Gå til innhold

TV-aksjonen, hvordan late som jeg ikke er hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis er det jo et telefonnummer man kan ringe og dermed gi 100 kr. Tipper det er sånn i år også? Da kan du evt si at du har ringt eller skal ringe og heller gir på denne måten.

Du kan også si at du ikke har kontanter liggende, men at du ønsker en giro fra dem. Det pleier de også å ha så vidt jeg vet...

Skrevet

Når de ringer på, sier du det bare som det er: Du har ikke kontanter i heimen. Og så ber du om å få en sånn lapp med giverkontonummer på, så du kan støtte dem senere.

Skrevet

Hvis du ikke kan si nei, kan du gjøre en av to. Holde deg ute eller være hjemme og slukke lysene og ikke åpne når det ringer på. Ellers kan du jo ta en lapp og gi dem penger senere.

Skrevet

Du kan si nei - det skal jeg gjøre.

Jeg ble litt betenkt over at kvinner i Norge ble spurt om de hadde hatt noen "voldelige opplevelser med menn i sitt liv".

En av fire hadde det. Hvis vi spør menn, så har de sikkert også voldelige opplevelser med kvinner (og menn), bare lille snille meg har flere, så det kan ikke være meningen at det tallet skal kunne si noe om menn.

Skrevet

Jeg ble litt betenkt over at kvinner i Norge ble spurt om de hadde hatt noen "voldelige opplevelser med menn i sitt liv".

En av fire hadde det. Hvis vi spør menn, så har de sikkert også voldelige opplevelser med kvinner (og menn), bare lille snille meg har flere, så det kan ikke være meningen at det tallet skal kunne si noe om menn.

21% menn svarte ja på det samme :)

Skrevet

Gå på besøk til noen andre.

Da må man være borte, HELE dagen da...

Skrevet

Voldelige episoder fra menn, kvinner eller begge?

Skrevet

Men hvis jeg skal nevne opp hvem som banker hvem, så er det som regel menn som banker kvinner og menn som banker menn, omtrent halve av hver. Og en og annen kvinne som slår mannen, og datter som slår sin gamle far eller mor.

Når det gjelder vold mot gamle, er det kvinner som leder klart.

Gjest Montass
Skrevet

det er lov å si du ikke har råd til å gi så mye. Det er tanken som teller. Har vært bøssebærer mange ganger. Og veit hva folk som finnes. Det værste jeg vet er folk som ikke lukker opp døra for de ikke har "RÅD". Vi er også blakk, men ei krone har du nå råd til vertfall! Så blakk er ikke du. Litt og litt blir mye!

Skrevet

Voldelige episoder fra menn, kvinner eller begge?

fra kvinner antar jeg....? vet ikke

Skrevet

Men hvis jeg skal nevne opp hvem som banker hvem, så er det som regel menn som banker kvinner og menn som banker menn, omtrent halve av hver. Og en og annen kvinne som slår mannen, og datter som slår sin gamle far eller mor.

Når det gjelder vold mot gamle, er det kvinner som leder klart.

Derfor burde TV-aksjonen heller vært mot kjønnslemlestelse, tvangsgifte -FOR at man kan få ny identitet, og bedre psykiatri ol.

Å legge penger på en bøsse og tro at volden tar slutt blir for dumt.

Skrevet

det er lov å si du ikke har råd til å gi så mye. Det er tanken som teller. Har vært bøssebærer mange ganger. Og veit hva folk som finnes. Det værste jeg vet er folk som ikke lukker opp døra for de ikke har "RÅD". Vi er også blakk, men ei krone har du nå råd til vertfall! Så blakk er ikke du. Litt og litt blir mye!

Jeg skal tenke på det.

Hvis jeg er kjapp og peker opp i lufta : Se! En gjøk!! Og så smekker jeg ned et par gamle bussbilletter og noen bukseknapper.

Neida. Jeg har noen egyptiske mynter.....

Neida. Jeg skal ta pengene jeg tenkte å bruke på en rev eller ti.

Neida. Jeg skal gi noe.

Skrevet

Derfor burde TV-aksjonen heller vært mot kjønnslemlestelse, tvangsgifte -FOR at man kan få ny identitet, og bedre psykiatri ol.

Å legge penger på en bøsse og tro at volden tar slutt blir for dumt.

Jeg forstår heller ikke det der, men vi får se i morra.

Skrevet

Pant flasker og gi 7 kronestykker. ;)

Huff - vi var i dåp i trøndelag i sommer - omtrent rett fra Frankriketuren vår - og så var det kollekt i kirken! - hihi -vi ga Euro og svenskepenger - eneste jeg hadde i veska. :)

Skrevet

Huff - vi var i dåp i trøndelag i sommer - omtrent rett fra Frankriketuren vår - og så var det kollekt i kirken! - hihi -vi ga Euro og svenskepenger - eneste jeg hadde i veska. :)

Hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...