Gå til innhold

Hvilken dialekt har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

østlandsk vil jeg kalle den. Har bodd i Oslo hele mitt liv men mange tror at jeg kommer fra et annet sted. Så den er ganske så ubestemmelig

skorpionfisken
Skrevet

Tromsødialekt, med litt innspett både fra sør for og nord for byen.

Gjest LucySky
Skrevet

østlandsk vil jeg kalle den. Har bodd i Oslo hele mitt liv men mange tror at jeg kommer fra et annet sted. Så den er ganske så ubestemmelig

Oslo, sosiolektisk heller jeg nok over til Oslo øst.

Jeg bruker også former som skøyt, fløyt osv.

Men ikke sammen med eldre søstre og tanter, de tar det så tungt.

Skrevet

Sørlandsk, Aust-Agder med Vest-Agder tendenser innimellom :-)

Skrevet

Trøndersk.

Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden.

Skrevet

Trøndersk.

Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden.

"Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden."

Hva i all verden er "nynorsk tonefall"?

"..........................................."

Skrevet

"Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden."

Hva i all verden er "nynorsk tonefall"?

"..........................................."

"Narvikske" uttrykk :-p

Skrevet

Oslo, sosiolektisk heller jeg nok over til Oslo øst.

Jeg bruker også former som skøyt, fløyt osv.

Men ikke sammen med eldre søstre og tanter, de tar det så tungt.

ja jeg merker at jeg automatisk snakker oslo vest språk når jeg er sammen med eldre mennesker, eller er på et jobbintervju.

jeg skriver nokså likt riksmål, men prater det ikke

Gjest ChiengMai
Skrevet

Folk nordafor sier jeg snakker nordfjording. Her i Nordfjord sier de jeg snakker nordlenning, så ikke vet jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...