Tootsieroll1365380854 Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 En by hvor det kommer minst én kjent brøler fra. "........................................." Fin liten plass, det ;O) Litt lenger nord enn der jeg bodde. 0 Siter
Gyda Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hehe, hårre steike skjønner deok. Verre med "låkt" og "tue" kanskje? ;-) Søsteren min sa en gang der det var østlendinger til stede at hun hadde så steike låkt i halsen. "Hva - har du et stekelokk i halsen?" var reaksjonen fra en ... ) 0 Siter
Gyda Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Slett ikke verst ;-) Tue er det samme som en oppvaskklut. Venninna mi fra Trøndelag kaller det "tvøge". hakket verre synes jeg ;-) Svigermor fra Oslo synes det høres utrolig rart ut at vi sier ruskefat om fat til middagsrester... Men "tvøge" er jo også et vanlig, mye brukt sunnmørsuttrykk for "tue" (eller klut, da). 0 Siter
fresja Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Oi! Kommer dere langt fra Stavanger? Jeg hadde ikke klart å lagt om selv om jeg ville Hun kom fra Sunnhordland, så det er mest tonefallet som er forskjellig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Søsteren min sa en gang der det var østlendinger til stede at hun hadde så steike låkt i halsen. "Hva - har du et stekelokk i halsen?" var reaksjonen fra en ... ) *ler* Rare østlendinger ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Men "tvøge" er jo også et vanlig, mye brukt sunnmørsuttrykk for "tue" (eller klut, da). Jeg tror farmoren min fra søre sunnmøre sa "tvøge". Husker også godt at hun sa "mjelk" til melk.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 "Svigermor fra Oslo synes det høres utrolig rart ut at vi sier ruskefat om fat til middagsrester..." Husker at da jeg nettopp hadde truffet mannen min. Jeg ba han hente en rusktallik.- Hva?, sier han. - En rusktallik, gjentar jeg. - Jeg har hørt om Gaustablik, og Rondablikk, men aldri om Rusktalikk, sier han. Hehe, ikke rart mannen din ble forvirra :-) 0 Siter
Gjest sure do. Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Jeg skulle ha likt å spurt deg hvor, men det vil du vel ikke legge ut her. Om du har lyst, kan du maile meg på [email protected] Jøsses ;o) (medsammensvoren...) 0 Siter
Gjest sure do. Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Slett ikke verst ;-) Tue er det samme som en oppvaskklut. Venninna mi fra Trøndelag kaller det "tvøge". hakket verre synes jeg ;-) Svigermor fra Oslo synes det høres utrolig rart ut at vi sier ruskefat om fat til middagsrester... Tvøge sier vi da vitterlig på sunnmøre også ) -men du er vel "byer" 0 Siter
Gyda Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg tror farmoren min fra søre sunnmøre sa "tvøge". Husker også godt at hun sa "mjelk" til melk.. Å ja. Både tvøge og mjelk er tradisjonelle, gode sunnmørsuttrykk. Også på nordre Sunnmøre. ) 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Jøsses ;o) (medsammensvoren...) Se det var sjeldent! Jeg har ikke sett så mye til deg akkurat! Har du vært her under et annet nick? Men jeg forstod ikke hva du mente med "sammensvoren"? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Tvøge sier vi da vitterlig på sunnmøre også ) -men du er vel "byer" Nei, bor ikke i byen. Farmoren min fra søre sunmøre sa "tvøge" :-) 0 Siter
Gjest sure do. Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Se det var sjeldent! Jeg har ikke sett så mye til deg akkurat! Har du vært her under et annet nick? Men jeg forstod ikke hva du mente med "sammensvoren"? Har ikke fast nettilgang, men jeg svinger innom når jeg kan. Er sunnmøring. (medsammensvoren.) 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Har ikke fast nettilgang, men jeg svinger innom når jeg kan. Er sunnmøring. (medsammensvoren.) Aha. Bestemoren min er også sunnmøring 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.