Gå til innhold

Katten min er forsvunnet!

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk
Skrevet

Katten min har vært borte siden torsdag, hun fulgte meg til stasjonen her, og siden har jeg ikke sett henne!

Det var fryktelig dårlig vær denne dagen, så det er mulig hun er blitt påkjørt, men jeg finner henne ikke noe sted! :-(

Triste greier.

Skrevet

Huff da... Det kan jo være ute på eventyr et sted også?

Katten vår hadde en tendens til å bli borte i to-tre uker hvis vi dro på ferie (hadde naboer som låste den ut/inn av huset og gav den mat/kos osv). Noen dager etter vi kom hjem igjen, kom katta tuslende hjem også.

Farmor hadde en hannkatt som var borte i flere måneder. Vi var helt sikre på at den var død, men jammen kom ikke Mons plutselig hjem en dag :-)

Du får henge opp lapper på nærmeste butikker el og håpe at noen har sett den?

Skrevet

Den har sikkert tatt ferie et sted den får bedre mat (skinkesteik eller nykokt fisk hver dag) og hvor de har varmekabler på badet hvor den kan sove varmt.

Katteskinna er illojale livsnytere.

Skrevet

Mamma hadde en hunkatt som var på ferie hver sommer. Hun ble observert ved noen hytter 5 km borte. Feriegjestene var sikkert flinke med å gi henne mat.Hver høst kom hun tuslende hjem.

Skrevet

At katter tar seg en tur og blir borte flere dager er ikke så uvanlig, det har jeg opplevd mange ganger. Vi får krysse fingrene og håpe på det beste!

Skrevet

Mamma hadde en hunkatt som var på ferie hver sommer. Hun ble observert ved noen hytter 5 km borte. Feriegjestene var sikkert flinke med å gi henne mat.Hver høst kom hun tuslende hjem.

Ganske typisk katter. Her kommer det ofte to katter på besøk og får en ørliten matbit en gang i uka eller to. Jeg vet de kommer bare for maten og litt kos, og ser at de går hjem etterpå. Jeg vet hvor de bor. Ukjente katter får ikke mat her.

Skrevet

Uff, så fælt. Skjønner akkurat hvordan du har det.

Den kan kanskje ha kommet inn i en garasje et sted hvor den ikke kommer ut, eller kanskje den har fått mat et sted hvor den har blitt igjen?

Heng opp lapper med bilde av katten, og spør folk rundt deg om de har sett den. Spør unger, de er mer opptatt av dyr og kanskje noen har sett den.

Håper du finner den igjen! *krysser fingre*

Gjest svaksterk
Skrevet

Takk for svar allesammen :-)

Ja, jeg håper virkelig den er ute på langtur, jeg hang opp lapper med bilde i går, og har gått en del turer nå.

Det er bare å vente å se...

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare :-)

Gjest merking
Skrevet

Kan jo være slik de andre sier her at den bare har tatt seg en langtur. Håper du finner den igjen!

Jeg vil bare benytte anledningen til å reklamere litt for nytten av å sette halsbånd på katten. Et halsbånd med eiers navn og tlf.nr. gjør det mye enklere for en finner å vite hvor katten hører hjemme hen.

Skrevet

Kan jo være slik de andre sier her at den bare har tatt seg en langtur. Håper du finner den igjen!

Jeg vil bare benytte anledningen til å reklamere litt for nytten av å sette halsbånd på katten. Et halsbånd med eiers navn og tlf.nr. gjør det mye enklere for en finner å vite hvor katten hører hjemme hen.

Katter skal IKKE gå med halsbånd! Det hekter seg lett opp i ting (katter liker jo å smyge seg overalt) og kan kvele katten.

Katter skal merkes med clip i øret.

Gjest svaksterk
Skrevet

Hei, ja jeg prøvde halsbånd en liten perode, men ble så redd for at hun skulle hekte seg fast i gjerder osv, siden hun er mye ute om dagen.

Torsdag skulle jeg til dyrlegen for å få chips til henne... jeg har utsatt dett litt for lenge tydeligvis...

Skikkelig dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...