Gå til innhold

Legge om til vinterdekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Piggdekk her.

Da kan du jo vurdere piggfritt neste gang du skal ha nye vinterdekk :)

Skrevet

Da kan du jo vurdere piggfritt neste gang du skal ha nye vinterdekk :)

Ved neste dekkvurdering blir det ny bil, simpelthen.

Skrevet

Ved neste dekkvurdering blir det ny bil, simpelthen.

Men den nye bilen må også ha vinterdekk :)

Skrevet

Gud veit. Snart. Men jeg kan anbefale Toyo piggfrie dekk. 650 kr stk. Men du er kanskje allerede godt skodd? :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Vi tar en liten repetisjon: *glis*

Ikke lov å kjøre med piggdekk om sommeren, fordi det ødelegger veibanen.

Ikke lov å kjøre med sommerdekk når det kan være glatt, fordi det er farlig.

:D

Alt godt,

Men om det snør og er glatt i juli, da er det lov med piggdekk :D

Gjest Calóni
Skrevet

Piggdekk er lov etter 1.november.

Vi la om i går - det ble jo plutselig full vinter her, og det snør fortsatt (Øvre Romerike).

Blir rimelig gretten hvis jeg får bot neste uke, ja - vil gjerne ha bilen klar i tilfelle det blir fødsel her (under 2 uker til termin, frister ikke med sommerdekk på snøføre).

Piggfrie dekk kan man vel kjøre med når man vil.

Det er lov dersom det er uforsvarlig å kjøre med sommerdekk, tror jeg. F.eks oppfordrer de folk som skal over fjellet sent på høsten om å bytte til piggdekk om de vet det er meldt snø, gjør de ikke? Litt usikker...men mener bestemt det, ja. Man skal jo ikke være nødt til å kjøpe piggfrie vinterdekk i reserve som man kan bruke en uke i oktober som det er glatt, liksom..

Skrevet

Første dato er 1 november, men du skal ha riktig dekk etter føre. Det betyr at er det glatt før 1 november så skal du sette på vinterdekk.

Det er ikke noe som heter siste frist, du kan gjerne kjøre på sommerdekk hele året hvis vær og føreforhold tilsier at du kan gjøre det.

Med andre ord, du skal "sko" deg etter forholdene.

i nord norge har vi 15 oktober til 15 mai:)

Skrevet

i nord norge har vi 15 oktober til 15 mai:)

Ja,slik er det å bo i nord, vinter nesten hele året:-)

Mens dere legger om til vinterdekk, så kjører jeg fortsatt mc:-)

Flytt sørover:-)

Skrevet

Ja,slik er det å bo i nord, vinter nesten hele året:-)

Mens dere legger om til vinterdekk, så kjører jeg fortsatt mc:-)

Flytt sørover:-)

nope, syns du ikke det er nok nordlendinger og samer sørpå;)

Skrevet

nope, syns du ikke det er nok nordlendinger og samer sørpå;)

Ikke akkurat her, så du kan komme hit:-)

Skrevet

Gud veit. Snart. Men jeg kan anbefale Toyo piggfrie dekk. 650 kr stk. Men du er kanskje allerede godt skodd? :-)

Er det nypris? Forrige gang bilen fikk nye dekk, kostet det 4000 :-(

Har EU-krav om skifte av dekk, men bilen er på hell, så det å punge ut med flere tusen frister lite...

Skrevet

Jeg la om i går kveld, og er veldig glad for det i dag! Skulle kjøre nordover i morges, og da var det speilblankt med snø oppå, gitt!

Skrevet

Er det nypris? Forrige gang bilen fikk nye dekk, kostet det 4000 :-(

Har EU-krav om skifte av dekk, men bilen er på hell, så det å punge ut med flere tusen frister lite...

Jepp. Nypris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...