Gå til innhold

Sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest kakemons
Skrevet

Er det noen her som har oppskrift på en kjempegod sjokoladekake. Helst ikke alt for mye jobb.

Skrevet

Den helt klassiske med kokos:

2 egg

1,5 dl sukker

3 ss/50 g smeltet margarin

1 3/4 dl melk

3 dl hvetemel

1,5 ts bakepulver

3 ss kakao

2 ts vaniljesukker

Pisk stiv eggedosis, hell i smeltet margarin og melk, sikt på alle de tørre ingrediensene. Stekes på 175 grader i ca. 40 min. på nederste rille. (Jeg pleier å måtte steke den i min. 55 min. før den er ferdig.)

Dette er til rund form (ca. 22 cm i diameter).

Hvis du vil lage langpannekake, dobler du oppskriften til 20*30 cm, eller tredobler den til langpanne på 30*40 cm.

Glasur til den største langpannekaken (halver oppskriften til kake i rund form):

100 g margarin

5 dl melis

3 ss sterk kaffe

1,5 ss kakao

3 ts vaniljesukker

Rør alt sammen og smør glasuren på kaken mens den er litt varm og stør gjerne kokos på.

Skrevet

Langpannekaken fra Toro, pose.

Med toro posefyll på - dog med "smørkrem"versjonen det står bak på posen, iblandet litt mer vann enn det står og litt smeltet lys sjokolade.

Skrevet

Her i huset er vi ikke så glad i sjokoladekake, men denne faller i smak:

Vi kaller den "Flytende sjokoladekake" Den skal serveres varm og da er konistensen nokså flytende. Det er godt med is til.

2 pl Dronningens kokesjokolade

200 g margarin.

Dette smeltes over svak varme.

4 egg og 2 dl sukker piskes til eggedosis og sjokoladeblandingen has i. Tilslutt røres 2,5 dl hvetemel og 1 ts bakepulver i.

Stekes ved 225 grader i ca 12 min

Gjest kakemons
Skrevet

Den helt klassiske med kokos:

2 egg

1,5 dl sukker

3 ss/50 g smeltet margarin

1 3/4 dl melk

3 dl hvetemel

1,5 ts bakepulver

3 ss kakao

2 ts vaniljesukker

Pisk stiv eggedosis, hell i smeltet margarin og melk, sikt på alle de tørre ingrediensene. Stekes på 175 grader i ca. 40 min. på nederste rille. (Jeg pleier å måtte steke den i min. 55 min. før den er ferdig.)

Dette er til rund form (ca. 22 cm i diameter).

Hvis du vil lage langpannekake, dobler du oppskriften til 20*30 cm, eller tredobler den til langpanne på 30*40 cm.

Glasur til den største langpannekaken (halver oppskriften til kake i rund form):

100 g margarin

5 dl melis

3 ss sterk kaffe

1,5 ss kakao

3 ts vaniljesukker

Rør alt sammen og smør glasuren på kaken mens den er litt varm og stør gjerne kokos på.

Tusen takk til dere som svarte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...