Gå til innhold

Aksjonen i dag, muslimene uttaler seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Islamsk Råd i Oslo reagerer negativt på at TV viser en film om kvinnemishandling kl 19 i dag.

De er redde for "at barna skal bli skremt".

Mekelig nok så mistenker jeg at de har en skjult agenda. Vi får se om programmet tar opp religion og-eller arabisk kultur som en medvirkende kraft til mishandling.

Da rådet har tilknytning til religiøse fundamentalister og "Muslimbrødrene", dvs det internasjonale politiske islam, så tror jeg ikke de er -så- opptatt av barnevern spesielt?

Det er en kjent sak at TV er "umoralsk", og at alle norske kanaler ofte viser dekadente bilder av naken hud, spesielt i helseprogrammer. Gode muslimer ser ikke på norks TV, kun f eks Animal Channel. Også i AC vises naken hud, og da spesilet hu derre lekre kona til han derre krokodilletypen.

I fjor sa lederen at "jeg kjenner ikke til at det fins homofile eller lesbiske muslimer", så realisme er det dårlig med. Jeg har sjelden ledd av disse folka, men da lo jeg høyt. Dama er høyt utdannet, men stokk dum.

Kvinnesynet er ingenting å le av, og det er grunn til å etterlyse kvinnelige imamer.

Si i fra om du ser at moskeer eller rådet gir penger til aksjonen eller uttaler seg generelt om kvinners rettigheter og likeverd.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• keinstein

16

• Goliath

9

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Av en eller annen grunn "glemmer" du å nevne at det i all hovedsak er gruppen "menn" (som DU tilhører) som står bak vold og mishandling av kvinner.

Det er selvsagt lettere for deg å anklage andre enn å inkludere deg selv.

Skrevet

Islam som kultur, med religionen til "hjelp", er jo tross alt noe av det mest kvinnefientlige (og menneskefientlige) som finnes i dag. At de er interessert i å være med å gjøre noe som strider mot vanlig praksis i de landene islam regjerer er lite sannsynlig.

"............................................."

Skrevet

Heh-heh...det tok ikke lang tid før det samme gamle verset kom på repeat igjen under her, ser jeg :-)

Hvis andelen av muslimske menn som banker kona er 70%, og andelen av buddhistiske menn som gjør det samme er 10% - er det da kun interessant å se at det er _menn_ som banker kona? Selvfølgelig ikke. Hvis menn som tilhører en bestemt gruppe (religiøst/kulturell etc.) er overrepresentert i en spesiell handling, så er det selvfølgelig et poeng å se nærmere på den samme gruppen. Det burde være unødvendig å samtidig påpeke at det også er menn som gjør dette blant de andre "gruppene".

"........................................."

Skrevet

Heh-heh...det tok ikke lang tid før det samme gamle verset kom på repeat igjen under her, ser jeg :-)

Hvis andelen av muslimske menn som banker kona er 70%, og andelen av buddhistiske menn som gjør det samme er 10% - er det da kun interessant å se at det er _menn_ som banker kona? Selvfølgelig ikke. Hvis menn som tilhører en bestemt gruppe (religiøst/kulturell etc.) er overrepresentert i en spesiell handling, så er det selvfølgelig et poeng å se nærmere på den samme gruppen. Det burde være unødvendig å samtidig påpeke at det også er menn som gjør dette blant de andre "gruppene".

Norske menn som importerer kvinner fra utlandet og mishandler er i fokus, men ikke om "importøren" er fremmedkulturell. Kuturrelativisering.

Stakkars kvinner, de får ingen beskyttelse, men de er kanskje vant til å bli banket? Mennene er kansje opplært og vant til å banke kvinner? Da er det greit (mener visst noen).

Skrevet

Islam som kultur, med religionen til "hjelp", er jo tross alt noe av det mest kvinnefientlige (og menneskefientlige) som finnes i dag. At de er interessert i å være med å gjøre noe som strider mot vanlig praksis i de landene islam regjerer er lite sannsynlig.

"............................................."

Hinduisme?

Skrevet

Poenget er kanskje at det er ***menn*** som banker kvinnene?

Men det overser du selvsagt glatt.

Hvorvidt disse mennene er ateister, kristne, muslimer, jøder eller hinduer er irrelevant.

Skrevet

Norske menn som importerer kvinner fra utlandet og mishandler er i fokus, men ikke om "importøren" er fremmedkulturell. Kuturrelativisering.

Stakkars kvinner, de får ingen beskyttelse, men de er kanskje vant til å bli banket? Mennene er kansje opplært og vant til å banke kvinner? Da er det greit (mener visst noen).

Når det gjelder problemet i seg selv, og at det bør gjøres noe med, så er det selvfølgelig irrelevant hvor i verden disse kvinnene og mennene kommer fra. Det som imidlertid ikke er irrelevant i en litt større konteks, er hvorvidt enkelte kulturer har en større aksept for mishandling, og et mer negativt kvinnesyn enn andre. Det er så gjennomført idiotisk å si at kulturen er irrelevant hvis 9 av 10 mulimer mishandler konene sine og 2 av 10 skandinaver gjør det samme.

(Og da snakker jeg om muslimsk _kultur_, ikke religion - og kulturen finner du hovedsaklig i land hvor islam er styresettet).

Hvis vi ignorer det faktum at det er mye mer utbredt blant én kultur en enn annen, så får vi aldri løst selve problemet - det blir bare brannslukking. Det blir like idiotisk som å si at det er irrelevant at det er _menn_ som banker kvinner, fordi menn er _mennesker_, og det er _mennesker_ som banker kvinner. (!) Vi har da ikke lov å si at det er flest menn som gjør dette, fordi vi da risikerer å diskriminere alle menn.

NB: Dette er tenkte eksempeltall - jeg har ingen sikre tall på dette.

Skrevet

Det er en viktig sak du tar opp. Vil bare føye til at det du beskriver gjelder muslimer ytterst på en mørke fløy. På samme måte som vi har kristne som i fullt alvor mener det er synd med dans og musikk.

Skrevet

Når det gjelder problemet i seg selv, og at det bør gjøres noe med, så er det selvfølgelig irrelevant hvor i verden disse kvinnene og mennene kommer fra. Det som imidlertid ikke er irrelevant i en litt større konteks, er hvorvidt enkelte kulturer har en større aksept for mishandling, og et mer negativt kvinnesyn enn andre. Det er så gjennomført idiotisk å si at kulturen er irrelevant hvis 9 av 10 mulimer mishandler konene sine og 2 av 10 skandinaver gjør det samme.

(Og da snakker jeg om muslimsk _kultur_, ikke religion - og kulturen finner du hovedsaklig i land hvor islam er styresettet).

Hvis vi ignorer det faktum at det er mye mer utbredt blant én kultur en enn annen, så får vi aldri løst selve problemet - det blir bare brannslukking. Det blir like idiotisk som å si at det er irrelevant at det er _menn_ som banker kvinner, fordi menn er _mennesker_, og det er _mennesker_ som banker kvinner. (!) Vi har da ikke lov å si at det er flest menn som gjør dette, fordi vi da risikerer å diskriminere alle menn.

Dette var et usedvanlig bra skrevet innlegg, som jeg applauderer :-)

Skrevet

"Det som imidlertid ikke er irrelevant i en litt større konteks, er hvorvidt enkelte kulturer har en større aksept for mishandling, og et mer negativt kvinnesyn enn andre."

Sitat fra HRS :

"En undersøkelse foretatt av kvinnedepartementet i Pakistan viser at 80 prosent av pakistanske kvinner utsettes for mishandling i ekteskapet. Ved to anledninger har Benazir Bhutto personlig møtt opp på sykehus for å støtte ofre. Den første gangen var da Zainab Noors sak nådde pressen. Den unge moren var blitt mishandlet av mullahektemannen på det mest groteske. Hun overlevde ved et under, i følge legene, og ble sendt til England for medisinsk behandling på Benazirs regning. "

Det er menn som bevisst sørger for at kvinner ikke får rettigheter. Bhuttos handlinger er bare et spill for galleriet.

I Norge vet vi at selv 12-13 år gamle gutter mishandler sine ofte eldre søstre etter mønster fra "hjemlandet".

Pakistan er et demokrati, og tar bevisste valg. De vedtar bevisst kvinnefientlige lover.

I mer primimtive kulturer i nordafrika foregår mishandlingen offentlig, og kvinnene sier ofte at de fortjener bank, f eks fordi maten ikke er ferdig i tide. Kvinner forteller at både far, mann, svigerfar og bror slår henne jevnlig. De tar også med seg denne kulturen til Norge.

Men vi er bare opptatt av hva norske menn gjør. Det norske menn gjør virker som en avledningsmanøver for å forsvare og dekke over mishandling av andre kvinner.

Skrevet

Du skriver: "NB: Dette er tenkte eksempeltall - jeg har ingen sikre tall på dette."

Du burde kanskje sikre deg det - for eksempel, forskjell mellom forskjellige grupper i samme land?

Å tro at dette er noe som egentlig bare er relevant for muslimer er uhyre farlig for alle ikke-muslimer som blir mishandlet.

Skrevet

Regelmessig mishandling av kvinner er en del av den muslimske kultur:

http://hrw.org/english/docs/1999/10/19/pakist1682.htm

Da blir det selvsagt lite naturlig for de for mannlige muslimer å delta. For de kvinnelige også, selvsagt (de vet hva som kommer hvis de rykker i grima).

Og med samme logikk, er regelmessig gassing av jøder en del av europeisk kultur?

Ditt hat er skremmende.

Skrevet

Det er en viktig sak du tar opp. Vil bare føye til at det du beskriver gjelder muslimer ytterst på en mørke fløy. På samme måte som vi har kristne som i fullt alvor mener det er synd med dans og musikk.

Jeg er ikke for å "nyansere" bort det faktum at en bestemt kultur er verre enn andre og logisk sett fortjener mer fokus.

Ofte får jeg inntrykk av at det gjelder å framheve nordmenn som mishandlere for å trekke fokuset vekk fra de verste, det bør logisk sett være omvendt, de verste bør få mest fokus.

I beste norske tradisjon og kultur, så søker vi å skjule det vi ikke liker å ta tak i.

F eks kriminaliteten og mishandlingen i Oslo er 20-30 ganger større enn i resten av landet. Det søker vi å skjule ved å fordele kriminalstatistikken over hele landet. I tillegg bevilger vi ikke mer penger til politiet i Oslo, fordi det ikke finnes tallmateriale som viser at det er verre der. Eneste grunnen til at det ikke finnes tall for Oslo er at ingen vil lage det.

Smugling liker vil heller ikke, da det kan forstyrre statistikken vi er så glad i og som passer så godt til formålet. Hvis vi klarer å dokumentere smuglingen, da blir tallene upassende til det overliggende formålet.

På samme måte prøver vi bevisst å trekke fokuset vekk fra visse grupper vi vet er ille til å gjøre noe, ved å anklage andre for å være verre, eller la være å undersøke det nærmere. I stedet setter vi i gang å søke beviser for at nordmenn er verre eller menn er verst. Noen ganger blir det direkte latterlig og lite troverdig.

Mannen i gata vet sannheten, vet hvorfor den skjules og ser sammenhengene selv gjennom røykteppet som politikerne lager og den omfattende intellektuelle uredeligheten.

De underliggende sannheter popper opp som plagsomme sopper eller løvetann gjennom asfalt overalt og forstyrrer det politisk korrekte dekket.

F eks HRS er en slik plagsom "sopp" som eter seg gjennom systemet og river vekk dekket så det nærmest er bare filler.

Avsløringer som burde få grunnvollene til å riste får ikke politikere til å lea på et øyelokk en gang. Til nød vedtar de ubrukelige og unødvendige lover som får folk flest til å lure på om de er blitt gale. Til og med grunnlov og mennskeretter viser de forakt for ved å vedta en lov som krever omvendt bevisbyrde!

Skrevet

Og med samme logikk, er regelmessig gassing av jøder en del av europeisk kultur?

Ditt hat er skremmende.

Ingenting av det du skriver forandrer det faktum at undertrykking og mishandling er en integrert del av muslimsk kultur.

Når det gjelder jøder, har du jo selv tydelig skrevet hvilken side du har valg.

Nazister og islamister har gjort det de kan for å bli kvitt dem, med sør som ivrig heiagjeng.

Skrevet

Jeg er ikke for å "nyansere" bort det faktum at en bestemt kultur er verre enn andre og logisk sett fortjener mer fokus.

Ofte får jeg inntrykk av at det gjelder å framheve nordmenn som mishandlere for å trekke fokuset vekk fra de verste, det bør logisk sett være omvendt, de verste bør få mest fokus.

I beste norske tradisjon og kultur, så søker vi å skjule det vi ikke liker å ta tak i.

F eks kriminaliteten og mishandlingen i Oslo er 20-30 ganger større enn i resten av landet. Det søker vi å skjule ved å fordele kriminalstatistikken over hele landet. I tillegg bevilger vi ikke mer penger til politiet i Oslo, fordi det ikke finnes tallmateriale som viser at det er verre der. Eneste grunnen til at det ikke finnes tall for Oslo er at ingen vil lage det.

Smugling liker vil heller ikke, da det kan forstyrre statistikken vi er så glad i og som passer så godt til formålet. Hvis vi klarer å dokumentere smuglingen, da blir tallene upassende til det overliggende formålet.

På samme måte prøver vi bevisst å trekke fokuset vekk fra visse grupper vi vet er ille til å gjøre noe, ved å anklage andre for å være verre, eller la være å undersøke det nærmere. I stedet setter vi i gang å søke beviser for at nordmenn er verre eller menn er verst. Noen ganger blir det direkte latterlig og lite troverdig.

Mannen i gata vet sannheten, vet hvorfor den skjules og ser sammenhengene selv gjennom røykteppet som politikerne lager og den omfattende intellektuelle uredeligheten.

De underliggende sannheter popper opp som plagsomme sopper eller løvetann gjennom asfalt overalt og forstyrrer det politisk korrekte dekket.

F eks HRS er en slik plagsom "sopp" som eter seg gjennom systemet og river vekk dekket så det nærmest er bare filler.

Avsløringer som burde få grunnvollene til å riste får ikke politikere til å lea på et øyelokk en gang. Til nød vedtar de ubrukelige og unødvendige lover som får folk flest til å lure på om de er blitt gale. Til og med grunnlov og mennskeretter viser de forakt for ved å vedta en lov som krever omvendt bevisbyrde!

I Danmark tør man nå å snakke om svineriet. Den yngkelig, norske presse er fortsatt stille.

http://www.jp.dk/arkiv:aid=3292584

Verdt å lese.

Skrevet

Ingenting av det du skriver forandrer det faktum at undertrykking og mishandling er en integrert del av muslimsk kultur.

Når det gjelder jøder, har du jo selv tydelig skrevet hvilken side du har valg.

Nazister og islamister har gjort det de kan for å bli kvitt dem, med sør som ivrig heiagjeng.

Igjen er du forvirret, Gripp.

Det er jeg som ikke bryr meg om folk er jøder, humanister, muslimer, osv. Jeg bryr meg om hva folk GJØR, ikke hvem de er.

Du, derimot, er den som heier på at muslimske kvinner skal utvises fra Norge.

Men det passer det deg visst ikke å påpeke?

Skrevet

Flere konspirasjonsteorier?

Nazisme er et europeisk fenomen. Det er ikke derved sagt at alle europeere er nazister. Faktisk gjelder det nå ytterst få.

Derfor er det heldigvis ingen som tror at "alle europeere er nazister", slik du tror alle muslimer er kvinnemishandlere.

Vold mot kvinner er det hovedsakelig menn som utøver, selv om du ikke liker å bli minnet på det.

Feig er det du er.

Skrevet

I Danmark tør man nå å snakke om svineriet. Den yngkelig, norske presse er fortsatt stille.

http://www.jp.dk/arkiv:aid=3292584

Verdt å lese.

Jeg regner med at det er en fordømmelse av deg, som mann - siden nær 100% av vold mot kvinner utøves av menn.

Eller er du for feig, og foretrekker å skylde på andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...