mrxx Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Dette mener jeg det liten grunn til å gå fra vettet for. Det kan være så enkelt at det er selgere, de ringer så og si alltid fra skjult nummer. Ellers er det bar å avvente for å se hva som skjer. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Dette mener jeg det liten grunn til å gå fra vettet for. Det kan være så enkelt at det er selgere, de ringer så og si alltid fra skjult nummer. Ellers er det bar å avvente for å se hva som skjer. "Det kan være så enkelt at det er selgere, de ringer så og si alltid fra skjult nummer." Selgere som legger på etter to-tre sekunder uten å si noe? Det vil jeg i såfall kalle dårlig butikk. "............................................" 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Kjøp en fotballfløyte OG hva bruker jeg den til 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 OG hva bruker jeg den til En fotballfløyte lager VELDIG høy lyd. I hvert fall hvis du blåser rett inn i mobilen. 0 Siter
morsan Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 "Det kan være så enkelt at det er selgere, de ringer så og si alltid fra skjult nummer." Selgere som legger på etter to-tre sekunder uten å si noe? Det vil jeg i såfall kalle dårlig butikk. "............................................" Det skjer faktisk, fordi de ikke vl kaste bort tiden på å vente mens det ringer, og kanskje risikere at ingen svarer. Derfor ringer de flere på en gang og dersom du da ikke er førstemann som svarer, risikerer du å ta tlf og så er det helt "dødt" i den andre enden (altså ikke opptattsignal el lign - bare helt stille). det var en artikkel om det for en tid tilbake. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 "Det kan være så enkelt at det er selgere, de ringer så og si alltid fra skjult nummer." Selgere som legger på etter to-tre sekunder uten å si noe? Det vil jeg i såfall kalle dårlig butikk. "............................................" Ja sant det, men det kan være datamaskiner som ringer opp, i slike tilfeller sies det ikke noe på lang tid etter at du tar tlf. Jeg fant ut etter en god stund at det var selgere som forsøkte å ringe meg,jeg opplevde det også slik at de la på etter en stund. Det viste seg at feilen antagelig lå i oppringningen, uten at vi fant det med sikkerhet, men de hadde hatt slike problemer. Alt som ikke kan forklares er ikke nødvendigvis spøkelser:-) 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 En fotballfløyte lager VELDIG høy lyd. I hvert fall hvis du blåser rett inn i mobilen. aah,,, lurt. Det skal jeg gjøre. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 En fotballfløyte lager VELDIG høy lyd. I hvert fall hvis du blåser rett inn i mobilen. Bare litt kjipt om det er tante Olga som tilfeldigvis ringer fra skjult nummer 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Bare litt kjipt om det er tante Olga som tilfeldigvis ringer fra skjult nummer Da lærer tante Olga at man må si hallo relativt fort 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Da lærer tante Olga at man må si hallo relativt fort *flire* For noen år siden var det noen som drev og tulleringte til meg. Etter tre slike telefoner svarte jeg "jernbanen, værsågod?" neste gang det ringte. Dagen etter sier faren min til meg at han skal hilse fra tante og spørre hvem det er som tar telefonen hos oss 0 Siter
Lisabeth Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Det skjer faktisk, fordi de ikke vl kaste bort tiden på å vente mens det ringer, og kanskje risikere at ingen svarer. Derfor ringer de flere på en gang og dersom du da ikke er førstemann som svarer, risikerer du å ta tlf og så er det helt "dødt" i den andre enden (altså ikke opptattsignal el lign - bare helt stille). det var en artikkel om det for en tid tilbake. Jepp. Vi er veldig plaget av sånne maskiner som står og ringer. Vi har reservert oss mot telefonsalg, men det hjelper jo så lite når jeg ikke vet hvem som ringer. Maskinene legger som regel på etter to-tre ring (akkurat da jeg er framme ved telefonen....) 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 det er som mange andre sier her: selgere. Jeg opplevde det samme. De ringer opp mange på en gang, og tar den første som svarer. De ringer opp og opp igjen i mange dager helt til du en gang er den første som svarer 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 det er som mange andre sier her: selgere. Jeg opplevde det samme. De ringer opp mange på en gang, og tar den første som svarer. De ringer opp og opp igjen i mange dager helt til du en gang er den første som svarer Dette er en praksis som burde tas opp og diskuteres. Selgerne krenker privatlivets fred dersom de holder på slik. Det er jo rett og slett TELEFONTERROR! Jeg kjenner jeg blir forbanna. Vanlige mennesker kan bli straffet dersom de driver på denne måten. Gjelder ikke dette for telefonselgere? 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Dette er en praksis som burde tas opp og diskuteres. Selgerne krenker privatlivets fred dersom de holder på slik. Det er jo rett og slett TELEFONTERROR! Jeg kjenner jeg blir forbanna. Vanlige mennesker kan bli straffet dersom de driver på denne måten. Gjelder ikke dette for telefonselgere? jeg var først bekymret da det skjedde. Da jeg fikk høre av andre at det var selgere ble jeg kjempesint. Det ringte av og til flere ganger for dagen. Jeg spurte selgeren da jeg endelig fikk snakket med han, han svarte bare: Det var rart. Etter den telefonsamtalen ble det slutt på oppringingene. Han visste nok helt sikkert hva jeg snakket om. Han har sikkert fått mange sinte folk i telefonen 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Dette er en praksis som burde tas opp og diskuteres. Selgerne krenker privatlivets fred dersom de holder på slik. Det er jo rett og slett TELEFONTERROR! Jeg kjenner jeg blir forbanna. Vanlige mennesker kan bli straffet dersom de driver på denne måten. Gjelder ikke dette for telefonselgere? En ting til: politiet kan ikke gjøre stort. De må betale teleselskapene for å få nummeret (der det er skjult), og politiet har ikke økonomi til å holde på slik. Det var oppe i nyhetene for ca 1 år siden. Det burde være en selvfølge at politiet kan sjekke opp i slikt gratis. Det kan hende de har forandret på det nå, det vet jeg ikke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.