Gå til innhold

Mobbing på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem sier at det ikke finnes kroppsspråk på DOL?

Det er bare å beskrive det. :-)

Joda, men det er det kroppsspråket man velger å meddele.

Si at du synes jeg sier noe utrolig dumt og det automatisk vises av ansiktsutrykket ditt. Det er da helt unødvendig for deg å formidle en mening til meg, jeg har allerede skjønt det.

På DOL vil ikke dette være noe du formidler. I stedet sier du noe diplomatisk som: "Det er jeg uenig i". Jeg vil aldri vite at du egentlig mener jeg er ganske så dum.

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

24

• Prozak

18

• Tootsieroll1365380854

16

• Glimtipper

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Driter meg sikkert ut av og til jeg også. :)

Men det er jo det man lærer av, hehe. Gjør ikke noe det. *s*

:-D

Jeg lærer aldri, og tar ikke ting så tungt. Jeg hopper så fort fra sak til sak at jeg ikke rekker å få med meg konsekvensene.

Skrevet

Joda, men det er det kroppsspråket man velger å meddele.

Si at du synes jeg sier noe utrolig dumt og det automatisk vises av ansiktsutrykket ditt. Det er da helt unødvendig for deg å formidle en mening til meg, jeg har allerede skjønt det.

På DOL vil ikke dette være noe du formidler. I stedet sier du noe diplomatisk som: "Det er jeg uenig i". Jeg vil aldri vite at du egentlig mener jeg er ganske så dum.

Det kalles diplomati :-)

Jeg syns det er fint at folk er høflige, og når innlegger ikke ber om personlige kommentarer og referater fra hva h*n har skrevet før, så skal de slippe det.

Jeg legger knapt merke til hvilket nick som skriver hva, og slik har det ikke alltid vært. Jeg har lært meg å ikke se på det. Jeg husker ikke noe spesielt om noen nick, med uttak av de få jeg kjenner personlig her.

Skrevet

Og hvorfor tror du jeg nekter å ha MSN?

Fordi jeg ser hva andre får servert via det systemet. Moderne baksnakking og mobbing elektronisk.

Jeg har Skype da.

Hmmm...har det vært mye problemer med DOL/MSN her inne? Bare lurer.

Selv har jeg noen DOL-ere på MSN-listen, og jeg kjenner også enkelte litt mer enn de andre på DOL gjør. Men slik er jo 100% konfidensiellt for min del. Hva noen sier til meg på MSN er nøyaktig like konfidensiellt som face-to-face.

".........................................."

Skrevet

En mobber her på skolen sa så treffende: "hadde hun ikke vært så jævla pysete, så hadde ingen mobba henne" Logikk?

Jeg mener mobbere bare skjønner en ting: grisebank. Om de ikke får utbytte av det selv, så forhindrer det i hvertfall at ofrene får gjennomgå.

Jeg tror det er uhelbredelig, en personlighetsforstyrrelse. Da kan vi ikke gjøre annet enn å ta igjen dobbelt eller gå vekk.

Her på DOL kan vi bare la være å svare dem.

"Jeg mener mobbere bare skjønner en ting: grisebank"

Tja...det kan jo godt være at vedkommende faktisk fortjener grisebank. Men hjelper det noe som helst? Neppe.

Skrevet

Litt moro skal vi ha, selv om noen driter seg ut stadig vekk. Ikke du da.

:-)

"Litt moro skal vi ha, selv om noen driter seg ut stadig vekk. Ikke du da."

Javisst. Og du må for all del vrikke på rumpa. Men innbill deg ikke at du er sexy når du gjør det :-)

"............................................"

Skrevet

Hmmm...har det vært mye problemer med DOL/MSN her inne? Bare lurer.

Selv har jeg noen DOL-ere på MSN-listen, og jeg kjenner også enkelte litt mer enn de andre på DOL gjør. Men slik er jo 100% konfidensiellt for min del. Hva noen sier til meg på MSN er nøyaktig like konfidensiellt som face-to-face.

Du er en engel, og kanskje mann.

Vi menn er ikke så personfokuserte, vi skjønner du :-)

Skrevet

Jeg synes at når man har ytret en mening, så bør man stå for den, og da kan folk trekke det frem så mye de bare vil, selv om det kan bli litt usaklig til tider.

Når man vrir på det folk har sagt, og legger det frem på sin egen måte, slik at de som leser det tror at det er det som faktisk har blitt sagt, så kan det være litt verre.

Men nå er jo dette bare et forum for folk som antagligvis ikke har noe bedre å ta seg til, så da er det ike så farlig. man kan når som helst lukke vinduet og leve i den virkelige verden igjen =)

Hva mener du selv da?

"Men nå er jo dette bare et forum for folk som antagligvis ikke har noe bedre å ta seg til, så da er det ike så farlig. man kan når som helst lukke vinduet og leve i den virkelige verden igjen =)"

Jeg håper det var en ironisk uttalelse - hvis ikke fortjener du faktisk mobbing, som svar på et forsøk på mobbing av x ant. brukere her inne :-)

Seriøst: Det er nok enkelte her inne som er meget avhengig av stedet, og som har problemer med et liv utenfor. Dette er imidlertid neppe særlig vanlig blant de som stort sett holder seg på fora som Åpent, Seksualitet, Samliv etc. De mer alvorlige foraene, som Overgrep, Spiseforstyrrelser etc. er bl.a til for de som har store problemer, og å begynne å snakke om brukerne av disse som "folk uten liv", "patetiske" etc. er fryktelig respektløst.

Skrevet

"Jeg mener mobbere bare skjønner en ting: grisebank"

Tja...det kan jo godt være at vedkommende faktisk fortjener grisebank. Men hjelper det noe som helst? Neppe.

Nei den som får bank er det sikkert ikke noen nytte for, men kan det redde noen ofre, så er hensikten nådd syns jeg.

Det kommer an på alvorligheten og personen. Noen tar signalene og noen ikke. Hvis f eks en konebanker må grisebankes og kjeppjages eller fengsles for at kona skal få fred, så må det til.

Skrevet

Du er en engel, og kanskje mann.

Vi menn er ikke så personfokuserte, vi skjønner du :-)

En engel er jeg definitivt ikke :-)

Mulig vi ikke er så personfokuserte som kvinner, men det blir i såfall veldig generaliserende. Jeg innrømmer at jeg gjerne tar imot injurierende informasjon og opplysninger om folk - den nyskjerrigheten er rimelig innebygd, tror jeg. Men det er, for meg, et enormt skritt fra det å vite intime detaljer om en person til det å faktisk fortelle dette til en tredjeperson, eller bruke det mot vedkommende.

Skrevet

"Litt moro skal vi ha, selv om noen driter seg ut stadig vekk. Ikke du da."

Javisst. Og du må for all del vrikke på rumpa. Men innbill deg ikke at du er sexy når du gjør det :-)

Jeg vet jeg er i hvert fall svigermors drøm. (Mulig det var mareritt, jeg husker ikke).

Skrevet

Nei den som får bank er det sikkert ikke noen nytte for, men kan det redde noen ofre, så er hensikten nådd syns jeg.

Det kommer an på alvorligheten og personen. Noen tar signalene og noen ikke. Hvis f eks en konebanker må grisebankes og kjeppjages eller fengsles for at kona skal få fred, så må det til.

"Hvis f eks en konebanker må grisebankes og kjeppjages eller fengsles for at kona skal få fred, så må det til."

Ja, men det hjelper sjelden. Resultatet blir sannsynligvis at _du_ blir straffet, og ikke vedkommende.

Skrevet

Jeg har sett lite til mobbing på dol. Det finnes riktignok noen raringer her inne som stadig føler seg mobbet og forfulgt, med disse nissene er det ingen grunn til å henge seg opp i.

Ellers har jeg ikke fått med meg innlegget du sikter til, men jeg tviler på at Prozak mobber noen. Har i hvert fall ikke sett noe til det. Tvert imot er det vel ofte en del åpenbart forskrudd sjeler som kaster seg over ham med jevne mellomrom.

"Tvert imot er det vel ofte en del åpenbart forskrudd sjeler som kaster seg over ham med jevne mellomrom."

Det er jo litt av moroa med DOL :-)

Jeg kan jo ikke nekte andre å kaste seg over meg, når jeg gjør det samme selv innimellom.

"......................................."

Skrevet

"Men nå er jo dette bare et forum for folk som antagligvis ikke har noe bedre å ta seg til, så da er det ike så farlig. man kan når som helst lukke vinduet og leve i den virkelige verden igjen =)"

Jeg håper det var en ironisk uttalelse - hvis ikke fortjener du faktisk mobbing, som svar på et forsøk på mobbing av x ant. brukere her inne :-)

Seriøst: Det er nok enkelte her inne som er meget avhengig av stedet, og som har problemer med et liv utenfor. Dette er imidlertid neppe særlig vanlig blant de som stort sett holder seg på fora som Åpent, Seksualitet, Samliv etc. De mer alvorlige foraene, som Overgrep, Spiseforstyrrelser etc. er bl.a til for de som har store problemer, og å begynne å snakke om brukerne av disse som "folk uten liv", "patetiske" etc. er fryktelig respektløst.

Jeg er da selv en av brukerene her!

Og jeg siktet bare til de som er med i "krangle-diskusjoner". Jeg tror ikke det er noen (ikke en gang du) som begynner å gyve løs på det de på overgrep og spiseforstyrrelser sier, og da har de heller ingen grunn til å "lukke vinduet og gå tilbake til den virkelige verden igjen".

Skjønner?

Og før du kaller meg hjernedød og forteller alle på forumet her hva jeg egentlig mener, så spør meg først om du har oppfattet det riktig, er du grei.

Skrevet

Uansett hvor du stikker frem nesa på nettet må du kan tegne med at andre er uenig med deg.

På njus f.eks. krangler de så fjæra fyker, de til og med truer hverandre.

Og her er flere som tar alt bokstavelig, de har det sikkert jævlig, dessverre.

fyllesjuk

:-)

Gammel usenet-klassiker:

A: Jeg mener blablablabla!

B: Men hør nå her - 1+1=2, og derfor så blablabla.

A: Din jævla nazist!

"........................................"

Skrevet

"Hvis f eks en konebanker må grisebankes og kjeppjages eller fengsles for at kona skal få fred, så må det til."

Ja, men det hjelper sjelden. Resultatet blir sannsynligvis at _du_ blir straffet, og ikke vedkommende.

"Resultatet blir sannsynligvis at _du_ blir straffet, og ikke vedkommende."

Riktig nok, men fokuset på slikt blir bedre, og til og med politiet vet nå at det finnes store og små psykopater. De er blitt mye flinkere til å takle dem. Det er ikke så lett for en kjent konebanker å få gehør lenger. Politiet er også mennesker og kan "glemme" å etterforske både det ene og det andre.

Skrevet

Jeg er da selv en av brukerene her!

Og jeg siktet bare til de som er med i "krangle-diskusjoner". Jeg tror ikke det er noen (ikke en gang du) som begynner å gyve løs på det de på overgrep og spiseforstyrrelser sier, og da har de heller ingen grunn til å "lukke vinduet og gå tilbake til den virkelige verden igjen".

Skjønner?

Og før du kaller meg hjernedød og forteller alle på forumet her hva jeg egentlig mener, så spør meg først om du har oppfattet det riktig, er du grei.

"så spør meg først om du har oppfattet det riktig"

Jeg må vel heller spørre deg om du er sikker på at du har skrevet det riktig :-)

Uansett:

Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe. Det jeg mente var at, selv om de som best takler å bli kalt "patetiske", "uten liv" etc. er de som er på de "åpne" forumene, så er det også de som nettopp er minst "patetisk" og "uten liv". De som faktisk _er_ "uten et liv" er jo faktisk folk som har problemer, og de skal man aller minst behandle respektløst.

Konklusjonen må være: Det er absurd og meningsløst å kalle noen forumdeltakere, uansett type forum, for "patetiske" og "uten liv".

Skrevet

Men er det nødvendig å påpeke hva andre i diskusjonen har sagt tidligere? Skal man gjøre seg til politi over andres inkonsekvente meninger, eller skal man diskutere ut i fra hva de sier i den aktuelle tråden?

Det _kan_ være et poeng, hvis temaet i den neste tråden har en eller annen sammenheng med den tidligere tråden. Imidlertid er det selvfølgelig en grense for hvor lenge man kan "tyne" noe slikt før det blir fjollete.

Men jeg mener også at man må kunne stå for det en har sagt. Finner man ut at man tok feil, eller uttrykte seg feil, så er det jo helt akseptabelt å si dette. Men da må det forklares - det holder ikke å bare benekte at man har sagt noe som ligger lagret i databasen.

"..........................................."

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Litt for femi når det blir vrikking sånn syns jeg. :)

Ja, vi er vel ikke helt sikker på legningen til Ricky Martin, er vi vel..?

Hmmm..

Skrevet

Åh, tenk om folk kunne diskutere sånn som det der! =)

Og tenk om moren din hadde hatt pikk - da hadde hun vært faren din :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...