Gå til innhold

Pengegrisk TV-aksjon! Hva ga du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mye rart.

Jeg ga ingenting. Så ingen bøssebærere i hockeyhallen jeg befant meg i, selv om jeg vet de skulle være der. Mer så jeg ikke til noen bøssefolk. Jeg hadde nok ikke engang visst om aksjonen hvis det ikke var for at det var en markering før hockeykampen.

Men hvem faen er folk til å dømme de som ikke har penger til å gi 175 kroner? Det er faktisk noen som må prioritere seg selv, og 175 kroner er penger for svært mange her i landet.

Mange har så mye at de helt glemmer at en 200-lapp ikke er noe alle har råd til å gi.

Utrolig.

Får folk like mye tyn for ikke å gi dersom penga går til et eller annet fattig land i Afrika?

Jeg har vært bøssebærer mange ganger, og har aldri reagert på at folk putter på kronestykker eller andre mynter. Alle monner drar. Det er dessuten ikke alltid man har noe særlig penger liggende.

Derimot har jeg ofte blitt skuffet og litt muggen når jeg har sett folk i vinduet, uten at noen åpner døra.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Sør

5

• Dorthe

5

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har vært bøssebærer mange ganger, og har aldri reagert på at folk putter på kronestykker eller andre mynter. Alle monner drar. Det er dessuten ikke alltid man har noe særlig penger liggende.

Derimot har jeg ofte blitt skuffet og litt muggen når jeg har sett folk i vinduet, uten at noen åpner døra.

De du ser i vinduene er sikkert dolere som har lest innlegg her inne og tror de får gris hvis de ikke har råd til å gi mer enn noen tiere.

Eventuelt har de, som du skriver, kanskje ikke kontanter hjemme, og det er vel flaut å åpne døra og si en ikke har noe cash. Kanskje frykter de ufine blikk fra bærerne.

Tror ikke jeg hadde åpnet døra jeg heller hvis jeg ikke var i besittelse av kontanter - noe tilfellet ofte er.

Skrevet

#Herregud, de aller, aller fleste her inne kjøper ukentlig klær, sko og slikt uten så mye som å blunke, til summer langt over både 20 og 175,-. Men å gi noen kroner for å hjelpe bl.a. overgrepsutsatte kvinner? Ånei, det er FOR DYRT!

Det er nesten ikke til å tro, egoismen lenge leve!#

Hvem er egoistisk? det er du med dine dømmende utsagn!

Ikke alle er så rike at 200-lappene triller ut av klesvasken.

Jeg er fattig og måtte velge mellom vintersko(billigste variant) til sønnen min og å ringe inn de 175 kr til aksjonen.

De 20-30 kr som jeg lot være å gi kom godt med til mat til oss.

Ja jeg er egoistisk som ikke lar min lille sønn fryse på bena og sulte!

Tenk deg om før du skriver slike teite svar neste gang, det finnes syke og fattige her i Norge som 175 kr er masse penger for(selv om ikke du kjenner noen av dem).

Før man gir til veldedighet, må man sørge for nødvendig mat og klær til egen familie. Vi kan ikke sulte for å få godt giverrykte.

Hva med å LESE innlegget mitt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...