinduet og leve i den virkelige verden igjen =)

Hva mener du selv da?

Jeg har ikke sett noe direkte mobbing. Det skal litt tettere relasjoner til, for å klare å mobbe noen. Presterer man å danne så sterke grupper over internett, i tillegg til å finne noen som er nærtakende nok til å bry seg om det, så snakker man om manipulasjonstalent til tusen.

Når det er sagt, så synes jeg det er unødvendig å presse mennesker inn i et hjørne. Om det er tydelig at de er ukomfortabel med en diskusjon og kanskje kom med en mening "i forbifarten", så trenger man kanskje ikke tvinge fram en lang tråd. I tillegg mener jeg, personlig, at jeg ikke er politi over noens mening. Om de ønsker å forandre hva de sier om diverse ting fra tråd til tråd, så er ikke det min sak. Jeg forholder meg til meningen de ytrer under den aktuelle overskriften, ikke person.

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har lest noe som minner om mobbing (bortsett fra trolle-innlegg), men at det til tider kan være friske diskusjoner, ja. Og så er det jo slik da at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn andre..

Forøvrig synes jeg ikke det er riktig å latterlig gjøre noen for noe de har skrevet, men at man heller kan legge frem sin uenighet på en ok måte.

"Forøvrig synes jeg ikke det er riktig å latterlig gjøre noen for noe de har skrevet, men at man heller kan legge frem sin uenighet på en ok måte."

Ja, enig!

Skrevet

Søkefunksjonen finnes jo, så da har man muligheten til å finne ut hva folk har sagt tidligere.

Om det er "unfair play" skal ikke jeg si, men man bør vel være klar over det og kanskje ikke skrive noe man ikke har lyst til å stå for tidligere.

Ellers er det jo alltid lov å skifte mening her i verden, selv om noen av kranglefantene synes det er helt utenkelig. ;)

Klart det går an, men er det nødvendig? Bidrar det til noe? Og i så fall, kan man ikke stille seg litt undrende?

For eksempel: "Jeg ser at i en tidligere tråd om likestilling, så mente du ikke det samme. Har jeg misforstått eller har du byttet mening?"

Litt normal høflighet, som kan føre til mer fruktbare diskusjoner.

Skrevet

"Forøvrig synes jeg ikke det er riktig å latterlig gjøre noen for noe de har skrevet, men at man heller kan legge frem sin uenighet på en ok måte."

Ja, enig!

Jeg også =)

Skrevet

Klart det går an, men er det nødvendig? Bidrar det til noe? Og i så fall, kan man ikke stille seg litt undrende?

For eksempel: "Jeg ser at i en tidligere tråd om likestilling, så mente du ikke det samme. Har jeg misforstått eller har du byttet mening?"

Litt normal høflighet, som kan føre til mer fruktbare diskusjoner.

Åh, tenk om folk kunne diskutere sånn som det der! =)

Skrevet

Åh, tenk om folk kunne diskutere sånn som det der! =)

Det ville ha gagnet alle, ja. Men klarer vi å få alle på DOL med på det, så hadde vi nok klart å skape fred på jord i samme slengen ;)

Skrevet

Takk for linker, men nå var jeg mest interessert i DOL'ernes egne definisjoner av mobbing. Blir jo litt mer spesielt når vi kommuniserer over internett og mangler utseende/kroppsspråk når vi uttrykker oss :)

Kroppsspråk?

*vrikker sexy på rompa*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...