Gå til innhold

Da har jeg gått som bøssebærer :-)

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk
Skrevet

Dagens søndagstur var mer meningsfyllt enn vanlig :-)

Vi gikk dobbel rute, og fikk mye frisk luft!

Noe som var helt tydelig er at hvis man har folk ansikt til ansikt, så gir de fleste, men dersom man ringer på calling anlegg sier mange *nei takk, ikke i dag...*

Sånn er det bare :-)

Synes forøvrig det er en viktig sak!

Oppfordrer alle til å støtte :)

mvh

Skrevet

Er ikke alle med callinganlegg litt annerledes enn alle oss andre?

Høhø...

Gjest svaksterk
Skrevet

Er ikke alle med callinganlegg litt annerledes enn alle oss andre?

Høhø...

Hehe:-)

Jeg tror det blir mer upersonlig da? Er ikke så farlig når man ikke ser bøssebæreren ansikt til ansikt?

Vet ikke, men det var spesiellt. Og så gikk jeg i et av de rikeste strøkene her i Oslo, så penger var det nok ikke mangel på tror jeg? Merkelige greier.

Skrevet

Vi har gått 4 år på rad så i år kuttet vi ut da russen skulle gå her og de var i overtall.

Gjest svaksterk
Skrevet

Vi har gått 4 år på rad så i år kuttet vi ut da russen skulle gå her og de var i overtall.

Russen?

Det er jo veldig bra, at de gjør sånne ting.

Ble det ubehagelig å gå da eller?

:)

Skrevet

Det er noe jeg ikke har fått med meg. Hva går pengene som vi gir til? Hva skal bidraget brukes til?

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er noe jeg ikke har fått med meg. Hva går pengene som vi gir til? Hva skal bidraget brukes til?

Til kvinner som har opplevd vold og overgrep.

4 hovedpunkter... noe går til arbeid mot omskjæring, noe går til krisesenter i sør amerika, noe går for å forhindre trafficing osv.... Som samlebegrep kan man si at de skal brukes på lokale tiltak som skal hjelpe kvinner utsatt for vold.

Skrevet

Så fint! Jeg har jobbet frivillig med TV-aksjonen i mange timer i dag. ;o)

Gjest svaksterk
Skrevet

Så fint! Jeg har jobbet frivillig med TV-aksjonen i mange timer i dag. ;o)

Så bra! Viktig sak altså!

Men jeg må si, jeg har litt problemer med å se alle innslagene som går. Grusomme skjebner!

Håper de får inn masse. Er du sliten nå eller?

Skrevet

Så bra! Viktig sak altså!

Men jeg må si, jeg har litt problemer med å se alle innslagene som går. Grusomme skjebner!

Håper de får inn masse. Er du sliten nå eller?

Det er kjempevanskelig å se enkelte av historiene. Jeg har måtte skjerme meg selv litt, jeg. Man trenger ikke absolutt alle de grusomme detaljene, heller. :o(

Ja, nå er jeg sliten, men veldig fornøyd. Det er deilig å vite at man har gjort noe skikkelig nyttig, ikke sant?

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er kjempevanskelig å se enkelte av historiene. Jeg har måtte skjerme meg selv litt, jeg. Man trenger ikke absolutt alle de grusomme detaljene, heller. :o(

Ja, nå er jeg sliten, men veldig fornøyd. Det er deilig å vite at man har gjort noe skikkelig nyttig, ikke sant?

Nei :) jeg trykker det bort innimellom.

Føles riktig å gjøre det ja, og siden det er så spesifikkt så er det lettere å vite hva det har gått til :)

Et veldig bra formål synes jeg, og så blir det fokus på det, noe jeg tror er viktig for å øke forståelsen for de som sliter pga slike opplevelser.

Håper det blir massssse klirrende mynt i kassen i kveld!

Skrevet

Russen?

Det er jo veldig bra, at de gjør sånne ting.

Ble det ubehagelig å gå da eller?

:)

Nei langt i fra,de var da så mange at de gikk både to og tre sammen å da syntes jeg det var unødvendig at vi "blandet oss inn" vi hadde ikke fått gått en rute alene.

Vi har gått annen tur i dag og i går gikk vi 1 mil så ute på tur har vi vært.

Skrevet

Jeg fikk ikke besøk av bøssebærer :-(. Men jeg ga på telefon da jeg ga opp håpet om at noen kom.

Skrevet

Hehe:-)

Jeg tror det blir mer upersonlig da? Er ikke så farlig når man ikke ser bøssebæreren ansikt til ansikt?

Vet ikke, men det var spesiellt. Og så gikk jeg i et av de rikeste strøkene her i Oslo, så penger var det nok ikke mangel på tror jeg? Merkelige greier.

Rart det der. Har gått med bøsse mange ganger, og har også merket meg at de som virker å ha mest(bor i flotte hus/dyre strøk), gir minst.

Skrevet

Rart det der. Har gått med bøsse mange ganger, og har også merket meg at de som virker å ha mest(bor i flotte hus/dyre strøk), gir minst.

Ingen blir velstående av å gi bort noe.

Jeg fikk også mest til innsamlinger fra folk som bodde i blokker og sokkelleilighter, de ga mye, og jeg spurte om de hadde råd. Ofte hadd de ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...