Gå til innhold

Strømregningen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg nå sikkert innehar rekorden i høy strømregning så spør jeg dere: hvor mye betaler dere i strøm per år?

Vi betaler ca 21 000.

Leilighet, 85 kvadrat, 1. etasje enebolig.

Vaskemaskin, mikrobølgeovn, oppvaskmaskin, tv/stereo/video, 4-5 pc'er, komfyr - ingen varmekabler.

2 voksne, 1 barn. Østfold.

Skrevet

2 voksne, 56 m2, varmer ikke opp med strøm (varmen kommer i tillegg med ca. 350 kr i måneden gjennomsnittlig). Mikrobølgeovn, vaskemaskin og komfyr (vi bruker ovnen OFTE). To PCer.

Ca. 4000 kr i året.

Skrevet

Har bare bodd her 1/2 år og i denne perioden har jeg lagt på ca 1000 kr pr mnd.

Leilighet ca 120 m2, meg + 2 barn.

2pc'er, 3 Tv'er/stereo/DVD/video/playstation, micro, kjøl,komfyr, oppvask, steamkabinett, vaskemaskin og tørk.

Varmekabler på 2 bad.

Spent å se hva det blir til vinteren, har kun hatt på kablene på badene i sommer, det ene badet har ikke vært på hele tiden heller, og varmt vann betaler vi ikke for.

Gjest miljøvennlig og billig
Skrevet

Jeg har enebolig med loft og kjeller, vannbåren gulvvarme, betaler ca 10000 i strøm hvert år, og da varmer jeg opp sokkel-leiligheta også. Bor i Finnmark hvor vi fyrer 10 måneder i året.

Skrevet

Kjellerleilighet i Oslo, to-roms, 2 voksne og 1 spedbarn. Ca. 12 000 kroner i året.

En datamaskin, tv, vaskemaskin, varmekabler i alle gulv, vanlig bruk av lys, koking av tåteflasker ca. 3 ganger i døgnet.

Skrevet

Omtrent det samme som deg, tror jeg.

Men her har jeg hele enboligen, bygd i 1964 og ikke etterisolert, på ca. 160 kvadrat, to etasjer, varmekabler på bad og i entré.

Kunne nok med fordel etterisolert, og spart litt der.

Skrevet

ca. 8590 hittil i år, også kommer det vel en regning til på rundt 1500 kanskje. Så rundt 10.000 kr i året.

2 voksne. Vestfold. Leilighet i 2.etasje på 65 m2. Ingen varmekabler, Noen varmeovner, ellers vedfyring om vinteren. Kjøleskap, mikro, komfyr, vaskemaskin, 2 pc'er og div. musikkutstyr, TV/video/DVD, musikkanlegg.

Skrevet

Jeg har enebolig med loft og kjeller, vannbåren gulvvarme, betaler ca 10000 i strøm hvert år, og da varmer jeg opp sokkel-leiligheta også. Bor i Finnmark hvor vi fyrer 10 måneder i året.

Og betaler mindre i avgifter på strømmen der oppe :)

Gjest miljøvennlig og billig
Skrevet

Og betaler mindre i avgifter på strømmen der oppe :)

Jeg har forsøkt å sammenligne med strømprisene lenger sør, og forskjellen er utrolig liten. Tror det meste går i leverandørens lomme.

Skrevet

2 voksne, ca 40 kvadrat, vannbåren varme. Vaskemaskin, oppvaskmaskin, brukes min 1 gang per dag, 2 PC'er og 1 TV m/surroundsystem, brukes omtrent hele tiden, PC'ene også om natta (nedlasting).

Siste strømregning (1 kvartal) var på 1600, kommer vel til å holde seg rundt der (siden vi ikke har utgifter til oppvarming/vann). Håper det hvertfall, er allerede en stor utgift for en student+arbeidssøkende...

Skrevet

Oi, det var mye.

Vi betaler ca 12.000-15.000 kroner i året.

140 kvm over to etasjer, 2 voksne, 1 barn.

Vaskemaskin, tørketrommel, etpar PC-er osv.

Vi bor på østlandet.

Skrevet

Betaler over 20.000, antagelig nærmere 25.000.

I tillegg ved og litt parafin.

Men huset er stort, to fulle etg. med hovedetg. i andre. Ikke så mange årene.

Mange som dusjer hver dag, vaskemaskinen går minst en gang hver dag, osv.

Skrevet

Jeg betaler rundt 24 000. Leiligheten er 86 kvadrat og jeg fyrer på strøm og jeg må ha det varmt.

Gjest telemarkingen
Skrevet

Finner ut inne på strømavlesningssiden på nettet at vi ifjor 2004 betalte 9.776 kr for det året.

Vi bor i Telemark, vår kommune er av den billigste når det gjelder strømpriser.

Vi har en to etg. enebolig. Hovedoppvarmingen skjer med vedfyring.

+ Oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, varmekabler på badet, panelovner + det vanlige strømforbruket til lys.

Satte inn varmepumpe nå i høst.

Skal bli spennende å se om den endrer noe på strømforbruket vårt, kun den som varmer opp huset nå. Fyrer heller ikke enda, ... skal også bli spennende å se når vi trenger å måtte gjøre det.

Skrevet

Dette er kun strøm og ikke inkludert nettleie??

Vi betaler 8-10.000 for enebolig 145 kvm, vannbåren gulvvarme, v.maskin,trommel, boblebad, + øvrig std. strømforbrukende saker :-)

Dette er strømmen, i tillegg kommer nettleia.

Skrevet

2 voksne, ca 40 kvadrat, vannbåren varme. Vaskemaskin, oppvaskmaskin, brukes min 1 gang per dag, 2 PC'er og 1 TV m/surroundsystem, brukes omtrent hele tiden, PC'ene også om natta (nedlasting).

Siste strømregning (1 kvartal) var på 1600, kommer vel til å holde seg rundt der (siden vi ikke har utgifter til oppvarming/vann). Håper det hvertfall, er allerede en stor utgift for en student+arbeidssøkende...

Student + arbeidssøkende her også.

*ugh*

Skrevet

Dette er kun strøm og ikke inkludert nettleie??

Vi betaler 8-10.000 for enebolig 145 kvm, vannbåren gulvvarme, v.maskin,trommel, boblebad, + øvrig std. strømforbrukende saker :-)

Dette er strømmen, i tillegg kommer nettleia.

Dette er med nettleie. Altså hele strømregningen.

Nettleien koster bare 8 øre mindre per kwh enn selve forbruket.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi betaler vel 25000 i året i strøm. Vi har et hus, boareal 210 m2.

Men det er bare stue, kjøkken og to bad som det er varmt i på vinteren, ja også det ene soverommet. Ellers i gangen er det beinkaldt på vinteren.

Bor i akershus, 2 voksne og 2 barn.

Skrevet

Vi betaler vel 25000 i året i strøm. Vi har et hus, boareal 210 m2.

Men det er bare stue, kjøkken og to bad som det er varmt i på vinteren, ja også det ene soverommet. Ellers i gangen er det beinkaldt på vinteren.

Bor i akershus, 2 voksne og 2 barn.

Er bare soverommene + badet som ikke er en del av den åpne løsningen her så alt må på en måte varmes opp.

I tillegg til en samboer som ofte sitter oppe om nettene og gjerne bruker litt strøm på det.

Dyrt :P

Gjest blomsterløk
Skrevet

Er bare soverommene + badet som ikke er en del av den åpne løsningen her så alt må på en måte varmes opp.

I tillegg til en samboer som ofte sitter oppe om nettene og gjerne bruker litt strøm på det.

Dyrt :P

Ja, dyrt er det, sikkert og visst.

Og det verste synes jeg er at nettleia er omtrent like dyrt som selve bruken.Det synes jeg er surt. Klarer oss ikke akkurat uten strøm heller da!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...