Gå til innhold

Aksjonen i dag, muslimene uttaler seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste taler liksom for seg selv :)

Folk skriver nå at imamene i Oslo går med bøsse og samler inn penger, de har også sagt i en artikkel for en uke siden at de støtter aksjonen og innrømmer at de som gruppe har store problemer med kvinnesynet, derfor vil de bruke aksjonen til å spre opplysning.

Velkommen etter.

Det tok tid, men du kom i mål til slutt.

Gratulerer.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• keinstein

16

• Goliath

9

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da har jeg en lignelse (ikke fra Jesus denne gangen)

Kvinner sender ut røyksignaler.

Først må vi menn vite at det er signaler og ikke bare røyk, så må vi tyde signalene for å finne ut hvem de er til, så forstå dem, og så vite hva vi skal gjøre med saken.

Er det ikke bedre å bare si rett ut hva man vil ha til å skje?

Noen ganger fikk jeg beskjed om årsaken -et par år- etter episoden.

Hehe, ja, men sånn er det bare.

Om jeg f.eks har pynta meg, og han ikke ser det, så kan jeg jo ikke si "nå er jeg sur pga det og det", for da fungerer ikke lenger "å, du har pynta deg ja.. så fint!" Skjønner? =)

Jeg er så stereotypisk kvinne som det er mulig å bli, tror jeg. Det morsomste jeg vet er stand-up og sånn om akkurat det temaet her, for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen =)

Skrevet

Hehe, ja, men sånn er det bare.

Om jeg f.eks har pynta meg, og han ikke ser det, så kan jeg jo ikke si "nå er jeg sur pga det og det", for da fungerer ikke lenger "å, du har pynta deg ja.. så fint!" Skjønner? =)

Jeg er så stereotypisk kvinne som det er mulig å bli, tror jeg. Det morsomste jeg vet er stand-up og sånn om akkurat det temaet her, for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen =)

Det der har jeg hørt så mange ganger, men i alle tilfeller jeg har vært borti, så har det vært mulig å bare si det.

Er jeg ikke fin nå?

Gleden ved at det sies uoppforfret forstår jeg, men du kan da begrense skadeomfanget?

:-)

Skrevet

Det der har jeg hørt så mange ganger, men i alle tilfeller jeg har vært borti, så har det vært mulig å bare si det.

Er jeg ikke fin nå?

Gleden ved at det sies uoppforfret forstår jeg, men du kan da begrense skadeomfanget?

:-)

Nei, det er umulig.

Skrevet

Når jeg leser dette innlegget så ligner det slik på de grader på andre innlegg jeg har lest før her på dol.

Det gjør det nok, men det er relevante poenger åkkesom.

"..........................................."

Skrevet

Det gjør det nok, men det er relevante poenger åkkesom.

"..........................................."

Ja, for så lenge man kan fokusere på noen andre, så slipper man jo å rette fokus på at man selv er med i gruppen.

Skrevet

Nei, det er umulig.

*Klør meg i hodet og lurer på når jeg skal forstå de siste 20% av kvinners tenkemåte*

Skrevet

*Klør meg i hodet og lurer på når jeg skal forstå de siste 20% av kvinners tenkemåte*

Ta det med ro, vi er ikke alle slik. Jeg orker ikke å _lage_ konflikter med samboeren min. Jeg tar korteste vei til å føle meg bedre. Om det betyr at jeg må minne han på at jeg har klippet håret, så gjør jeg heller det enn å surmule :)

Skrevet

Skjønner du 80%!?!

Skyndt deg å reproduser deg, mann.

Skrevet

Ta det med ro, vi er ikke alle slik. Jeg orker ikke å _lage_ konflikter med samboeren min. Jeg tar korteste vei til å føle meg bedre. Om det betyr at jeg må minne han på at jeg har klippet håret, så gjør jeg heller det enn å surmule :)

Fornuftig. Alle er ikke slik, men påfallende mange. Noe kan vel skyldes ordforrådet og finne riktige ord.

Skrevet

Fornuftig. Alle er ikke slik, men påfallende mange. Noe kan vel skyldes ordforrådet og finne riktige ord.

Det kan skyldes behov for oppmerksomhet og dramatikk i hverdagen. Det kan skyldes at noen jenter er litt umodne og tenker at mannen _skal_ ordne opp i deres følelsesliv. Et stort behov for å bli sett, muligens. Kanskje de i stor grad tror at et par er ett og dermed burde forstå hverandres følelser fullt ut.

Vanskelig, det der. Men jeg synes i alle fall det er noe kvinner kan slutte med, så slipper vi som ikke er sånn å få dårlig rykte ;)

Skrevet

Skjønner du 80%!?!

Skyndt deg å reproduser deg, mann.

da jeg var 18, skjønte jeg bare 20%, resten var i tåka, men det økte etterhvert. Tror også damene ikke forsto meg heller på den tida. Jeg likte ikke klenging og kosenavn, men det var umulig å få sagt. Heller ikke slankinga deres og solariumsbruninga.

Men nå tør jeg å si det, og vet hvordan det skal sies :-)

Skrevet

Det kan skyldes behov for oppmerksomhet og dramatikk i hverdagen. Det kan skyldes at noen jenter er litt umodne og tenker at mannen _skal_ ordne opp i deres følelsesliv. Et stort behov for å bli sett, muligens. Kanskje de i stor grad tror at et par er ett og dermed burde forstå hverandres følelser fullt ut.

Vanskelig, det der. Men jeg synes i alle fall det er noe kvinner kan slutte med, så slipper vi som ikke er sånn å få dårlig rykte ;)

Jeg har også følt et visst innslag av manipaulering med følelser og intrigemakeri, men jeg kjenner lusa på gangen og som regel ler jeg det vekk. Jeg syns kvinneproblemer som de vi skriver om er urkomiske.

Spørsmålet "sysn du jeg er tjukk" har jeg ledd mye av, og funnet et par måter å komme helskinnet ut av det.

Skrevet

Disse mennene du refererer til gjør altså akkurat det samme med kvinnene som du gjør med muslimer.

Og som vanlig er du for feig til å inkludere deg selv - du bare peker fingeren mot andre.

Og du fortsetter å forvare overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer, gjennom hele tiden å kritisere de som kritiserer slikt.

Skrevet

Nei, men mishandling av kvinner har de samme skadevirkningene uavhengig av om det gjøres av muslimer, kristne, ateister eller andre.

Bemerk hvor travelt Grip og Ulv har med å skylde på muslimer, mens sannheten er at det er MENN som er ansvarlig for 95% av all grov vold i Norge.

Men det "glemmer" de. Feigingene.

Med vennlig hilsen

Det burde likevel være "lov" (og ikke minst fornuftig) å fokusere på de miljøer der slike overgrep er basert på normer og kulturer som gjør at dette er akseptert der.

Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke samtidig skal være bevisst på ALLE overgrep mot kvinner, og bekjempe disse så godt det lar seg gjøre.

Skrevet

Poenget er kanskje at det er ***mennesker*** som banker mennesker?

Men det overser du selvsagt glatt.

Hvorvidt disse menneskene er menn eller kvinner er irrelevant.

he-he...godt sagt!

Skrevet

Og du fortsetter å forvare overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer, gjennom hele tiden å kritisere de som kritiserer slikt.

Nei, tvertimot. Jeg kritiserer alle slike overgrep (uavhengig av hvem som begår dem), ikke bare de som skjer i muslimske miljøer.

Skrevet

Det burde likevel være "lov" (og ikke minst fornuftig) å fokusere på de miljøer der slike overgrep er basert på normer og kulturer som gjør at dette er akseptert der.

Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke samtidig skal være bevisst på ALLE overgrep mot kvinner, og bekjempe disse så godt det lar seg gjøre.

Da burde de åpenbart fokusert på menn, siden vi er ansvarlige for nær 100% av elendigheten.

Men det er de for feige til, fordi alle vet jo at ikke alle menn er slik, akkurat som ikke alle muslimer er slik.

De spiller på folks uvitenhet og fordommer.

Skrevet

Nei, tvertimot. Jeg kritiserer alle slike overgrep (uavhengig av hvem som begår dem), ikke bare de som skjer i muslimske miljøer.

Det er kanskje det du selv ønsker å tro.

Men fakta er at du fortsetter å forvare overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer, gjennom hele tiden å kritisere de som kritiserer slikt.

Skrevet

Da burde de åpenbart fokusert på menn, siden vi er ansvarlige for nær 100% av elendigheten.

Men det er de for feige til, fordi alle vet jo at ikke alle menn er slik, akkurat som ikke alle muslimer er slik.

De spiller på folks uvitenhet og fordommer.

Det er like idiotisk å påstå, som å påstå at de åpenbart burde fokusere på mennesker, siden de er ansvarlig for 100% av elendigheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...