Gå til innhold

Initiativløse bøssebærere?

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Nå har jeg vært hjemme i hele ettermiddag/kveld, og skulle akkurat ut med søpla. Og der står det en lapp med at bøssebæreren har vært der. Hvorfor i all verden ringer de ikke på? Jeg bor i en tomannsbolig med to ringeklokker,- en for første og en for andre etasje. Begge tydelig merket med navn. Kan det være så vanskelig, da? Jeg hadde tenkt å gi noe, egentlig, men ikke 175 kroner, liksom, som det koster å ringe dem på det nummeret..

Skrevet

Det sto bankgiro på den lappen også. Har du nettbank, er det jo enkelt!

Gjest Calóni
Skrevet

Det sto bankgiro på den lappen også. Har du nettbank, er det jo enkelt!

Hm..ja, ser jo det nå..Men likevel, jeg synes det er litt rart at de ikke ringer på. De må da miste mange givere på den måten?

Skrevet

Hm..ja, ser jo det nå..Men likevel, jeg synes det er litt rart at de ikke ringer på. De må da miste mange givere på den måten?

Jeg ville syntes det var bedre å bare få et kontonummer så jeg kunne tenke ut beløp i ro og mak, når jeg har råd osv, enn å lukke opp døra i joggebuksa og "åh, eh.. ja.. skal vi se.. har tre kroner i lomma her.. øh.."

=)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg ville syntes det var bedre å bare få et kontonummer så jeg kunne tenke ut beløp i ro og mak, når jeg har råd osv, enn å lukke opp døra i joggebuksa og "åh, eh.. ja.. skal vi se.. har tre kroner i lomma her.. øh.."

=)

Hehe...man er jo liksom forberedt på at de kommer, da. Iallfall var jeg det :P Men jeg vet med meg selv at det sikkert ikke blir noe av at jeg gir noen penger over nettbanken. Det er liksom sånn der at jeg gir når de fra tv-aksjonen kommer fra døra, men ellers gir jeg ikke til noe annet enn et månedlig beløp til fadderbarnet mitt i Peru.

Skrevet

=)

Ja, det er rart hvordan julekvelden kommer på kjerringa.

Vi hadde lagt klart penger vi, og tatt på penbukse for anledningen. ;)

Skrevet

Hehe...man er jo liksom forberedt på at de kommer, da. Iallfall var jeg det :P Men jeg vet med meg selv at det sikkert ikke blir noe av at jeg gir noen penger over nettbanken. Det er liksom sånn der at jeg gir når de fra tv-aksjonen kommer fra døra, men ellers gir jeg ikke til noe annet enn et månedlig beløp til fadderbarnet mitt i Peru.

Åja=)

Ikke ikveld engang? Hvis du går til nettbanken nå med en gang og gir det beløpet du hadde klart til bøssebærerne? =)

Skrevet

Ja, det er rart hvordan julekvelden kommer på kjerringa.

Vi hadde lagt klart penger vi, og tatt på penbukse for anledningen. ;)

Hihi

Gjest Calóni
Skrevet

Åja=)

Ikke ikveld engang? Hvis du går til nettbanken nå med en gang og gir det beløpet du hadde klart til bøssebærerne? =)

*dytte 20-kroningene inn i minnekortleseren* :D

Skrevet

Det var rart. Har du sjekket at ringeklokka di virker skikkelig?

De lappene skal egentlig bare klistres der det ikke er noen som åpner døra.

Skrevet

Hos meg har det ikke vært en kjeft, og jeg bor i et større boligfelt med tomannsboliger.

"............................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Det var rart. Har du sjekket at ringeklokka di virker skikkelig?

De lappene skal egentlig bare klistres der det ikke er noen som åpner døra.

Mm. Den funka helt flott da Jehovas vitner ringte på i går kveld ;) Men neida, helt seriøst, har aldri hatt problemer med ringeklokka.

Vet jo at de lappene bare skal henges opp når ingen åpner, så det var jo litt pussig...Men det -kan- jo være at de bare har ringt på i 2. etasje, og han ikke var hjemme, og at de dermed ikke ringte på hos oss. Selv om jeg tror han var hjemme...hum..Nei, ekstra stor julegave på fadderbarnet mitt i Peru i år! ;)

Gjest som det står i sangen
Skrevet

De fant ikke fram hit heller. Men det pleier de heller ikke å gjøre. Ikke en gang Jehovas-folka kommer hit. Jeg bor tydeligvis på en plass der "ingen kunde tru at nokon kunde bu"...

Skrevet

De fant ikke fram hit heller. Men det pleier de heller ikke å gjøre. Ikke en gang Jehovas-folka kommer hit. Jeg bor tydeligvis på en plass der "ingen kunde tru at nokon kunde bu"...

Jeg bor ikke usentralt - hvorfor finner ingen frem hit der jeg bor heller? Jeg tar gjerne inn vitner og kjører dem i bibelkunnskap og tolkninger - men ingen kommer hit :-/

(Jeg har ikke engang navnet mitt på døren)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...