Gå til innhold

Aksjonen i dag, muslimene uttaler seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Danmark tør man nå å snakke om svineriet. Den yngkelig, norske presse er fortsatt stille.

http://www.jp.dk/arkiv:aid=3292584

Verdt å lese.

Gode ord, mest likte jeg slutten:

"Det ville være en velsignelse, hvis det store flertal af muslimer, hvis højeste ønske må formodes at være et fredfyldt liv i harmoni med sig selv og naboerne, efterhånden ville sige fra over for denne stædige fastholden af en mørk fortid."

Meget underlig er også tendensen til å si at koranen alltid skal tas bokstavelig, og så senere si at den ikke skal det, alt etter som det passer.

Et eksempel er f eks at jorda er flat! Det står tydelig i koranen at jorda er flat "som et teppe". Jeg har observert de underligste krumspring for å bortforklare dette, og at det f eks "egentlig" er symbolsk og at et teppe kan brettes rundt en kule ?!?! :-)

De mest fantastiske beskrivelser som skal demonisere svinekjøtt er framkommet, de mest ville løgner i hopetall. Vi vet i dag med sikkerhet at svinekjøtt er det sunneste og beste som fins ut fra 100 år med forskning og avl. Griser er til og med friskere enn folk.

Alt dette gjør at jeg får en sterk mistro til alt som kommer fra den kanten, det er kommet for mange løgner og mistenkelige utspill.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• keinstein

16

• Goliath

9

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gode ord, mest likte jeg slutten:

"Det ville være en velsignelse, hvis det store flertal af muslimer, hvis højeste ønske må formodes at være et fredfyldt liv i harmoni med sig selv og naboerne, efterhånden ville sige fra over for denne stædige fastholden af en mørk fortid."

Meget underlig er også tendensen til å si at koranen alltid skal tas bokstavelig, og så senere si at den ikke skal det, alt etter som det passer.

Et eksempel er f eks at jorda er flat! Det står tydelig i koranen at jorda er flat "som et teppe". Jeg har observert de underligste krumspring for å bortforklare dette, og at det f eks "egentlig" er symbolsk og at et teppe kan brettes rundt en kule ?!?! :-)

De mest fantastiske beskrivelser som skal demonisere svinekjøtt er framkommet, de mest ville løgner i hopetall. Vi vet i dag med sikkerhet at svinekjøtt er det sunneste og beste som fins ut fra 100 år med forskning og avl. Griser er til og med friskere enn folk.

Alt dette gjør at jeg får en sterk mistro til alt som kommer fra den kanten, det er kommet for mange løgner og mistenkelige utspill.

Du skriver: "Alt dette gjør at jeg får en sterk mistro til alt som kommer fra den kanten, det er kommet for mange løgner og mistenkelige utspill."

Du lider av fordommer, med andre ord.

Skrevet

Det er en viktig sak du tar opp. Vil bare føye til at det du beskriver gjelder muslimer ytterst på en mørke fløy. På samme måte som vi har kristne som i fullt alvor mener det er synd med dans og musikk.

Greit nok, men å avstå fra dans har ikke akkurat de samme skadevirkningene.

Skrevet

Greit nok, men å avstå fra dans har ikke akkurat de samme skadevirkningene.

Nei, men mishandling av kvinner har de samme skadevirkningene uavhengig av om det gjøres av muslimer, kristne, ateister eller andre.

Bemerk hvor travelt Grip og Ulv har med å skylde på muslimer, mens sannheten er at det er MENN som er ansvarlig for 95% av all grov vold i Norge.

Men det "glemmer" de. Feigingene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Poenget er kanskje at det er ***menn*** som banker kvinnene?

Men det overser du selvsagt glatt.

Hvorvidt disse mennene er ateister, kristne, muslimer, jøder eller hinduer er irrelevant.

Poenget er kanskje at det er ***mennesker*** som banker mennesker?

Hvorvidt disse menneskene er menn eller kvinner er irrelevant.

Skrevet

Poenget er kanskje at det er ***mennesker*** som banker mennesker?

Hvorvidt disse menneskene er menn eller kvinner er irrelevant.

Det er det også - all vold er forkastelig.

Poenget her er at Grip og Ulv forsøker å fjerne fokus fra evt. eget ansvar, ved å peke på en annen gruppe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jaha, da ser vi at fokuset forsøkes flyttet vekk fra uttalelsen fra Rådet.

Jeg kan etter noen undersøkelser opplyse at aksjonen kan sette griller i hodet på innvandrerkvinner. Bekymring brer seg i miljøer som eskisterer kun ved at kvinnnene holdes under kontroll.

Den jevne araber eller asiatmann kan/vil ikke lage mat, vaske, bytte bleier osv. De er avhengige av underdanige kvinner for at systemet skal fungere. Patriarken er avhengige av ydmyke og lydige kvinner for å utøve sin makt og sitt spill: holde mennene på toppen. De har allerede et stort problem i Norge: kvinner har egne rettigheter som står på egne ben uten å være avhengige av mannen eller familien.

Hun får stadig bedre utdannelse og guttene sakker akterut i stadig større grad på skoler og i arbeidsliv. Hun får bedre jobb enn han og tjener mer. Makten flyttes langsomt over på kvinnene. Det eneste menn har lært er kontroll og trusler. Nå får hun mer makt, og det eneste han kan er å true med vold. Hun kan true med å bryte opp og ta med seg alt, og samfunnet vil støtte henne. Det skjer ikke i hjemlandet, der kvinner ikke har noen rett til noe.

Nå vllle det passe med et par æresdrap, men vil det føre til bedre dressur eller opprør?

Skrevet

Jaha, da ser vi at fokuset forsøkes flyttet vekk fra uttalelsen fra Rådet.

Jeg kan etter noen undersøkelser opplyse at aksjonen kan sette griller i hodet på innvandrerkvinner. Bekymring brer seg i miljøer som eskisterer kun ved at kvinnnene holdes under kontroll.

Den jevne araber eller asiatmann kan/vil ikke lage mat, vaske, bytte bleier osv. De er avhengige av underdanige kvinner for at systemet skal fungere. Patriarken er avhengige av ydmyke og lydige kvinner for å utøve sin makt og sitt spill: holde mennene på toppen. De har allerede et stort problem i Norge: kvinner har egne rettigheter som står på egne ben uten å være avhengige av mannen eller familien.

Hun får stadig bedre utdannelse og guttene sakker akterut i stadig større grad på skoler og i arbeidsliv. Hun får bedre jobb enn han og tjener mer. Makten flyttes langsomt over på kvinnene. Det eneste menn har lært er kontroll og trusler. Nå får hun mer makt, og det eneste han kan er å true med vold. Hun kan true med å bryte opp og ta med seg alt, og samfunnet vil støtte henne. Det skjer ikke i hjemlandet, der kvinner ikke har noen rett til noe.

Nå vllle det passe med et par æresdrap, men vil det føre til bedre dressur eller opprør?

Disse mennene du refererer til gjør altså akkurat det samme med kvinnene som du gjør med muslimer.

Og som vanlig er du for feig til å inkludere deg selv - du bare peker fingeren mot andre.

Skrevet

For at ingen skal misfortstå, så lager jeg mat, vasker dassen, vasker opp hver dag for hånd, har aldri slått eller vært sint på en kvinne, fått skryt mange ganger for mitt kvinnesyn og sosiale evner.

Derfor kan jeg trygt mene noe om andres kvinnesyn uten å få det rett i fleisen igjen.

De som har "svin på skogen" kan naturlig nok ikke delta i denne debatten. Mange vil nok også forsøke å flytte fokuset vekk fra noe de har dårlig samvittighet for.

Andre vil søke støtte i bøker og tekster som taler for at kvinner er mindreverdige og skal holdes under kontroll med rå makt som slaver.

Å fordele ansvaret for overgrep som hviler på en klart definert gruppe på hele det norske folk, inkludert meg, vil jeg ikke godta. JEG har ikke prediket at kvinner har mindre rett.

Jeg hevder min rett til å sette fingeren på et hvilket som helst overgrep og legge ansvaret på de som lager reglene som forårsaker eller rettferdiggjør overgrepet. Overgrepene kan kun stanse når gruppen innser sin innflytelse og ser uretten og overgrepene den medfører, og selv endrer reglene og praksis.

Hvis kvinnene får reeele alternativer, vil de selvsagt velge bort det de ikke vil ha. Sjansen er stor for at de vil velge bort trusler og vold, og pakke sammen og dra dit de finner "bedre beite". Det vil ikke mennene, ingen menn tror jeg.

Derfor er aksjonen i dag "farlig". Det kan utløse opprør og bevisstgjøring. Noen kan ta skrittet.

Skrevet

For at ingen skal misfortstå, så lager jeg mat, vasker dassen, vasker opp hver dag for hånd, har aldri slått eller vært sint på en kvinne, fått skryt mange ganger for mitt kvinnesyn og sosiale evner.

Derfor kan jeg trygt mene noe om andres kvinnesyn uten å få det rett i fleisen igjen.

De som har "svin på skogen" kan naturlig nok ikke delta i denne debatten. Mange vil nok også forsøke å flytte fokuset vekk fra noe de har dårlig samvittighet for.

Andre vil søke støtte i bøker og tekster som taler for at kvinner er mindreverdige og skal holdes under kontroll med rå makt som slaver.

Å fordele ansvaret for overgrep som hviler på en klart definert gruppe på hele det norske folk, inkludert meg, vil jeg ikke godta. JEG har ikke prediket at kvinner har mindre rett.

Jeg hevder min rett til å sette fingeren på et hvilket som helst overgrep og legge ansvaret på de som lager reglene som forårsaker eller rettferdiggjør overgrepet. Overgrepene kan kun stanse når gruppen innser sin innflytelse og ser uretten og overgrepene den medfører, og selv endrer reglene og praksis.

Hvis kvinnene får reeele alternativer, vil de selvsagt velge bort det de ikke vil ha. Sjansen er stor for at de vil velge bort trusler og vold, og pakke sammen og dra dit de finner "bedre beite". Det vil ikke mennene, ingen menn tror jeg.

Derfor er aksjonen i dag "farlig". Det kan utløse opprør og bevisstgjøring. Noen kan ta skrittet.

Du skriver: "Å fordele ansvaret for overgrep som hviler på en klart definert gruppe på hele det norske folk, inkludert meg, vil jeg ikke godta. JEG har ikke prediket at kvinner har mindre rett."

Selvsagt aksepterer du ikke at en gruppe DU er medlem i får skylden.

Men DU skylder på en hel gruppe (skyldige og ikke skyldige) - uten å spørre om de "aksepterer".

DU, Keinstein, er med i gruppen "Menn", og hvis du mener du kan peke på en annen gruppe, så finner du fort ut at fingeren peker rett tilbake på deg!

Dobbelmoralen din er åpenbar!

Skrevet

"eller vært sint på en kvinne"

Nei, gi deg. Aldri vært sint på en kvinne (eller en mann, for den saks skyld)? Det nekter jeg å tro - i såfall er du SYK! :-)

For ordens skyld - det er forskjell på å være sint og å bruke fysisk eller psykisk vold.

"........................................"

Skrevet

Jeg registrer med et smil at det meste av psykopat-svadaen har forblitt usvart i denne tråden. La oss håpe det holder seg slik.

".............................................."

Skrevet

Jeg registrer med et smil at det meste av psykopat-svadaen har forblitt usvart i denne tråden. La oss håpe det holder seg slik.

*ler meg skakk*

Det er selvsagt langt lettere å peke fingeren på andre, enn å akseptere at man er i samme gruppe selv.

Akkurat som enkelte muslimske miljøer nekter å tro at det har noe med dem å gjøre, så gjør DU, Grip og keinstein akkurat det samme.

Skrevet

"eller vært sint på en kvinne"

Nei, gi deg. Aldri vært sint på en kvinne (eller en mann, for den saks skyld)? Det nekter jeg å tro - i såfall er du SYK! :-)

For ordens skyld - det er forskjell på å være sint og å bruke fysisk eller psykisk vold.

"........................................"

Jeg har tenkt og tenkt, men nei.

Irritert, ja, mange ganger, men aldri heva stemmen. Det har bare ikke vært nødvendig. Kanskje de ikke har pressa meg så langt, eller ren flaks.

Skrevet

Jeg har tenkt og tenkt, men nei.

Irritert, ja, mange ganger, men aldri heva stemmen. Det har bare ikke vært nødvendig. Kanskje de ikke har pressa meg så langt, eller ren flaks.

Du skulle møtt meg =) Jeg kan være så sur og kjip noen ganger at ENHVER mann er nødt å _minst_ heve stemmen til slutt =)

Skrevet

Når jeg leser dette innlegget så ligner det slik på de grader på andre innlegg jeg har lest før her på dol.

Skrevet

Det meste taler liksom for seg selv :)

Folk skriver nå at imamene i Oslo går med bøsse og samler inn penger, de har også sagt i en artikkel for en uke siden at de støtter aksjonen og innrømmer at de som gruppe har store problemer med kvinnesynet, derfor vil de bruke aksjonen til å spre opplysning.

Skrevet

Du skulle møtt meg =) Jeg kan være så sur og kjip noen ganger at ENHVER mann er nødt å _minst_ heve stemmen til slutt =)

Jeg tåler sånt. En gang var ei berte jeg var sammen med sur i en hel uke. Når damene blir sure, så nekter de å snakke om det, og jeg syns det blir komisk at jeg ikke får vite hva jeg har gjort galt.

Skrevet

Jeg tåler sånt. En gang var ei berte jeg var sammen med sur i en hel uke. Når damene blir sure, så nekter de å snakke om det, og jeg syns det blir komisk at jeg ikke får vite hva jeg har gjort galt.

Det er jo fordi dere bør skjønne det selv! =)

Skrevet

Det er jo fordi dere bør skjønne det selv! =)

Da har jeg en lignelse (ikke fra Jesus denne gangen)

Kvinner sender ut røyksignaler.

Først må vi menn vite at det er signaler og ikke bare røyk, så må vi tyde signalene for å finne ut hvem de er til, så forstå dem, og så vite hva vi skal gjøre med saken.

Er det ikke bedre å bare si rett ut hva man vil ha til å skje?

Noen ganger fikk jeg beskjed om årsaken -et par år- etter episoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...