Gå til innhold

Pengegrisk TV-aksjon! Hva ga du?

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Ga 220,-. Synes man kunne velge selv hvor mye man skal gi når man ringer inn. Kunne ikke vært så vanskelig å administrere.

Men om du sender inn penger på konto til dem, så kan du jo bestemme beløpet helt selv?

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Sør

5

• Dorthe

5

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hode skulder kne og tå
Skrevet

Men det er jo ikke tv-aksjonens feil at du bor på ei lita øy med masse sladring? Jeg putta på 30-40 kroner i bare kronestykker, og regner med at de kom godt med .Det ble mottatt med takknemlighet fra den vilt fremmede damen med bøssa her.

Skrevet

Nei, når de ikke klarer å komme på døra mi (jeg bor rett utenfor Oslo sentrum), så får det heller være.

".........................................."

Skrevet

Men om du sender inn penger på konto til dem, så kan du jo bestemme beløpet helt selv?

Åja, det visste jeg ikke. Men det er litt mer tiltak enn å ringe. Kunne vært sånn at man tastet beløpet man ville gi.

Gjest Calóni
Skrevet

Åja, det visste jeg ikke. Men det er litt mer tiltak enn å ringe. Kunne vært sånn at man tastet beløpet man ville gi.

Jepp. Jeg skrev et innlegg om det her i går, hvor noen gjorde meg oppmerksom på det med kontonummer. Og jeg også svarte at det er jo mer tiltak ;)

Skrevet

Det handler vel ikke hvor mye man gir, men at man på en eller annen måte bidrar til at svake får det bedre. Noen ganger passer det ikke akkurat når tv-aksjonen er i gang, kanskje pga dårlig økonomi. Kanskje man gir noen kroner til bymisjonen e.l. på handleturen - og da vet vi jo at hver krone går til noe positivt for folk som er i nød.

Husker det for noen år siden var et storslått party for rikingene her i landet. De rullet seg i skinke og sauser, vin og sang, og de eksponerte seg i media med de hundrelappene de hver gav.

Samtidig var det en liten gutt på vestlandet som syntes tv-aksjonen var fin den. Han ga ukelølnna si på 80 kroner. Rubbel og bit.

I mine øyne var det han som ofret noe. Ikke rikingene, som her kjøpte seg selv litt god samvittighet for sin egen skyld.

Dette er jo en lik historie som den vi finner i bibelen om enkens skjerv.

mvh.

mil1365380270
Skrevet

200,-

Synes redsel for hva naboen sier om beløpet er en stakkarslig unnskyldning for å ikke gi noe.

Da er du ikke så opptatt av saken, ærligere å si det.

Skrevet

Jeg gav 30,-. Ikke mye å skryte av, men jeg visste lite om hva jeg gav til. Tenkte derfor at det i hvertfall var litt oppmuntring for de som var flinke å gå rundt.

Skrevet

Vi gav en 200-lapp + det som var i "penger-ut-av-lomma-før-klesvask"-boksen - det var sikkert et par hundre der også.

Blir lettere sjokkert, jeg, når jeg ser folk her gir 20-50-100 og synes det er nok. Eller klager over at 175,- er det eneste beløpet man kan gi pr. telefon.

Herregud, de aller, aller fleste her inne kjøper ukentlig klær, sko og slikt uten så mye som å blunke, til summer langt over både 20 og 175,-. Men å gi noen kroner for å hjelpe bl.a. overgrepsutsatte kvinner? Ånei, det er FOR DYRT!

Det er nesten ikke til å tro, egoismen lenge leve!

Skrevet

175 er ikke særlig mye penger... Like mye som en CD.. Eller en kilo ost.

Vi ga tydeligvis veldig mye... i forhold til snittet i denne tråden.

Skrevet

"Jeg ga ikke til innsamlingen, fordi jeg hadde bare noen tiere å klaske i bøssa. "

Det er jaggu meg den tåpeligste unnskyldingen jeg har hørt på lenge.

Så det er viktigere for deg å unngå å virke smålig utad enn å faktisk unngå å VÆRE smålig?

Da opprettholder du i hvert fall i stor grad det miljøet du bruker som unnskyldning for ikke å gi.

De tierne du hadde kunne bidratt til å gi ei jente eller en kvinne et nytt liv. Nå får de heldigivis lov til å svi i lommeboka di en stund til, fordi du var redd for hva naboen skulle si.

God avgjørelse.

Gjest Fattig student
Skrevet

Jeg ga ingenting! Studenter har mer enn nok med å få brød og melk på bordet fra før. I går saumfarte jeg leiligheten for tomflasker!!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi gav en 200-lapp + det som var i "penger-ut-av-lomma-før-klesvask"-boksen - det var sikkert et par hundre der også.

Blir lettere sjokkert, jeg, når jeg ser folk her gir 20-50-100 og synes det er nok. Eller klager over at 175,- er det eneste beløpet man kan gi pr. telefon.

Herregud, de aller, aller fleste her inne kjøper ukentlig klær, sko og slikt uten så mye som å blunke, til summer langt over både 20 og 175,-. Men å gi noen kroner for å hjelpe bl.a. overgrepsutsatte kvinner? Ånei, det er FOR DYRT!

Jeg må si jeg ble lettere sjokkert over innelegget ditt!

Det er faktisk mange som har dårlig råd her i Norge. De fleste klarer seg bra, men 200 kr kan være veldig mye for noen.

Dessuten, alle monner drar. Det er vel bedre å gi 20kr enn ingenting?

Ikke rart trådstarter (og sikkert mange andre) kvier seg for å åpne, når de blir sett ned på av å kun gi 20-50-100 kr!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det kom ingen på døra, i alle fal ikke mens vi var hjemme. Skal de ikke legge igjen en lapp eller en giro da tro? Slik var det før....

Men innringingen er jo veldig praktisk da :-) Jeg ringte to ganger, og det ble jo da 350 kr fra oss i år.

Synes de kunne ha ulike nummer for ulike belop, f.eks, 50 kr, 100 kr, 200 kr.

"Synes de kunne ha ulike nummer for ulike belop, f.eks, 50 kr, 100 kr, 200 kr."

Det var en god ide! Send de en mail =)

Skrevet

Jeg må si jeg ble lettere sjokkert over innelegget ditt!

Det er faktisk mange som har dårlig råd her i Norge. De fleste klarer seg bra, men 200 kr kan være veldig mye for noen.

Dessuten, alle monner drar. Det er vel bedre å gi 20kr enn ingenting?

Ikke rart trådstarter (og sikkert mange andre) kvier seg for å åpne, når de blir sett ned på av å kun gi 20-50-100 kr!

Enig!

*skriver under på M.Angelicas svar*

Skrevet

Nei, det er ikke alle her inne som ukentlig kjøper klær, sko og slikt.

Skrevet

Nei, det er ikke alle her inne som ukentlig kjøper klær, sko og slikt.

Nei, fyttegrisen. 175 kroner det er fem dager med mat det.

Skrevet

Jeg ga ingenting! Studenter har mer enn nok med å få brød og melk på bordet fra før. I går saumfarte jeg leiligheten for tomflasker!!!

Jeg er fattig student, men ga 175 kr over telefonen. Det handler om å prioritere.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg er fattig student, men ga 175 kr over telefonen. Det handler om å prioritere.

Enig.

Men hvis man knapt nok har penger til å mat, så har man uansett prioritert feil. Finnes nok av studenter som klager over dårlig råd over en øl..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...