Gå til innhold

Mobbing på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm...har det vært mye problemer med DOL/MSN her inne? Bare lurer.

Selv har jeg noen DOL-ere på MSN-listen, og jeg kjenner også enkelte litt mer enn de andre på DOL gjør. Men slik er jo 100% konfidensiellt for min del. Hva noen sier til meg på MSN er nøyaktig like konfidensiellt som face-to-face.

".........................................."

*lettet* hehe

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

24

• Prozak

18

• Tootsieroll1365380854

16

• Glimtipper

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Regnet med at noen ville huske...

Men selv husker jeg at de fleste stod og så på...Ingen som sa at "nok er nok"...

At mobberne var intelligente og fantasifulle gjorde det hele til en "forestilling"...

De fleste observerte med stoisk ro ("det gjelder ikke meg"), lo litt i kulissene og bidro til at mobberne trodde at det de holdt på med var "normal oppførsel"...

Hvem og hva var dette, da?

"....................................."

Gjest enskalikketålesåinderligvel
Skrevet

Hvem og hva var dette, da?

"....................................."

Ser ingen grunn til å nevne nickene det gjaldt ettersom de ikke bruker dem lenger.

Dersom de er her fremdeles, vil de uansett vite hvem det gjelder.Har ikke sett noe lignende de siste årene...

Har dessuten heller ingen tro på at personer som gjør slik føler dårlig samvittighet eller anger, så dermed er det heller ingen hensikt å gå nærmere innpå detaljer.

Ville bare si at mobbing foregår i alle aldersgrupper, i alle samfunnslag. Og en vet ikke hva mobbing er, før en selv blir utsatt for det....

Skrevet

"så spør meg først om du har oppfattet det riktig"

Jeg må vel heller spørre deg om du er sikker på at du har skrevet det riktig :-)

Uansett:

Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe. Det jeg mente var at, selv om de som best takler å bli kalt "patetiske", "uten liv" etc. er de som er på de "åpne" forumene, så er det også de som nettopp er minst "patetisk" og "uten liv". De som faktisk _er_ "uten et liv" er jo faktisk folk som har problemer, og de skal man aller minst behandle respektløst.

Konklusjonen må være: Det er absurd og meningsløst å kalle noen forumdeltakere, uansett type forum, for "patetiske" og "uten liv".

"............................................"

Nå vet du veldig lite, faktisk ingenting, om brukerne av Åpent/Samliv/Seksualitet/Foreldre-småbarn ikke også er brukere av Overgrep/Psykiatri/Spiseforstyrrelser/Rusterapi...

Skrevet

Nå vet du veldig lite, faktisk ingenting, om brukerne av Åpent/Samliv/Seksualitet/Foreldre-småbarn ikke også er brukere av Overgrep/Psykiatri/Spiseforstyrrelser/Rusterapi...

Det er sant - en del er nok brukere av både de åpne, løse forumene og de mer alvorlige. Men et visst krav om at folk kan oppfatte at tonen er mer "løs" og "fri" på Åpent enn på Overgrep kan man sette. Det er jo trist hvis noen ikke får med seg det, og blir såret e.l. Men man kan ikke gardere seg mot alt.

"............................................."

Skrevet

Nei, guuuuuri, det kan jeg ikke! Jeg flørter ikke med andre enn mannen min, jeg, akkurat som at jeg alltid dufter roser ;O)

*Blink-blink*

PST! Til dere som måtte være i mot flørting på nett: min mann er klar over at jeg tilbringer mye tid på DOL og at det finnes forumianere av det annet kjønn her inne. Han er også klar over at det faller en og annen setning som av enkelte kan kategoriseres som flørt, så dette skal nok går bra. Dere trenger ikke si ifra at jeg ikke burde flørte.

Flørt i vei;)

Skrevet

Hmmm...har det vært mye problemer med DOL/MSN her inne? Bare lurer.

Selv har jeg noen DOL-ere på MSN-listen, og jeg kjenner også enkelte litt mer enn de andre på DOL gjør. Men slik er jo 100% konfidensiellt for min del. Hva noen sier til meg på MSN er nøyaktig like konfidensiellt som face-to-face.

".........................................."

Helt enig i det du sier om msn kontra dol.

Jeg prater på msn med flere fra dol, og jeg mailer med dolere, men det som blir sagt der blir selvfølgelig ikke sagt noe om på dol.

Det er klart man kan si en del mer når en snakker med noen på msn, eller på mail, enn en noen gang ville gjøre på dol. Dette er en tillitssak.

Jeg ville heller aldri røpe på dol noe jeg har fått vite via msn eller mail.

Gjest Persille
Skrevet

Eksempler på mobbing på DOL:

* Mobberen dikter opp historier som liksom skal være skrevet av mobbeofferet. Medisinske innlegg for eksempel.

* Mobbern(e) bruker kjønnsrelaterte ord sammen med ditt ekte navn som de outer. Eks Trinefitte.

* Klikker seg sammen på msn og lager fake-historier som den som mobbes skal tro på. (Diktet opp med utganspunkt i opplysninger de har skaffet på DOL.)

Disse eksemplene er fra mange år tilbake. Personene som fant på disse kreativt skadelige, tåplige, barnslige tingene var voksne mennesker ja...i ansvarsfulle stillinger.

Stammer dette fra DOL? Har tydeligvis ikke vært her lenge nok til å få det med meg...

Uten at du trenger å gå i detalj, hva var årsaken til dette da?

Om man mobber noen skyldes det gjerne ting som utseende, meninger, handlinger - altså spesifikke ting. Men var dette "out of the blue"? Eller hadde offeret gjort noe for å terge dem på seg?

Uansett, forferdelig umodent...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tror ikke noen føler seg mobbet på Dol.

Man oppsøker vel ikke frivillig Dol gang etter gang, hvis man føler seg mobbet?

Det høres rart ut for meg ihvertfall.

At en diskusjon kan ende i krangel er nå så, men det er ikke mobbing.

Gjest sure do.
Skrevet

"så spør meg først om du har oppfattet det riktig"

Jeg må vel heller spørre deg om du er sikker på at du har skrevet det riktig :-)

Uansett:

Nå tror jeg du misforsto litt, eller hoppet over noe. Det jeg mente var at, selv om de som best takler å bli kalt "patetiske", "uten liv" etc. er de som er på de "åpne" forumene, så er det også de som nettopp er minst "patetisk" og "uten liv". De som faktisk _er_ "uten et liv" er jo faktisk folk som har problemer, og de skal man aller minst behandle respektløst.

Konklusjonen må være: Det er absurd og meningsløst å kalle noen forumdeltakere, uansett type forum, for "patetiske" og "uten liv".

"............................................"

"De som faktisk _er_ "uten et liv" er jo faktisk folk som har problemer, og de skal man aller minst behandle respektløst."

De er ikke nødvendigvis uten liv fordi om de har problemer. De har bare et liv som er fullt av problemer :o)

*kverulere* ;o)

Skrevet

Det var store diskusjoner om dette temaet for lang lang tid siden. Selvsagt finnes det former for mobbing her - DOL kan på en måte sammenlignes med et samfunn generelt. Noen blir ignorert, noen blir mistolket og får kjipt nok høre det direkte fra fjærn og nær, og noen har kanskje en fremtoning som mange ikke liker - og blir dermed en "hoggestabb". I tillegg er det noen som kanskje er for hårsår, og tåler ikke noe som helst kritikk uten at temaet mobbing tas opp.

Det er her som i samfunnet forøvrig: Tingene er komplisert, og har aldri bare en side.

Vil jo uansett oppfordre alle til å være vennlige, selv om det er vanskelig til tider.

Mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var store diskusjoner om dette temaet for lang lang tid siden. Selvsagt finnes det former for mobbing her - DOL kan på en måte sammenlignes med et samfunn generelt. Noen blir ignorert, noen blir mistolket og får kjipt nok høre det direkte fra fjærn og nær, og noen har kanskje en fremtoning som mange ikke liker - og blir dermed en "hoggestabb". I tillegg er det noen som kanskje er for hårsår, og tåler ikke noe som helst kritikk uten at temaet mobbing tas opp.

Det er her som i samfunnet forøvrig: Tingene er komplisert, og har aldri bare en side.

Vil jo uansett oppfordre alle til å være vennlige, selv om det er vanskelig til tider.

Mvh

"Det er her som i samfunnet forøvrig: Tingene er komplisert, og har aldri bare en side."

Den store forskjellen fra samfunnet ellers er dog at man enkelt kan stikke herfra dersom man ikke liker seg her, i motsetning til hva tilfellet ofte er på skole eller arbeidsplass.

Men ellers har du vel rett. Noen ignoreres, enkelte blir av visse brukere lagt for noe som ser ut som hat, og det glefses over en lav sko.

Skrevet

"Det er her som i samfunnet forøvrig: Tingene er komplisert, og har aldri bare en side."

Den store forskjellen fra samfunnet ellers er dog at man enkelt kan stikke herfra dersom man ikke liker seg her, i motsetning til hva tilfellet ofte er på skole eller arbeidsplass.

Men ellers har du vel rett. Noen ignoreres, enkelte blir av visse brukere lagt for noe som ser ut som hat, og det glefses over en lav sko.

Tror det er en del sjeler som har forlatt DOL for alltid pga diverse motstand. Iallfall for en stund.

Men det er sagt at det går an å bli "avhengig" av å være på DOL. Ikke bare-bare å gå ut da...:-)

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror det er en del sjeler som har forlatt DOL for alltid pga diverse motstand. Iallfall for en stund.

Men det er sagt at det går an å bli "avhengig" av å være på DOL. Ikke bare-bare å gå ut da...:-)

mvh

Ja, jeg vet det finnes noen som forsvant på grunn av mobbing. Men enkelte ble også mobbet - og det til gangs.

Gjest SierDu(kansje)Det
Skrevet

Ja det har vært mye mobbing, mange har måttet skifte nick pga det :(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja det har vært mye mobbing, mange har måttet skifte nick pga det :(

Men jeg var ikke en av dem. Selv om du så treffende bruker mitt gamle nick.

Gjest SierDu(kansje)Det
Skrevet

Men jeg var ikke en av dem. Selv om du så treffende bruker mitt gamle nick.

Det har jeg da aldri sagt!

Du var mobbeofferet du, vi lurte deg trilltrall rundt med mange fiktive personer...i lang tid :P

Du fikk aldri vite det...dine fiktive "venner" bare forsvant fra dol. Men et par nye har sågar tilkommet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har jeg da aldri sagt!

Du var mobbeofferet du, vi lurte deg trilltrall rundt med mange fiktive personer...i lang tid :P

Du fikk aldri vite det...dine fiktive "venner" bare forsvant fra dol. Men et par nye har sågar tilkommet.

Det stemmer ikke.

Samtlige av mine "venner" har jeg fortsatt kontakt med, de fleste av dem har jeg møtt, og de jeg ikke har møtt består av enkelte i blondinegjengen her, og de er dem de påstår å være.

Grunnen til at jeg forsvant fra dol en stund var en dol-gærning som kom med trusler på mail og ringte meg - for å gjøre det klart at han visste hvem jeg var.

Nickskiftet har ingen årsak i noe mer spennende enn at jeg bestemte meg for å kutte ut dol og derfor foretok en cyberharakiri av nicket mitt, ved å sørge for at jeg ikke husket SDD-passordet.

Da jeg kom tilbake noen måneder senere måtte jeg altså bytte nick, og jeg la aldri skjul på at jeg var meg, selv om jeg kjørte en svært lite troverdig Odalen-historie som enkelte (utrolig nok) kjøpte, noe som selvfølgelig medførte at jeg kjørte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...