Gå til innhold

Mobbing på DOL

Anbefalte innlegg

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Og hvorfor tror du jeg nekter å ha MSN?

Fordi jeg ser hva andre får servert via det systemet. Moderne baksnakking og mobbing elektronisk.

Jeg har Skype da.

Hva i alle dager er forskjellen? Bortsett fra at du kan snakke med skype, men det kan man vel kanskje med msn også nå, eller?

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

24

• Prozak

18

• Tootsieroll1365380854

16

• Glimtipper

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det _kan_ være et poeng, hvis temaet i den neste tråden har en eller annen sammenheng med den tidligere tråden. Imidlertid er det selvfølgelig en grense for hvor lenge man kan "tyne" noe slikt før det blir fjollete.

Men jeg mener også at man må kunne stå for det en har sagt. Finner man ut at man tok feil, eller uttrykte seg feil, så er det jo helt akseptabelt å si dette. Men da må det forklares - det holder ikke å bare benekte at man har sagt noe som ligger lagret i databasen.

"..........................................."

Joda, blir ganske dumt om noen prøver å benekte at de noen gang har hatt en mening de helt tydelig har uttrykt. Men betyr det så mye å "ta" de på inkonsekvens, eller skal man bare forholde seg til hva de sier i den aktuelle diskusjonen? Jeg mener det siste.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

:-)

Gammel usenet-klassiker:

A: Jeg mener blablablabla!

B: Men hør nå her - 1+1=2, og derfor så blablabla.

A: Din jævla nazist!

"........................................"

Haaaaahahahaha!!!

*ler veldig høyt, og mannen vil vite hvorfor*

Skrevet

"så spør meg først om du har oppfattet det riktig"

Jeg må vel heller spørre deg om du er sikker på at du har skrevet det riktig :-)

Uansett:

Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe. Det jeg mente var at, selv om de som best takler å bli kalt "patetiske", "uten liv" etc. er de som er på de "åpne" forumene, så er det også de som nettopp er minst "patetisk" og "uten liv". De som faktisk _er_ "uten et liv" er jo faktisk folk som har problemer, og de skal man aller minst behandle respektløst.

Konklusjonen må være: Det er absurd og meningsløst å kalle noen forumdeltakere, uansett type forum, for "patetiske" og "uten liv".

"............................................"

"Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe."

Vet du, nå ble jeg nesten litt rørt. Tenk at også du kan være høflig og saklig =)

Konklusjonen din er jeg helt enig i, men jeg sa jo heller aldri at de som henger her (inklusive meg selv) er patetiske og uten liv.

Jeg sa at de som føler seg mobbet når som helst kan lukke vinduet og gå tilbake til det virkelige livet, noe som faktisk tyder på at jeg regner med de fleste har et liv utenfor dol.

Jeg ser det kan virke som om jeg mente at det var patetisk å henge her inne, men det var det altså ikke. Det var bare en "trøst" til de som måtte føle seg mobbet. At kanskje til og med du er hyggelig i den virkelige verden, liksom, og at man ikke trenger å ta seg like nær av ting du sier her inne som der ute.

Bla bla bla.

Skrevet

"Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe."

Vet du, nå ble jeg nesten litt rørt. Tenk at også du kan være høflig og saklig =)

Konklusjonen din er jeg helt enig i, men jeg sa jo heller aldri at de som henger her (inklusive meg selv) er patetiske og uten liv.

Jeg sa at de som føler seg mobbet når som helst kan lukke vinduet og gå tilbake til det virkelige livet, noe som faktisk tyder på at jeg regner med de fleste har et liv utenfor dol.

Jeg ser det kan virke som om jeg mente at det var patetisk å henge her inne, men det var det altså ikke. Det var bare en "trøst" til de som måtte føle seg mobbet. At kanskje til og med du er hyggelig i den virkelige verden, liksom, og at man ikke trenger å ta seg like nær av ting du sier her inne som der ute.

Bla bla bla.

Du finner knapt hyggeligere personer enn meg i RL :-/

"Jeg sa at de som føler seg mobbet når som helst kan lukke vinduet og gå tilbake til det virkelige livet, noe som faktisk tyder på at jeg regner med de fleste har et liv utenfor dol."

Ja, det gjelder akkurat dem. Men det gjelder jo ikke de som faktisk ikke har et liv, og det er viktig å huske. Jeg tåler alt som blir sagt til meg her inne - det skulle bare mangle, iom. at jeg ikke ser noen grunn til å legge to fingre mellom selv. Men en på psykiatri opplever ikke nødvendigvis ting på samme måte.

Nuvel...vi er åpenbart enige, så dette blir jo bare detaljjatting.

"..................................."

Skrevet

Haaaaahahahaha!!!

*ler veldig høyt, og mannen vil vite hvorfor*

"*ler veldig høyt, og mannen vil vite hvorfor*"

Du får si at det er DOL-flørting :-)

Skrevet

Hva i alle dager er forskjellen? Bortsett fra at du kan snakke med skype, men det kan man vel kanskje med msn også nå, eller?

Med Skype kan jeg ringe ut til vanlige telefoner, og de kan ringe til meg på et foreløpig svensk nummer. Det kan skje med vanlig trådløs telefon tilkoblet PCen, eller med hodesett. Det beste er prisen: 13 øre pr minutt til hele Europa omtrent, ingen fastavgift, og ingen startavgift, 14 øre flatt. Kun 1,39 til mobil i de fleste europeiske land, og mottaker betaler ikke, slik det er med normal mobil, tror jeg. Jeg bruker det ikke å snakke til mobil.

Telefonregningen gikk ned med 90% :-)

Men ellers er det mye lik MSN, enklere, ikke så avansert og finurlig. Men ellers kjenner jeg ikke MSN så godt, har bare snust litt på det.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

:-)

Gammel usenet-klassiker:

A: Jeg mener blablablabla!

B: Men hør nå her - 1+1=2, og derfor så blablabla.

A: Din jævla nazist!

"........................................"

Kona har gitt meg forbud mot å diskutere sensitive ting på nettet (njus) etter at jeg ble oppringt på lillejulaften 99.

Da ble jeg oppringt av en kjent Norsk barnepsykolog klokka halv to om natten.

Han lurte på om jeg hadde tenkt å drepe han.

Grunnen var et jeg avslutta innlegget med: "skal du feire jula hjemme?"

(dette har jeg vel nevnt her inne før)

Skrevet

Joda, blir ganske dumt om noen prøver å benekte at de noen gang har hatt en mening de helt tydelig har uttrykt. Men betyr det så mye å "ta" de på inkonsekvens, eller skal man bare forholde seg til hva de sier i den aktuelle diskusjonen? Jeg mener det siste.

Jeg er stort sett enig, og det er ikke nødvendigvis inkonsekvens som er problemet. Vi er alle litt inkonsekvente innimellom. Men jeg er ikke dårligere enn at jeg innrømmer at jeg har problemer med å ta folk som har usympatiske menneskesyn seriøst, også i andre sammenhenger.

Skrevet

Kona har gitt meg forbud mot å diskutere sensitive ting på nettet (njus) etter at jeg ble oppringt på lillejulaften 99.

LOL!

Det er mange gode historier fra internetts litt yngre dager, ja. *Sukk...mimre*

"......................................."

Skrevet

Du finner knapt hyggeligere personer enn meg i RL :-/

"Jeg sa at de som føler seg mobbet når som helst kan lukke vinduet og gå tilbake til det virkelige livet, noe som faktisk tyder på at jeg regner med de fleste har et liv utenfor dol."

Ja, det gjelder akkurat dem. Men det gjelder jo ikke de som faktisk ikke har et liv, og det er viktig å huske. Jeg tåler alt som blir sagt til meg her inne - det skulle bare mangle, iom. at jeg ikke ser noen grunn til å legge to fingre mellom selv. Men en på psykiatri opplever ikke nødvendigvis ting på samme måte.

Nuvel...vi er åpenbart enige, så dette blir jo bare detaljjatting.

"..................................."

Så flink du er da, pus.

Skrevet

Jeg er stort sett enig, og det er ikke nødvendigvis inkonsekvens som er problemet. Vi er alle litt inkonsekvente innimellom. Men jeg er ikke dårligere enn at jeg innrømmer at jeg har problemer med å ta folk som har usympatiske menneskesyn seriøst, også i andre sammenhenger.

Jeg kan se at det er en utfordring, ja :)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

"*ler veldig høyt, og mannen vil vite hvorfor*"

Du får si at det er DOL-flørting :-)

Nei, guuuuuri, det kan jeg ikke! Jeg flørter ikke med andre enn mannen min, jeg, akkurat som at jeg alltid dufter roser ;O)

*Blink-blink*

PST! Til dere som måtte være i mot flørting på nett: min mann er klar over at jeg tilbringer mye tid på DOL og at det finnes forumianere av det annet kjønn her inne. Han er også klar over at det faller en og annen setning som av enkelte kan kategoriseres som flørt, så dette skal nok går bra. Dere trenger ikke si ifra at jeg ikke burde flørte.

Skrevet

WHAT!?

Skrevet

Tja, om de _må_ vrikke på rumpa, så er det vel best at det er del av en eller annen dans ;) Men menn er nå mer sexy om de lar det være :)

"Tja, om de _må_ vrikke på rumpa, så er det vel best at det er del av en eller annen dans ;) Men menn er nå mer sexy om de lar det være :)"

Søren, har jeg tatt så feil :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Regnet med at noen ville huske...

Men selv husker jeg at de fleste stod og så på...Ingen som sa at "nok er nok"...

At mobberne var intelligente og fantasifulle gjorde det hele til en "forestilling"...

De fleste observerte med stoisk ro ("det gjelder ikke meg"), lo litt i kulissene og bidro til at mobberne trodde at det de holdt på med var "normal oppførsel"...

De fikk da høre etter hvert.

Selv nøyde jeg meg med å blokkere dem, lettere sjokkert etter å ha bivånet disse godt voksne 3-åringene konspirere på msn.

Skrevet

Ja, vi er vel ikke helt sikker på legningen til Ricky Martin, er vi vel..?

Hmmm..

Ricky Martin, hvem er det?

*virrer uforstående med hodet*

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Med Skype kan jeg ringe ut til vanlige telefoner, og de kan ringe til meg på et foreløpig svensk nummer. Det kan skje med vanlig trådløs telefon tilkoblet PCen, eller med hodesett. Det beste er prisen: 13 øre pr minutt til hele Europa omtrent, ingen fastavgift, og ingen startavgift, 14 øre flatt. Kun 1,39 til mobil i de fleste europeiske land, og mottaker betaler ikke, slik det er med normal mobil, tror jeg. Jeg bruker det ikke å snakke til mobil.

Telefonregningen gikk ned med 90% :-)

Men ellers er det mye lik MSN, enklere, ikke så avansert og finurlig. Men ellers kjenner jeg ikke MSN så godt, har bare snust litt på det.

Har Skype vi altså, jeg bare forsto ikke hvorfor det skulle bli mer mer baksnakking og drit på msn enn på skype. Kommer vel mest an på hvem man har på lista si ;O)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Ricky Martin, hvem er det?

*virrer uforstående med hodet*

*Later som jeg ikke hørte spørsmålet*

Skrevet

"Tja, om de _må_ vrikke på rumpa, så er det vel best at det er del av en eller annen dans ;) Men menn er nå mer sexy om de lar det være :)"

Søren, har jeg tatt så feil :-)

Du kan jo jukke litt med hoftene? Eventuelt, mer subtilt, peke en hånd mot skrittet? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...