Gå til innhold

Det er noen som terroriserer meg

Anbefalte innlegg

Gjest Isbinne
Skrevet

De ca. to siste månedene er det noen som har ringt jevnlig til meg (på mobilen).

Vedkommende ringer fra skjult nummer, og oftest midt på dagen når jeg er på jobb. Da har ikke jeg lyden på, så det er sjelden jeg får tatt den.

I det siste har vedkommende begynt å ringe på ettermiddag- og kveldstid også. Da jeg da har tatt telefonen er det helt stille, og vedkommende legger på etter to-tre sekunder.

I perioder ringer det to-tre ganger om dagen, men oftest ca. én gang om dagen.

Nå begynner jeg å bli litt nervøs. Hvem er det som gjør dette? Er det noen jeg kjenner? For alt jeg vet er det noen som skygger meg! I kveld er jeg alene hjemme, og jeg er ikke særlig høy i hatten. Heldigvis har ikke telefonen ringt, men om den gjør det så blir jeg livredd!

Hvordan kan jeg finne ut hvem det er? Kan jeg f.eks. kontakte operatøren min? Kan de finne det ut? Hva med politiet? Jeg kommer til å gå fra vettet om dette fortsetter! :-(

Gjest Calóni
Skrevet

Operatøren kan ikke gi ut noen opplysninger til deg, bare til politiet. Det vil si at du må anmelde først. Jeg vet ikke hvordan det oppleves for deg, så jeg kan ikke si om jeg ville anmeldt eller ikke i din posisjon. Men jeg har også vært plaget med slike, selv om de bare har ringt noen ganger i uka, ikke flere ganger daglig. Jeg ville anmeldt det tilfellet om det hadde holdt på i lang tid. Ikke bare er det skremmende, men det er jo også en sann plage.

Men som sagt, den eneste "nyttige" opplysningen jeg kan gi deg, det er det med politianmeldelse/operatør..

Skrevet

Sannsynligvis er det en telefonselger. De ringer mange på én gang, og hvis det er flere som svarer enn det er selgere, blir det bare lagt på.

Operatøren vil ikke hjelpe deg, uten anmodning fra politiet. Politiet gjør det bare hvis saken er alvorlig, for det koster dem penger.

Gjest Calóni
Skrevet

det er sikkert en fax-maskin!

Nei, da piper det som f... i øret på deg når du tar den *grøsse*

Gjest Isbinne
Skrevet

det er sikkert en fax-maskin!

Nei, det er nok ikke en fax, for jeg kan høre at det er noen i andre enden..

Gjest Isbinne
Skrevet

Sannsynligvis er det en telefonselger. De ringer mange på én gang, og hvis det er flere som svarer enn det er selgere, blir det bare lagt på.

Operatøren vil ikke hjelpe deg, uten anmodning fra politiet. Politiet gjør det bare hvis saken er alvorlig, for det koster dem penger.

Men hvorfor ringe meg hver eneste dag og legge på? Og flere ganger daglig?

Skrevet

Men hvorfor ringe meg hver eneste dag og legge på? Og flere ganger daglig?

For å selge ?

Jeg vet ikke. Men jeg har opplevd lignende, uten annen forklaring.

Har du reservert deg mot telefonsalg ?

Gjest Isbinne
Skrevet

For å selge ?

Jeg vet ikke. Men jeg har opplevd lignende, uten annen forklaring.

Har du reservert deg mot telefonsalg ?

Nei. Men jeg har på følelsen av at dette IKKE er en selger. Intet i min fornuft sier at en selger bare er stille i den andre enden og legger på. Dersom han skal selge noe, må han åpne kjeften, ikke sant?

Skrevet

Nei. Men jeg har på følelsen av at dette IKKE er en selger. Intet i min fornuft sier at en selger bare er stille i den andre enden og legger på. Dersom han skal selge noe, må han åpne kjeften, ikke sant?

Kanksje du har en utrolig sexy stemme vet du! :) og at du heter GLÅÅÅÅRIA! :)

Skrevet

Poenget med selgerne er at de ringer mange samtidig. De fleste de ringer, svarer ikke, så det går som regel greit, men hvis det er flere som svarer, kan det du oppleve at det er stille i den andre enden en kort stund, før det legges på.

Reserver deg, og se om det hjelper.

Gjest Isbinne
Skrevet

Poenget med selgerne er at de ringer mange samtidig. De fleste de ringer, svarer ikke, så det går som regel greit, men hvis det er flere som svarer, kan det du oppleve at det er stille i den andre enden en kort stund, før det legges på.

Reserver deg, og se om det hjelper.

Okei.. Da forstår jeg! Det hørtes fornuftig ut nå. Noen ganger ringer det ikke mer enn to-tre ring heller.. Kanskje det er en selger ja.. Ble litt beroliget nå! :-)

Gjest betasuppe
Skrevet

Både foreldrene mine og tanta mi opplever det samme hver dag. Hos foreldrene mine ringes det nesten alltid midt på dagen når de er på jobb. Og alltid fra ukjent nummer. Regner med at det er selgere.

Noen ganger er det slik at selgere o.l generelt legger på med en gang noen tar telefonen. Ettersom jeg har skjønt er det slik at så lenge noen tar opp røret er det nok til at selgere (eller hva de nå er) tjener penger.

Men er det vanlig at selgere ringer på mobiltelefonen da??

Neste gang du ringer kan du vel si noe sånt som at "jeg har anmeldt deg til politiet" og se om det slutter da. Er det en privatperson burde jo vedkommende bli litt skremt.

Slutter det ikke, OG du har sagt NEI til telefonsalg, ville jeg absolutt ha anmeldt det. Jeg er enig i at det er terror, uansett hvem det er.

Skrevet

Kanksje du har en utrolig sexy stemme vet du! :) og at du heter GLÅÅÅÅRIA! :)

Du er bak mål, Flisa.

Gjest jævla telefonselgere !!
Skrevet

Garantert telefonselgere !

Dette har skjedd her også, både på mobil- og vanlig hustelefon.

Da jeg rakk å ta telefonen innen de la på fikk de så øra flagra. Jeg var SÅÅÅÅÅÅ sint. Hvem som ringte ?? Jo, det var Telenor som ville ha meg tilbake som kunde ! Tror du de fikk det ...... NEEEEIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!

Han forklarte meg at datamaskinen de bruker ringer flere numre samtidig, og når en tok telefonen "kuttet" de de andre de hadde ringt til.

Skrevet

Jeg syns du skal ringe telefonselskapet ditt først, og sjekke hva de kan gjøre. Dersom de krever en politianmeldelse, så syns jeg du skal anmelde det.

Jeg ser at flere her mener det er telefonselgere, men jeg syns ikke det høres slik ut. Dersom det mot formodning skulle være en telefonselger som holder på slik, burde han forresten anmeldes han også, slik at du kan få en slutt på det der.

Slik skal du ikke ha det!

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Neste gang setter du radioen på full guffe og trykker på grønn telefon mens du holder mobilen godt inntil høyttaleren. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Du kan jo sperre telefonen din da?

På veldig mange telefoner finnes det en instilling hvor man kan blokkere endel nummer, eller bare tillate visse nummer. Du får bare sperre den for "ukjent nr"-telefonene...

Gjest anonym på det
Skrevet

Jeg opplevde det samme, og noen ganger pustet han eller sa ekle ting. Jeg ringte telenor men de sa at de ikke kunne gjøre noe. Ekkelt ekkelt.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg opplevde det samme, og noen ganger pustet han eller sa ekle ting. Jeg ringte telenor men de sa at de ikke kunne gjøre noe. Ekkelt ekkelt.

Jeg og hadde en slik en. Kjekk kar du....

Telenor kunne ikke gjøre noe, men jeg snakket med politiet. Jeg kunne la de få inn på mine tlflister hos telenor (gi de tillatelse)

Da måtte jeg anmelde først.

Jeg sa det til han at jeg kom til og anmelde han om han ringte flere ganger. Og da ble det stille gitt.

Han ble anmeldt av en annen jente, og fikk bot, og beskjed om at de ikke så blidt på det om det ble flere anmeldelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...