Gå til innhold

Pengegrisk TV-aksjon! Hva ga du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig.

Men hvis man knapt nok har penger til å mat, så har man uansett prioritert feil. Finnes nok av studenter som klager over dårlig råd over en øl..

Vel, jeg er ikke en av dem, og jeg blir jævlig provosert av sånne utsagn.

Jeg får det så vidt til å gå rundt med mat, regninger og husleie. Klær kjøper jeg meg et par ganger i året.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Sør

5

• Dorthe

5

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig!

*skriver under på M.Angelicas svar*

For det første: Jeg skrev ikke ALLE.

Når man kan fråtse i sko, vesker og andre unyttige greier, så burde man ha råd til å gi mer enn 20-100 kroner.

Skrevet

Nei, fyttegrisen. 175 kroner det er fem dager med mat det.

Nei, og jeg skrev heller ikke ALLE.

Det er allikevel ingen hemmelighet at flere her bruker penger jevnt og trutt på unyttige saker og ting, og da være gnien i en slik sak blir helt uforståelig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Vel, jeg er ikke en av dem, og jeg blir jævlig provosert av sånne utsagn.

Jeg får det så vidt til å gå rundt med mat, regninger og husleie. Klær kjøper jeg meg et par ganger i året.

Kanskje du skal få deg en billigere hybel/leilighet i såfall... Og hvis det ikke er der pengene går, så bør du finne utgiftsposten.. Med stipend/lån skal man kunne klare seg relativt bra. (Og hvis man ikke jobber om sommeren har man seg selv å takke spør du meg)

Jeg har alltid bodd dyrt, men har ikke hatt så store problemer med økonomien. Selv når jeg ikke har jobbet.

Skrevet

Jeg må si jeg ble lettere sjokkert over innelegget ditt!

Det er faktisk mange som har dårlig råd her i Norge. De fleste klarer seg bra, men 200 kr kan være veldig mye for noen.

Dessuten, alle monner drar. Det er vel bedre å gi 20kr enn ingenting?

Ikke rart trådstarter (og sikkert mange andre) kvier seg for å åpne, når de blir sett ned på av å kun gi 20-50-100 kr!

Hvis du leser innlegget mitt, ser du at jeg ikke skjærer alle over en kam.

Selvfølgelig er det noen som har så dårlig råd at 20,- er bidraget man klarer. Eller 0,-, like lovlig det. Men alle de andre, de som bruker penger på tull og fjas og fanteri gjennom hele året, de viser sitt sanne ansikt ved å gi minimalt.

Gjest gir nok
Skrevet

Vi gav en 200-lapp + det som var i "penger-ut-av-lomma-før-klesvask"-boksen - det var sikkert et par hundre der også.

Blir lettere sjokkert, jeg, når jeg ser folk her gir 20-50-100 og synes det er nok. Eller klager over at 175,- er det eneste beløpet man kan gi pr. telefon.

Herregud, de aller, aller fleste her inne kjøper ukentlig klær, sko og slikt uten så mye som å blunke, til summer langt over både 20 og 175,-. Men å gi noen kroner for å hjelpe bl.a. overgrepsutsatte kvinner? Ånei, det er FOR DYRT!

Det er nesten ikke til å tro, egoismen lenge leve!

Vi gav bare noen tiere. Virker smålig men vi har en organisasjon vi støtter fast.

Synes det er stygt å baksnakke de som hiver lite i bøssa. Faktisk kan det være at de gir langt mere til vanskeligstillte enn de som synlig viser hvor mye de gir.

Skrevet

Kanskje du skal få deg en billigere hybel/leilighet i såfall... Og hvis det ikke er der pengene går, så bør du finne utgiftsposten.. Med stipend/lån skal man kunne klare seg relativt bra. (Og hvis man ikke jobber om sommeren har man seg selv å takke spør du meg)

Jeg har alltid bodd dyrt, men har ikke hatt så store problemer med økonomien. Selv når jeg ikke har jobbet.

Jeg jobbet i sommer, og det brukte jeg til å betale litt lån, og satte av en liten slant til å kunne være litt sosial en gang i blant.

Men dette gidder jeg overhodet ikke å dskutere. Jeg har kontroll på økonomien min og er flink med den, unner meg lite til meg selv, og _har_ikke_råd til å gi 175 kroner til hver eneste aksjon og innsamling.

Skrevet

Jeg jobbet i sommer, og det brukte jeg til å betale litt lån, og satte av en liten slant til å kunne være litt sosial en gang i blant.

Men dette gidder jeg overhodet ikke å dskutere. Jeg har kontroll på økonomien min og er flink med den, unner meg lite til meg selv, og _har_ikke_råd til å gi 175 kroner til hver eneste aksjon og innsamling.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvorfor blir du provosert over utsagnet mitt hvis du mener at det ikke gjelder for deg?

De aller fleste studenter som har dårlig råd prioriterer feil. Slik er det bare. Hvis du ikke prioriterer feil, så bra for deg (selv om det ikke forklarer økonomisituasjonen din)

Skrevet

Hvorfor blir du provosert over utsagnet mitt hvis du mener at det ikke gjelder for deg?

De aller fleste studenter som har dårlig råd prioriterer feil. Slik er det bare. Hvis du ikke prioriterer feil, så bra for deg (selv om det ikke forklarer økonomisituasjonen din)

Fordi det ikke er første gang jeg hører at studenter ikke har noe å syte over.

Skrevet

Det er ikke snakke om "hver eneste aksjon".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vi betalte 175,- over telefonen.

Har skikkelig dårlkig råd nå,men håper at vi har litt bedre råd når telefonregningen kommer.

Skrevet

Det er ikke snakke om "hver eneste aksjon".

Med vennlig hilsen

Er det vel! Alle formål er gode, alt fra tv-aksjonen nå til at søte små jenter skal få dra på skoletur. Hvem har rett til å bestemme hvem som fortjener penger og ikke?

Er det ikke da bedre å gi 20 kr til alle, enn 200-300 til den store, berømte tv-aksjonen og kutte ut resten?

Skrevet

Jeg skjønner folk blir provosert når du påstår at studenter med dårlig råd, prioriterer feil.

Husleiene ligger på rundt 3500-4000 kr når man deler leilighet eller bor på studenthybel og så er det forsikringer, telefon og mndkort.

Man er ikke direkte rik etter at regningene er betalt selv om man ikke feilprioriterer.

Skrevet

Jeg var ganske blakk, så jeg hadde samlet sammen alt jeg eide og hadde av småpenger...

Litt ekkelt, men alle monner drar vel.

Skrevet

Jeg skjønner folk blir provosert når du påstår at studenter med dårlig råd, prioriterer feil.

Husleiene ligger på rundt 3500-4000 kr når man deler leilighet eller bor på studenthybel og så er det forsikringer, telefon og mndkort.

Man er ikke direkte rik etter at regningene er betalt selv om man ikke feilprioriterer.

Godt noen har skjønt det =)

Skrevet

Er det vel! Alle formål er gode, alt fra tv-aksjonen nå til at søte små jenter skal få dra på skoletur. Hvem har rett til å bestemme hvem som fortjener penger og ikke?

Er det ikke da bedre å gi 20 kr til alle, enn 200-300 til den store, berømte tv-aksjonen og kutte ut resten?

De fleste forstår at det er "litt forskjell" på en skoletur/idrettslag og kvinnelig kjønnslemlestelse.

Det er overhodet ikke sammenlignbart.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste forstår at det er "litt forskjell" på en skoletur/idrettslag og kvinnelig kjønnslemlestelse.

Det er overhodet ikke sammenlignbart.

Med vennlig hilsen

De fleste forstår nok også hva du ikke forstod, nemlig hva jeg forsøkte å si i det innlegget.

Super duper kjærlig hilsen

Skrevet

Godt noen har skjønt det =)

Jeg har to studentbarn og jeg har sett hvordan de sliter innimellom.

Skrevet

De fleste forstår nok også hva du ikke forstod, nemlig hva jeg forsøkte å si i det innlegget.

Super duper kjærlig hilsen

Poenget er at hvis man har dårlig råd, så må man prioritere. Det finnes nok andre formål enn bekjempelse av vold mot kvinner, men jeg vil påstå at det er få av dem.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...