Gå til innhold

Skuffet over min mann.....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt inntrykk er at partnerne OFTE "beslaglegger" den ansatte, slik at denne ikke kan more seg, vandre rundt å prate, slik som vedkommende hadde gjort alene. Dette fordi partneren ikke "kjenner noen". Den ansattes personlighet, slik alle kjenner den, endrer seg i blant totalt på slike fester med medbrakt partner.

Kan man ikke vandre rundt og prate sammen med sin samboer? Eventuelt vandre rundt og prate hver for seg? Jeg skjønner ikke helt problemet.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• favn

4

• Dorthe

2

• Ugga Bugga

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan man ikke vandre rundt og prate sammen med sin samboer? Eventuelt vandre rundt og prate hver for seg? Jeg skjønner ikke helt problemet.

Det er veldig mange jenter/kvinner, som er med som partner, og som av en eller annen grunn "klistrer" seg til den ansatte. Ikke moro å prate med jobbkolleger når partneren sitter oppå en hele tida. Noen(Mange) medbrakte partnere mangler evnen til å prate med andre på egenhånd, og så blir de sure fordi de ikke får nok oppmerksomhet, og skal hjem. Slik har jeg sett mye av på julebord.

De ødelegger julebordet for den ansatte. Mye bedre de er hjemme.

Skrevet

Det er veldig mange jenter/kvinner, som er med som partner, og som av en eller annen grunn "klistrer" seg til den ansatte. Ikke moro å prate med jobbkolleger når partneren sitter oppå en hele tida. Noen(Mange) medbrakte partnere mangler evnen til å prate med andre på egenhånd, og så blir de sure fordi de ikke får nok oppmerksomhet, og skal hjem. Slik har jeg sett mye av på julebord.

OK. Jeg har ikke sett så mye slikt, men har ikke så mye erfaring med julebord heller. Det høres ut som disse konene trenger sosial trening.

Skrevet

Mitt inntrykk er at partnerne OFTE "beslaglegger" den ansatte, slik at denne ikke kan more seg, vandre rundt å prate, slik som vedkommende hadde gjort alene. Dette fordi partneren ikke "kjenner noen". Den ansattes personlighet, slik alle kjenner den, endrer seg i blant totalt på slike fester med medbrakt partner.

mem sånne parntnere vil vi da ikke ha! .) Jeg vil ha en SELGÅENDE mann - og det har jeg også - til gangs! hihi

Skrevet

Hm, det var da kjipt.

Selvsagt tar man med sin elskede på julebord når det er 'partner-julebord'.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man sitter da ikke oppå, men kanskje ved siden av.

Du høres veldig rar ut om du ikke kan prate med kollegaen om kona sitter ved siden av.

Hun biter deg sikkert ikke.

Skrevet

Det er nok så, men når bedriften likevel hadde bestemt at partnere skulle få være med, så er det jo helt utrolig at denne mannen lyver til kona og sier at ingen andre koner skal være med.

det er jo DET denne saken dreier seg om - ikke hvorvidt det ville vært best å ha firmafest uten partnere på slep.

Skrevet

Jøss, så rart forhold du har til det å være et par.

mil1365380270
Skrevet

Et julebord er for firmaets ansatte. Syns ikke at partnere har noe der å gjøre. Det bruker bare å splitte opp folk, mens et julebord er en fin anledning for kolleger til å være sammen i festlige sammenhenger uten å måte tenke på "å ta seg av" en partner.

Kommer litt an på hvilken intensjon man har med julebordet. I firmaer med mye jobbing og kanskje reising, kan det virke styrkende å ta med ledsagere. De føler seg involvert, og det at de blir spandert på av firmaet, skaper lojalitet.

Dessuten hindrer det til en viss grad situasjoner som kan skape sosiale problemer på arbeidsplassen, fordi folk tar seg sammen. Blir litt færre som driter seg ut ovenfor sjefen og kliner med kollegaen sin ;-)

Skrevet

Man sitter da ikke oppå, men kanskje ved siden av.

Du høres veldig rar ut om du ikke kan prate med kollegaen om kona sitter ved siden av.

Hun biter deg sikkert ikke.

Jeg har aldri opplevd dette sjøl,for den ene gangen jeg har hatt med partner på julebord, så har også denne vært ansatt i samme firma. Men har registrert det fenomenet jeg beskrev, mang en gang.

Skrevet

Det bør kanskje være opp til hvert enkelt firma hva de har lyst til å gjøre, og ikke hva _du_ personlig synes er rett.

Min mann jobber i et lite, mannsdominert firma. Min erfaring er at vi "kånene" er selvgående som bare det, og klarer å omgås andre enn ham vi deler avis med. Og dessuten er det Sjefen som bestemmer bordplasseringen, og vi blir aldri sittende ved siden av partneren vår uansett :-) Og vi sitter stort sett rundt bordet hele julebordet.

Synes det er kjempekoselig at vi blir invitert med denne ene gangen i året, jeg. Og jeg tror mannfolkene hadde syntes det var temmelig stusselig å ha julebord uten oss, faktisk. De suller jo rundt med hverandre hele året. Og julebordet er jo en liten premie for oss kvinnfolk som holder ut med dem ;-)

Selv jobber jeg et sted hvor vi er så mange at partnere ikke blir invitert med, og det er selvfølgelig helt greit, det også.

Beste hilsen fra

Skrevet

Jøss, så rart forhold du har til det å være et par.

Man kan gjøre veldig mye morsomt som par, også gå på fester, men ikke begge på et firmas julebord, der kun den ene kjenner kollegene, og den medbrakte heller ikke ønsker å bli kjent med noen der.

Skrevet

Kommer litt an på hvilken intensjon man har med julebordet. I firmaer med mye jobbing og kanskje reising, kan det virke styrkende å ta med ledsagere. De føler seg involvert, og det at de blir spandert på av firmaet, skaper lojalitet.

Dessuten hindrer det til en viss grad situasjoner som kan skape sosiale problemer på arbeidsplassen, fordi folk tar seg sammen. Blir litt færre som driter seg ut ovenfor sjefen og kliner med kollegaen sin ;-)

Javel, så den medbrakte skal kun være med som "kontrollant"?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette sjøl,for den ene gangen jeg har hatt med partner på julebord, så har også denne vært ansatt i samme firma. Men har registrert det fenomenet jeg beskrev, mang en gang.

Mannen min synes heldigvis det er hyggelig at vi får en hotellhelg m/overnatting sammen han. Om du skulle vært en sur kollega av han, hadde han nok gitt blaffen i deg.

Om du derimot vil prate med han, så skal ikke jeg være noen hindring ihvertfall, kan ikke skjønne hvorfor du skulle mene det.

Skrevet

Men hvis folk forandrer personlighet med eller uten partner på julebord, er det jo helt sprøtt.

Skrevet

Hehehe, jeg synes i grunnen det du skriver i denne tråden sier mer om dine sosiale evner enn de sosiale evnene til de partnerne som er med på julebordet.

Hvis du ikke evner å føre en samtale med andre enn dem du jobber med, så er det vel strengt tatt du som har et problem?

Min erfaring fra slike julebord er at vi "vedhengene" koser oss kjempemye. Prater med kollegaene til ektefellene våre, og med de andre fellene. Men så setter jo som sagt mannfolkene pris på at vi er der da, det hadde jo ikke vært like lett om de hadde sett på oss som hår i suppa, slik som du tydeligvis gjør.

Hvis du neste gang forsøker å føre en samtale med en av "fellene", i stedet for å irritere deg over deres tilstedeværelse, så skal du se at det går mye bedre ;-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Mannen min synes heldigvis det er hyggelig at vi får en hotellhelg m/overnatting sammen han. Om du skulle vært en sur kollega av han, hadde han nok gitt blaffen i deg.

Om du derimot vil prate med han, så skal ikke jeg være noen hindring ihvertfall, kan ikke skjønne hvorfor du skulle mene det.

Sannsynligvis er det totalt uinteressant å prate med hen, hvis du klenger deg på han hele tida.

Skrevet

Man kan gjøre veldig mye morsomt som par, også gå på fester, men ikke begge på et firmas julebord, der kun den ene kjenner kollegene, og den medbrakte heller ikke ønsker å bli kjent med noen der.

Hvorfor skulle ikke kolleger kjenne hverandres partnere og hvorfor skulle ikke partnere ønske å bli kjent med makens kolleger?

mil1365380270
Skrevet

Javel, så den medbrakte skal kun være med som "kontrollant"?

Nei, ikke bare det. Også for å forebygge at jobben skaper problemer på hjemmebane. Når de hjemme er positivt innstilt, får du lettere de ansatte til å jobbe mye.

Greit at grisefyll (for det er det MYE av på julebord) med kollegaer er gøy. Men det er ikke alltid den lureste måten å få fornøyde arbeidere på, annet enn akkurat under sjøslaget ;-)

Skrevet

Men hvis folk forandrer personlighet med eller uten partner på julebord, er det jo helt sprøtt.

De fleste av de jeg har registrert som har hatt en annen personlighet når de har med seg partner, har ofte latt være å komme neste år, men underveis så har forholdet blitt brutt, og den ansatte har kommet og kost seg på nye julebord der systemet med invitert partner heldigvis har forvunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...