Gå til innhold

Aksjonen i dag, muslimene uttaler seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje det du selv ønsker å tro.

Men fakta er at du fortsetter å forvare overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer, gjennom hele tiden å kritisere de som kritiserer slikt.

Nei - faktum er at du liker å presentere det slik, for din egen politiske agenda.

Å påstå at fordømming av fordommer er det samme som å forfekte/akseptere overgrep faller på sin egen urimelighet.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• keinstein

16

• Goliath

9

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er like idiotisk å påstå, som å påstå at de åpenbart burde fokusere på mennesker, siden de er ansvarlig for 100% av elendigheten.

Og like idiotisk som å påstå at man burde fokusere på muslimer....

Velkommen etter!

Skrevet

Nei - faktum er at du liker å presentere det slik, for din egen politiske agenda.

Å påstå at fordømming av fordommer er det samme som å forfekte/akseptere overgrep faller på sin egen urimelighet.

Det er klart det er en politisk agenda å angripe islamsk kultur for vold mot kvinner og kvinneundertrykking, faktisk en meget viktig agenda.

Sør går i strupen på alt og alle som minner om - og kritiserer dette omseggripende svineriet, enten det nå er lemlestelse, tvangsgifting eller andre former for undertrykking. Hvilken agenda sør har, er ikke godt å si, men det er i alle fall ikke til kvinners beste.

Skrevet

Det er klart det er en politisk agenda å angripe islamsk kultur for vold mot kvinner og kvinneundertrykking, faktisk en meget viktig agenda.

Sør går i strupen på alt og alle som minner om - og kritiserer dette omseggripende svineriet, enten det nå er lemlestelse, tvangsgifting eller andre former for undertrykking. Hvilken agenda sør har, er ikke godt å si, men det er i alle fall ikke til kvinners beste.

Jeg "går i strupen" på de som misbruker en slik aksjon til å fremme sin egen syke agenda mot 20% av jordens befolkning.

Det du/keinstein gjør har intet med likstilling for kvinner å gjøre, men med psykt og blindt hat mot muslimer.

Skrevet

Jeg "går i strupen" på de som misbruker en slik aksjon til å fremme sin egen syke agenda mot 20% av jordens befolkning.

Det du/keinstein gjør har intet med likstilling for kvinner å gjøre, men med psykt og blindt hat mot muslimer.

Jeg skulle gjerne diskutert dette med deg, sør, men når du så raskt henfaller til det rene babbel, får det heller være.

Skrevet

Å påpeke at overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer der de samtidig møter forståelse for de overgrep som begås, er noe helt annet enn hva som møter "norske" overgripere.

Og nettopp derfor er det viktig å sette fokus på denne type overgrep, da de må møtes med andre virkemidler om det skal ha ønsket effekt.

Dette har selvfølgelig intet med fordommer å gjøre, selv om du tydligvis mener at alt og alle som kritiserer andre kulturer ene og alene skyldes fordommer.

Du er så full av fordommer selv, at du ikke evner å forstå og se hvordan du selv fremstår.

Skrevet

Å påpeke at overgrep begått i religiøse/kulturelle miljøer der de samtidig møter forståelse for de overgrep som begås, er noe helt annet enn hva som møter "norske" overgripere.

Og nettopp derfor er det viktig å sette fokus på denne type overgrep, da de må møtes med andre virkemidler om det skal ha ønsket effekt.

Dette har selvfølgelig intet med fordommer å gjøre, selv om du tydligvis mener at alt og alle som kritiserer andre kulturer ene og alene skyldes fordommer.

Du er så full av fordommer selv, at du ikke evner å forstå og se hvordan du selv fremstår.

Som sagt, jeg bryr meg om HVA FOLK GJØR, og ikke HVEM de er.

Du/dere fokuserer kun på om de er muslimer/jøder, osv.

Skrevet

Jeg skulle gjerne diskutert dette med deg, sør, men når du så raskt henfaller til det rene babbel, får det heller være.

Jeg ser bare at du ikke har ett eneste argument, Gripp. Som vanlig.

Skrevet

Og like idiotisk som å påstå at man burde fokusere på muslimer....

Velkommen etter!

Enten er du dum, eller så vil du ikke forstå?

Poenget er jo selvfølgelig å fokusere på de områder der problemet er størst og/eller der problemet er litt annerledes sammensatt - og således krever en noe annerledes tilnærming når det gjelder egnede tiltak.

Og da er det idiotisk å stikke hue i sanden og fokusere på mennesker (eller menn) generelt sett, men heller fokusere på de områder der problemene er størst - og/eller områder der problemet er noe annerledes betinget.

Hvilken agenda du har for å motarbeide slik fokusering er det bare du som vet - og opp til oss å spekulere i.

Men at det du gjør ikke gagner de kvinner som lider under slike overgrep er helt sikkert.

Skrevet

Enten er du dum, eller så vil du ikke forstå?

Poenget er jo selvfølgelig å fokusere på de områder der problemet er størst og/eller der problemet er litt annerledes sammensatt - og således krever en noe annerledes tilnærming når det gjelder egnede tiltak.

Og da er det idiotisk å stikke hue i sanden og fokusere på mennesker (eller menn) generelt sett, men heller fokusere på de områder der problemene er størst - og/eller områder der problemet er noe annerledes betinget.

Hvilken agenda du har for å motarbeide slik fokusering er det bare du som vet - og opp til oss å spekulere i.

Men at det du gjør ikke gagner de kvinner som lider under slike overgrep er helt sikkert.

*ler*

Ja, jeg motarbeider fordommer - enten de rammer uskyldige jøder, muslimer, kvinner, menn, eller en hvilken som helst uskyldig gruppe som du/dere rakker ned på.

For du tør ikke kritisere "menn" som gruppe. Det er alltid "de andre".

Skrevet

Som sagt, jeg bryr meg om HVA FOLK GJØR, og ikke HVEM de er.

Du/dere fokuserer kun på om de er muslimer/jøder, osv.

Hvis du hadde fokusert litt på hva folk gjør og HVORFOR de gjør det, så hadde du kanskje forstått at denne type problemstilling er sammensatt og også AVHENGIG av hvilken kultur du tilhører.

Men fortsett bare å stikk hue ned i sanden Sør....

Skrevet

*ler*

Ja, jeg motarbeider fordommer - enten de rammer uskyldige jøder, muslimer, kvinner, menn, eller en hvilken som helst uskyldig gruppe som du/dere rakker ned på.

For du tør ikke kritisere "menn" som gruppe. Det er alltid "de andre".

Kanskje du da OGSÅ skulle motarbeide de fordommer som mange fremmedkulturelle kvinner møter i sine egne miljøer?

Men det blir vel neppe "politisk korrekt" nok for deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...