Gå til innhold

Mobbing på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har lest noe som minner om mobbing (bortsett fra trolle-innlegg), men at det til tider kan være friske diskusjoner, ja. Og så er det jo slik da at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn andre..

Forøvrig synes jeg ikke det er riktig å latterlig gjøre noen for noe de har skrevet, men at man heller kan legge frem sin uenighet på en ok måte.

"Og så er det jo slik da at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn andre.."

Ja, men dette er god trening for RL, her kan du sitte i ro og mak og skrive det du mener uten press, og det treffende du ikke kommer på i RL, kan du komme på senere her :-) "Toget er ikke gått" liksom.

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

24

• Prozak

18

• Tootsieroll1365380854

16

• Glimtipper

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klart det går an, men er det nødvendig? Bidrar det til noe? Og i så fall, kan man ikke stille seg litt undrende?

For eksempel: "Jeg ser at i en tidligere tråd om likestilling, så mente du ikke det samme. Har jeg misforstått eller har du byttet mening?"

Litt normal høflighet, som kan føre til mer fruktbare diskusjoner.

Ja, det er jo akkurat det jeg er enig med Tootsieroll i litt lenger oppe i tråden. :)

Men selv om noen sleiver med kjeften til deg, så går det an å ta det med en klype salt også.

Skrevet

Takk for linker, men nå var jeg mest interessert i DOL'ernes egne definisjoner av mobbing. Blir jo litt mer spesielt når vi kommuniserer over internett og mangler utseende/kroppsspråk når vi uttrykker oss :)

Jeg antar at du er inspirert av et innlegg litt lenger nede om mobbing. Jeg tror ikke mobberne og mobbeofrene har samme oppfatning av fenomenet. Mobbing foregår på skoler og arbeidssteder uten at de fleste rundt aner. Det blir derfor ikke lett å spørre dolere om deres oppfatning av mobbing på dol. Hvis noen opplever seg mobbet så bør det tas på alvor. Det er ingen unnskyldning at vedkommende er hårsår, skrullete, rar, sårbar, har PMS, er i overgangsalderen, ble nektet analsex eller hva nå det går an å finne på.

Skrevet

Hvis man føler seg mobbet på DOL så bør man nok revurdere om man takler å være her..

Det kjedeligste jeg vet er diskusjoner mellom noen av de gamle traverne. Med uttalelser; "dette sa du for 3 år siden også" og "ja, forundrer meg ikke at DU som er rasist mener dette".

"ja, forundrer meg ikke at DU som er rasist mener dette".

Typisk for mange. Personfokusering. En slik påstand er å ilegge andre meninger og holdninger de ikke har, og det er rimelig umoralsk og feigt i RL. Men har blir det dessverre stående og alltid er det noen som tar det til seg. Som i RL er det ulikt hvilke sympatier man har, og det er menneskelig å ha sympatier.

Har jeg sagt noe galt om f eks enslige mødre, så er alt jeg senere sier provoserende, selv om det er riktig og rett, og selv om det ikke har noe med enslige mødre å gjøre.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Kroppsspråk?

*vrikker sexy på rompa*

O la la!!

*Klapper begeistret!*

Skrevet

Jeg antar at du er inspirert av et innlegg litt lenger nede om mobbing. Jeg tror ikke mobberne og mobbeofrene har samme oppfatning av fenomenet. Mobbing foregår på skoler og arbeidssteder uten at de fleste rundt aner. Det blir derfor ikke lett å spørre dolere om deres oppfatning av mobbing på dol. Hvis noen opplever seg mobbet så bør det tas på alvor. Det er ingen unnskyldning at vedkommende er hårsår, skrullete, rar, sårbar, har PMS, er i overgangsalderen, ble nektet analsex eller hva nå det går an å finne på.

Om noen føler seg mobba, så bør det respekteres, jeg ser stadig at noen kritisere at andre føler seg "tråkka på". Det tyder på manglende respekt for andre.

Jeg mener at et uttrykk som f eks

jævla pyse

er ofte bagatellisering av et mobbeproblem, og en hersketeknikk. Det er ikke opp til en hver å gi andre et "spark i ræva" når det passer dem.

Mener jeg.

Skrevet

O la la!!

*Klapper begeistret!*

*snur meg og blunker forførende"

Skrevet

Om noen føler seg mobba, så bør det respekteres, jeg ser stadig at noen kritisere at andre føler seg "tråkka på". Det tyder på manglende respekt for andre.

jævla pyse

er ofte bagatellisering av et mobbeproblem, og en hersketeknikk. Det er ikke opp til en hver å gi andre et "spark i ræva" når det passer dem.

Mener jeg.

Du har helt rett, det bør respekteres. Hvis det ble gjort så ville det være mye mere fred i verden;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

"Og så er det jo slik da at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn andre.."

Ja, men dette er god trening for RL, her kan du sitte i ro og mak og skrive det du mener uten press, og det treffende du ikke kommer på i RL, kan du komme på senere her :-) "Toget er ikke gått" liksom.

Haha, kanskje vi skulle starte kursvirksomhet? "Forberedende til RL", DOL-Akademiet. Diverse kurs holdt av diverse DOLere, hahaha, ser for meg en artig professorgjeng, ja!

Tootsieroll1365380854
Skrevet

jævla pyse

Mener jeg.

Enig. Vi har alle forskjellige forutsetninger for å takle forskjellige situasjoner, og stort sett kan vi ikke selv klandres eller berømmes for det, mye av det har med hvordan vi har vokst opp osv.

Skrevet

Du har helt rett, det bør respekteres. Hvis det ble gjort så ville det være mye mere fred i verden;)

En mobber her på skolen sa så treffende: "hadde hun ikke vært så jævla pysete, så hadde ingen mobba henne" Logikk?

Jeg mener mobbere bare skjønner en ting: grisebank. Om de ikke får utbytte av det selv, så forhindrer det i hvertfall at ofrene får gjennomgå.

Jeg tror det er uhelbredelig, en personlighetsforstyrrelse. Da kan vi ikke gjøre annet enn å ta igjen dobbelt eller gå vekk.

Her på DOL kan vi bare la være å svare dem.

Gjest enskalikketålesåinderligvel
Skrevet

Eksempler på mobbing på DOL:

* Mobberen dikter opp historier som liksom skal være skrevet av mobbeofferet. Medisinske innlegg for eksempel.

* Mobbern(e) bruker kjønnsrelaterte ord sammen med ditt ekte navn som de outer. Eks Trinefitte.

* Klikker seg sammen på msn og lager fake-historier som den som mobbes skal tro på. (Diktet opp med utganspunkt i opplysninger de har skaffet på DOL.)

Disse eksemplene er fra mange år tilbake. Personene som fant på disse kreativt skadelige, tåplige, barnslige tingene var voksne mennesker ja...i ansvarsfulle stillinger.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

*snur meg og blunker forførende"

*rødmer...litt..*

Skrevet

Haha, kanskje vi skulle starte kursvirksomhet? "Forberedende til RL", DOL-Akademiet. Diverse kurs holdt av diverse DOLere, hahaha, ser for meg en artig professorgjeng, ja!

Forbereder deg til debatt og å uttrykke deg skriftlig. Jeg har lært mye av nettdebatter, og sikkert har jeg lært andre noe, om ikke mye.

Mnage ganger har jeg skrevet: "skam deg, ditt lille ondskapfulle troll!" osv, og det hjelper faktisk noen ganger.

Skrevet

*rødmer...litt..*

*skraper tilgjort sjenert med foten og skuler*

Skrevet

En mobber her på skolen sa så treffende: "hadde hun ikke vært så jævla pysete, så hadde ingen mobba henne" Logikk?

Jeg mener mobbere bare skjønner en ting: grisebank. Om de ikke får utbytte av det selv, så forhindrer det i hvertfall at ofrene får gjennomgå.

Jeg tror det er uhelbredelig, en personlighetsforstyrrelse. Da kan vi ikke gjøre annet enn å ta igjen dobbelt eller gå vekk.

Her på DOL kan vi bare la være å svare dem.

Mobbere kan være hvem som helst, når som helst og hvor som helst. Mobbing er så uhåndterlig og vanskelig å definere at det er ikke så enkelt som du beskriver.

Skrevet

* Mobberen dikter opp historier som liksom skal være skrevet av mobbeofferet. Medisinske innlegg for eksempel.

* Mobbern(e) bruker kjønnsrelaterte ord sammen med ditt ekte navn som de outer. Eks Trinefitte.

* Klikker seg sammen på msn og lager fake-historier som den som mobbes skal tro på. (Diktet opp med utganspunkt i opplysninger de har skaffet på DOL.)

Disse eksemplene er fra mange år tilbake. Personene som fant på disse kreativt skadelige, tåplige, barnslige tingene var voksne mennesker ja...i ansvarsfulle stillinger.

Det vet ikke jeg noe om, for jeg har ikke vært her i flere år. Men ja, dette høres ut som mobbing. Jeg snakker mer om nåtiden, da :)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Forbereder deg til debatt og å uttrykke deg skriftlig. Jeg har lært mye av nettdebatter, og sikkert har jeg lært andre noe, om ikke mye.

Mnage ganger har jeg skrevet: "skam deg, ditt lille ondskapfulle troll!" osv, og det hjelper faktisk noen ganger.

"Det enkle er ofte det beste"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, denne "klikken" av kvinnfolk var et imponerende skue.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

*skraper tilgjort sjenert med foten og skuler*

Fniiis ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...