Gå til innhold

Hvor mye strømutgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler man omtrent i strømutgifter pr år i Akershus dersom man bor i en 3-roms (75 kvadrat) i en blokk? Og der det ikke er fellesfyring. Blokkleiligheter er jo gjerne varmere enn feks rekkehus/eneboliger.

Jeg er klar over at det avhenger av strømselskap med mere, men sånn omtrent? Jeg spør om pr.år framfor pr måned, for det varierer jo veldig med årstiden.

Skrevet

Det kommer an på om du fyrer med størm eller ikke. Men ca. 3-4000 kr per år.

Skrevet

3-4000 pr år??? Har dere ekstremt billig strøm i Akershus eller?

Jeg bor i en stor leilighet (ca 120 m2) og har hittil hatt ca 1000 kr pr mnd i strømutgifter, har bare bodd her 1/2 år, så jeg har tilgode og se hva strømregningen blir når det er vinter.

(Jeg betaler ikke for varmt vann)

Skrevet

3-4000 pr år??? Har dere ekstremt billig strøm i Akershus eller?

Jeg bor i en stor leilighet (ca 120 m2) og har hittil hatt ca 1000 kr pr mnd i strømutgifter, har bare bodd her 1/2 år, så jeg har tilgode og se hva strømregningen blir når det er vinter.

(Jeg betaler ikke for varmt vann)

Jeg bor i Danmark (som har mye dyrere strøm enn Norge, selv når nordmennene klager over at strømmen er dyr). Men da jeg bodde i Oslo (for to-tre år siden) hadde jeg 200-300 kr i kvartalet i en et-roms og fyrte med strøm. Ganger man det med tre blir det 600-900 kr i kvartalet. Har strømmen blitt så mye dyrere siden den gang?

Skrevet

Jeg bor i Danmark (som har mye dyrere strøm enn Norge, selv når nordmennene klager over at strømmen er dyr). Men da jeg bodde i Oslo (for to-tre år siden) hadde jeg 200-300 kr i kvartalet i en et-roms og fyrte med strøm. Ganger man det med tre blir det 600-900 kr i kvartalet. Har strømmen blitt så mye dyrere siden den gang?

Må nok ha blitt det, ja.

Bor i to-roms (men kjellerleilighet, riktignok) og betaler rundt 700 kr måneden om sommeren og 1200 om vinteren. Dyrt er det!

Skrevet

Må nok ha blitt det, ja.

Bor i to-roms (men kjellerleilighet, riktignok) og betaler rundt 700 kr måneden om sommeren og 1200 om vinteren. Dyrt er det!

Hvor mye betaler man for en kW nå? Ca...

Skrevet

Whoho, leilighet i nederste etasje i enebolig, østfold.

Betaler 21 000 i året i strøm.

85 kvadrat, 2 voksne/1 barn.

Skrevet

Vet ikke, har ikke sett på det i det siste...

Skrevet

Whoho, leilighet i nederste etasje i enebolig, østfold.

Betaler 21 000 i året i strøm.

85 kvadrat, 2 voksne/1 barn.

Men i svarte! Vi har enebolig - Østfold bruker 10000 og vi har varmekabler og tørketrommel og er 3 jenter og en meget renslig mann i husholdningen. hvordan får du til det?

Skrevet

Men i svarte! Vi har enebolig - Østfold bruker 10000 og vi har varmekabler og tørketrommel og er 3 jenter og en meget renslig mann i husholdningen. hvordan får du til det?

Jeg aner ikke?!

Har ikke på noe elektrisk varme om vår og sommer, har oppvaskmaskin, mikrobølgeovn, 4-5 pc'er og 22-23 grader inne.

Er et gammelt hus men ble pusset opp og byttet vinduer på 80-tallet.

Skrevet

Jeg aner ikke?!

Har ikke på noe elektrisk varme om vår og sommer, har oppvaskmaskin, mikrobølgeovn, 4-5 pc'er og 22-23 grader inne.

Det høres mye ut!

Jeg leide en kjellerleilighet en gang - da viste det seg at jeg betalte for varmtvannet til de i 2etasje også......

Skrevet

Det høres mye ut!

Jeg leide en kjellerleilighet en gang - da viste det seg at jeg betalte for varmtvannet til de i 2etasje også......

Han har sverget på at det ikke er mer som står på oss utenom en varmovn i fellesgangen som jeg har fjernet bryteren på slik at ingen kan slå den på, og to lyspærer i fellesgangen.

Skrevet

Rundt 37-40 øre per kwh i forbruk, og ca det samme per kwh i nettleie (ca 30-34 øre).

Skrevet

Rundt 37-40 øre per kwh i forbruk, og ca det samme per kwh i nettleie (ca 30-34 øre).

Så ca. 75 øre/kWh altså.. Her i Danmark betaler vi langt over en krone. Etter å ha sett strømutgiftene til andre her skjønner jeg at vi er flinke til å spare strøm (ubevisst) her i huset.

Skrevet

Så ca. 75 øre/kWh altså.. Her i Danmark betaler vi langt over en krone. Etter å ha sett strømutgiftene til andre her skjønner jeg at vi er flinke til å spare strøm (ubevisst) her i huset.

Og enda holder jeg stadig på med bevisst sparing .. huttemegtu. Hjelper ikke.

Skrevet

Strømmen stiger vel stadig vekk, men jeg syns det høres usannsynlig lite ut. Jeg har i hele sommer lagt på ca 900-1000 kr pr mnd, har ikke hatt varme på i det hele tatt, bortsett fra varmekabler på badene. I sommer hang jeg for det meste klærene ut til tørk, men vaskemaskinen går støtt, jeg er ikke flink til å slå av lys.

Skrevet

Strømmen stiger vel stadig vekk, men jeg syns det høres usannsynlig lite ut. Jeg har i hele sommer lagt på ca 900-1000 kr pr mnd, har ikke hatt varme på i det hele tatt, bortsett fra varmekabler på badene. I sommer hang jeg for det meste klærene ut til tørk, men vaskemaskinen går støtt, jeg er ikke flink til å slå av lys.

Lyspærer tar ikke mye strøm.

Skrevet

Jeg aner ikke?!

Dårlig isolert? Norges dyreste strømlevrandør?

Skrevet

Dårlig isolert? Norges dyreste strømlevrandør?

Isolasjonen er sikkert ikke noe å skryte av, men strømleverandøren min er ikke ille :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...