Gå til innhold

Knirking i knærne

Anbefalte innlegg

Gjest snøball
Skrevet

Mor mi på 52 år har plutselig fått knirking i knærne. Det begynte først med at det knirket når hun gikk i trappene, men det utvidet seg til å knirke når hun beveger seg allers. Det knirker så pass mye at alle rundt hører det. Hun var til legen,men han konstaterte at det ikke var no. Til tider verker det litt når hun beveger seg mye.

Benkjørhet er det ikke, da hadde jo legen sagt det. Hun tok også bildet,men det viste heller ingenting,men noe må det jo være, for det er jo ikke normalt at knærne skal knirke. Er det noen som har opplevd lignende??

hare1365380455
Skrevet

Jeg vet ikke sikkert hva det kan være, men viste røntgen lite brusk mellom leddene? (Da hadde vel legen nevnt det?)

Skrevet

Jeg har knirket så lenge jeg kan huske og jeg er 26.

Omega3 smører leddene - kan være verdt et forsøk?

Hvis noen måneder med omega3 ikke hadde hjulpet ville jeg muligens bedt om en henvisning til en revmatolog e.l, spesielt siden det er vondt.

Gjest snøball
Skrevet

Jeg vet ikke sikkert hva det kan være, men viste røntgen lite brusk mellom leddene? (Da hadde vel legen nevnt det?)

Ja, ikke sant. Han hadde vel sagt noe, så bildet viste vel ingenting. Men blir jo bekymra for det om da.

Gjest snøball
Skrevet

Jeg har knirket så lenge jeg kan huske og jeg er 26.

Omega3 smører leddene - kan være verdt et forsøk?

Hvis noen måneder med omega3 ikke hadde hjulpet ville jeg muligens bedt om en henvisning til en revmatolog e.l, spesielt siden det er vondt.

Knirker det slik at du hører det ganske mye, for hver steg du tar? Og alle rundt deg kan høre det?

Ja, omega3 burde kunne kanskje hjulpet.

Skrevet

Knirker det slik at du hører det ganske mye, for hver steg du tar? Og alle rundt deg kan høre det?

Ja, omega3 burde kunne kanskje hjulpet.

I dårlige perioder høres det ja, og smeller som pokker.

De tror ikke det er noe galt på grunnlag av at jeg _ikke_ har smerter i forbindelse med knirk og smell.

hare1365380455
Skrevet

I dårlige perioder høres det ja, og smeller som pokker.

De tror ikke det er noe galt på grunnlag av at jeg _ikke_ har smerter i forbindelse med knirk og smell.

Jeg lurer på om slike knekk kan komme av at væsken i leddene (?) "knekker" (jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det)? Som når noen strekker og "knekker" fingrene?

Henriette1365380130
Skrevet

hehe, det er kanskje ikke det samme, men jeg er 18 og det KNIRKER i tærne mine. Hvis jeg bøyer litt på dem og vifter litt med dem knirker det skikkelig, en utrolig ekkel lyd. Var hos legen jeg også, men han visste ikke hva det var.

Rart ;-)

Skrevet

Jeg lurer på om slike knekk kan komme av at væsken i leddene (?) "knekker" (jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det)? Som når noen strekker og "knekker" fingrene?

Ja, knekkingen kommer når væsken flytter på seg.

Knirkingen derimot aner jeg ikke hvorfor er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...