keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg er steike blakk og kan ikke si nei. Forslag? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Vanligvis er det jo et telefonnummer man kan ringe og dermed gi 100 kr. Tipper det er sånn i år også? Da kan du evt si at du har ringt eller skal ringe og heller gir på denne måten. Du kan også si at du ikke har kontanter liggende, men at du ønsker en giro fra dem. Det pleier de også å ha så vidt jeg vet... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Når de ringer på, sier du det bare som det er: Du har ikke kontanter i heimen. Og så ber du om å få en sånn lapp med giverkontonummer på, så du kan støtte dem senere. 0 Siter
Maggi Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Hvis du ikke kan si nei, kan du gjøre en av to. Holde deg ute eller være hjemme og slukke lysene og ikke åpne når det ringer på. Ellers kan du jo ta en lapp og gi dem penger senere. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Du kan si nei - det skal jeg gjøre. Jeg ble litt betenkt over at kvinner i Norge ble spurt om de hadde hatt noen "voldelige opplevelser med menn i sitt liv". En av fire hadde det. Hvis vi spør menn, så har de sikkert også voldelige opplevelser med kvinner (og menn), bare lille snille meg har flere, så det kan ikke være meningen at det tallet skal kunne si noe om menn. 0 Siter
flisa Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg ble litt betenkt over at kvinner i Norge ble spurt om de hadde hatt noen "voldelige opplevelser med menn i sitt liv". En av fire hadde det. Hvis vi spør menn, så har de sikkert også voldelige opplevelser med kvinner (og menn), bare lille snille meg har flere, så det kan ikke være meningen at det tallet skal kunne si noe om menn. 21% menn svarte ja på det samme 0 Siter
Mistera Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Gå på besøk til noen andre. Da må man være borte, HELE dagen da... 0 Siter
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 21% menn svarte ja på det samme Voldelige episoder fra menn, kvinner eller begge? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 21% menn svarte ja på det samme Men hvis jeg skal nevne opp hvem som banker hvem, så er det som regel menn som banker kvinner og menn som banker menn, omtrent halve av hver. Og en og annen kvinne som slår mannen, og datter som slår sin gamle far eller mor. Når det gjelder vold mot gamle, er det kvinner som leder klart. 0 Siter
Gjest Montass Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 det er lov å si du ikke har råd til å gi så mye. Det er tanken som teller. Har vært bøssebærer mange ganger. Og veit hva folk som finnes. Det værste jeg vet er folk som ikke lukker opp døra for de ikke har "RÅD". Vi er også blakk, men ei krone har du nå råd til vertfall! Så blakk er ikke du. Litt og litt blir mye! 0 Siter
flisa Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Voldelige episoder fra menn, kvinner eller begge? fra kvinner antar jeg....? vet ikke 0 Siter
flisa Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Men hvis jeg skal nevne opp hvem som banker hvem, så er det som regel menn som banker kvinner og menn som banker menn, omtrent halve av hver. Og en og annen kvinne som slår mannen, og datter som slår sin gamle far eller mor. Når det gjelder vold mot gamle, er det kvinner som leder klart. Derfor burde TV-aksjonen heller vært mot kjønnslemlestelse, tvangsgifte -FOR at man kan få ny identitet, og bedre psykiatri ol. Å legge penger på en bøsse og tro at volden tar slutt blir for dumt. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 det er lov å si du ikke har råd til å gi så mye. Det er tanken som teller. Har vært bøssebærer mange ganger. Og veit hva folk som finnes. Det værste jeg vet er folk som ikke lukker opp døra for de ikke har "RÅD". Vi er også blakk, men ei krone har du nå råd til vertfall! Så blakk er ikke du. Litt og litt blir mye! Jeg skal tenke på det. Hvis jeg er kjapp og peker opp i lufta : Se! En gjøk!! Og så smekker jeg ned et par gamle bussbilletter og noen bukseknapper. Neida. Jeg har noen egyptiske mynter..... Neida. Jeg skal ta pengene jeg tenkte å bruke på en rev eller ti. Neida. Jeg skal gi noe. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Derfor burde TV-aksjonen heller vært mot kjønnslemlestelse, tvangsgifte -FOR at man kan få ny identitet, og bedre psykiatri ol. Å legge penger på en bøsse og tro at volden tar slutt blir for dumt. Jeg forstår heller ikke det der, men vi får se i morra. 0 Siter
flisa Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Pant flasker og gi 7 kronestykker. Huff - vi var i dåp i trøndelag i sommer - omtrent rett fra Frankriketuren vår - og så var det kollekt i kirken! - hihi -vi ga Euro og svenskepenger - eneste jeg hadde i veska. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Huff - vi var i dåp i trøndelag i sommer - omtrent rett fra Frankriketuren vår - og så var det kollekt i kirken! - hihi -vi ga Euro og svenskepenger - eneste jeg hadde i veska. Hehe! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.