Gjest Timari Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 østlandsk vil jeg kalle den. Har bodd i Oslo hele mitt liv men mange tror at jeg kommer fra et annet sted. Så den er ganske så ubestemmelig 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Tromsødialekt, med litt innspett både fra sør for og nord for byen. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 østlandsk vil jeg kalle den. Har bodd i Oslo hele mitt liv men mange tror at jeg kommer fra et annet sted. Så den er ganske så ubestemmelig Oslo, sosiolektisk heller jeg nok over til Oslo øst. Jeg bruker også former som skøyt, fløyt osv. Men ikke sammen med eldre søstre og tanter, de tar det så tungt. 0 Siter
Tonette Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 En fin blanding av Haugesundsk og Bergensk. 0 Siter
Patsi Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Sørlandsk, Aust-Agder med Vest-Agder tendenser innimellom :-) 0 Siter
Line Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Trøndersk. Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Trøndersk. Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden. "Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden." Hva i all verden er "nynorsk tonefall"? "..........................................." 0 Siter
Line Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 "Det hender fortsatt det kommer et og annet nynorsk tonefall når jeg er sint, men det er sjelden." Hva i all verden er "nynorsk tonefall"? "..........................................." "Narvikske" uttrykk :-p 0 Siter
Gjest Harstad-hih Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Tromsødialekt. Hvordan gikk eksamen? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Oslo, sosiolektisk heller jeg nok over til Oslo øst. Jeg bruker også former som skøyt, fløyt osv. Men ikke sammen med eldre søstre og tanter, de tar det så tungt. ja jeg merker at jeg automatisk snakker oslo vest språk når jeg er sammen med eldre mennesker, eller er på et jobbintervju. jeg skriver nokså likt riksmål, men prater det ikke 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Folk nordafor sier jeg snakker nordfjording. Her i Nordfjord sier de jeg snakker nordlenning, så ikke vet jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.