Gå til innhold

Hva skriver man?

Gjest et familiemedlem

Anbefalte innlegg

Gjest et familiemedlem
Skrevet

I dag fikk jeg en mail av broren min som han sendte til alle i familien. Det sto at han og svigerinnen min nå har blitt enige om å gå fra hverandre, etter mange år. De vil skilles som venner pga de to sønnene (nokså store nå). Mailen var helt saklig og informerende.

Jeg føler lyst til å sende hver av dem en liten mail eller hyggelig kort eller sånn, som respons, men vet ikke helt hva man skriver i en slik situasjon. Har dere noen forslag? Og bør jeg skrive noe annerledes til den ene (det sto at det var den ene som har tatt valget om å gå) enn til den andre som blir igjen?

Jeg syns jo det er trist, men sant og si ble jeg ikke så voldsomt overrasket over bruddet. Begge har i mange år vært så opptatt av hver sin karriere at de sjelden var hjemme samtidig, og familien deres er nesten aldri samlet (de to sønnene har hundrevis av aktiviteter også). Jeg har ikke skjønt hvordan de orket så høy grad av stress og aktivitet. Jeg har mange ganger tenkt i mitt stille sinn at det måtte være vanskelig å få et familieliv å gå bra når de var så ekstremt opptatt. Eller også at det var derfor de var så opptatt, fordi de ikke hadde det så veldig bra sammen.

Men altså - hva kan man skrive? Jeg må tilføye at jeg egentlig ikke har så mye kontakt med noen av dem, og sant å si ikke kjenner dem så voldsomt godt, selv om det er broren min, for de har bodd mange år i Frankrike før de flyttet tilbake hit for noen år siden.

Skrevet

Skriv et eller annet med at det gjør deg trist å høre, men at du ønsker dem lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...