Gjest kakemons Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Er det noen her som har oppskrift på en kjempegod sjokoladekake. Helst ikke alt for mye jobb. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Den helt klassiske med kokos: 2 egg 1,5 dl sukker 3 ss/50 g smeltet margarin 1 3/4 dl melk 3 dl hvetemel 1,5 ts bakepulver 3 ss kakao 2 ts vaniljesukker Pisk stiv eggedosis, hell i smeltet margarin og melk, sikt på alle de tørre ingrediensene. Stekes på 175 grader i ca. 40 min. på nederste rille. (Jeg pleier å måtte steke den i min. 55 min. før den er ferdig.) Dette er til rund form (ca. 22 cm i diameter). Hvis du vil lage langpannekake, dobler du oppskriften til 20*30 cm, eller tredobler den til langpanne på 30*40 cm. Glasur til den største langpannekaken (halver oppskriften til kake i rund form): 100 g margarin 5 dl melis 3 ss sterk kaffe 1,5 ss kakao 3 ts vaniljesukker Rør alt sammen og smør glasuren på kaken mens den er litt varm og stør gjerne kokos på. 0 Siter
tiliti Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Langpannekaken fra Toro, pose. Med toro posefyll på - dog med "smørkrem"versjonen det står bak på posen, iblandet litt mer vann enn det står og litt smeltet lys sjokolade. 0 Siter
gunrika Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Her i huset er vi ikke så glad i sjokoladekake, men denne faller i smak: Vi kaller den "Flytende sjokoladekake" Den skal serveres varm og da er konistensen nokså flytende. Det er godt med is til. 2 pl Dronningens kokesjokolade 200 g margarin. Dette smeltes over svak varme. 4 egg og 2 dl sukker piskes til eggedosis og sjokoladeblandingen has i. Tilslutt røres 2,5 dl hvetemel og 1 ts bakepulver i. Stekes ved 225 grader i ca 12 min 0 Siter
Gjest kakemons Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Den helt klassiske med kokos: 2 egg 1,5 dl sukker 3 ss/50 g smeltet margarin 1 3/4 dl melk 3 dl hvetemel 1,5 ts bakepulver 3 ss kakao 2 ts vaniljesukker Pisk stiv eggedosis, hell i smeltet margarin og melk, sikt på alle de tørre ingrediensene. Stekes på 175 grader i ca. 40 min. på nederste rille. (Jeg pleier å måtte steke den i min. 55 min. før den er ferdig.) Dette er til rund form (ca. 22 cm i diameter). Hvis du vil lage langpannekake, dobler du oppskriften til 20*30 cm, eller tredobler den til langpanne på 30*40 cm. Glasur til den største langpannekaken (halver oppskriften til kake i rund form): 100 g margarin 5 dl melis 3 ss sterk kaffe 1,5 ss kakao 3 ts vaniljesukker Rør alt sammen og smør glasuren på kaken mens den er litt varm og stør gjerne kokos på. Tusen takk til dere som svarte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.